مایکروسافت به تازگی افزونه Outlook را بر روی Chrome Web Store قرار داده است. این بدین معنا است که کاربران مرورگر گوگل کروم اکنون می توانند سریع تر به ایمیل های خود در سرویس اوت لوک دسترسی داشته باشند. در واقع دیگر نیازی به باز کردن تب جدید در مرورگر کروم برای ورود به اکانت اوت لوک وجود ندارد و کاربران قادر خواهند بود تا در هنگام جستجو در فضای اینترنت، به سادگی به اکانت ایمیل خود دسترسی داشته و آن را مدیریت کنند. لازم به ذکر است که در ماه ژوئن سال 2021 (خرداد 1400)، مایکروسافت افزونه مشابهی را برای مرورگر Edge ارائه کرده بود.

افزونه Microsoft Outlook برای مرورگر کروم عرضه شد

همان طور که اشاره شد، افزونه مایکروسافت اوت لوک بر روی Chrome Web Store قرار گرفته است و لیست ویژگی های آن به صورت زیر معرفی شده است. شما می توانید تمام موارد ذکر شده در لیست زیر را بدون نیاز به عوض کردن تب در مرورگر کروم انجام دهید.

ویژگی های افزونه مایکروسافت اوت لوک برای گوگل کروم

* دسترسی به اکانت های شخصی یا کاری
* امکان خواندن، نوشتن و مدیریت ایمیل ها و دریافت نوتیفیکیشن
* ایجاد ایونت (رخداد)، مشاهده ایونت های پیش رو و ملحق شدن به جلسات آنلاین
* ایجاد، بررسی و مدیریت تسک های مختلف
* اضافه کردن و مشاهده مخاطبان جدید
* خواندن ایمیل های حساس و مهم بلافاصله پس از دریافت آنها
* امکان چک کردن تقویم
* اضافه کردن یک تسک بر اساس مطالبی که در حال مطالعه آنها در وب سایت های اینترنتی هستید
* دسترسی سریع به شماره تلفن افراد ذخیره شده در لیست مخاطبان اوت لوک
* ارجاع دادن به مطالب وب سایت های مختلف در هنگام نوشتن یک ایمیل

ویژگی های افزونه مایکروسافت اوت لوک برای گوگل کروم

همان طور که مشاهده می کنید، با نصب این افزونه بر روی مرورگر گوگل کروم، در حین انجام دادن کارهای روزمره با کامپیوتر های خانگی و اداری و جستجو در اینترنت می توانید از سرویس ایمیل خود نیز استفاده کنید. در واقع دیگر نیازی به باز کردن تب جدید، وارد کردن آدرس اوت لوک و وارد کردن نام کاربری و رمز عبور نخواهید داشت و می توانید در همان تبی که قرار دارید، به تمام امکانات سرویس ایمیل Outlook دسترسی داشته باشید. به خصوص مایکروسافت بر روی ویژگی «ارجاع به مطالب منتشر شده در وب سایت ها در هنگام نوشتن ایمیل» مانور زیادی داده و آن را یکی از کاربردی ترین ویژگی های اکستنشن اوت لوک برای کروم دانسته است. این ویژگی مخصوصاً برای دانشجویان و کارمندان کارایی زیادی دارد و امکان نوشتن ایمیل هایی فنی تر و دقیق تر را بدون نیاز به سرچ مجدد در اینترنت را ایجاد می کند. ضمن اینکه پشتیبانی از تقویم اوت لوک، تسک های تعریف شده در این سرویس ایمیل و لیست مخاطبان آن کارایی بالایی دارد و باعث سریع تر پیش رفتن کارهای شما می شود. 

شما می توانید برای دریافت و نصب افزونه Microsoft Outlook به بخش مربوط به اکستنشن های مرورگر کروم مراجعه کرده و با جستجوی نام این افزونه به آن دسترسی پیدا کنید.

منبع: windowscentral