هفته پیش بود که مایکروسافت چت بات Bing AI خود را به جهان معرفی کرد. در همین بازه زمانی کوتاه، این تکنولوژی غوغایی به پا کرده است و چندین میلیون نفر به سمت آن کشیده شده اند. این هجوم رعد آسا باعث شده تا مایکروسافت دست به اعمال یک سری تغییرات اساسی و سخت گیرانه بزند. به تازگی کاربرانی که به نسخه پیش نمایش بینگ دسترسی دارند دیگر نمی توانند به صورت رایگان و نامحدود با Bing AI چت کنند؛ چرا که اکنون تعداد پیام ها به ازای هر مکالمه به 5 پیام محدود شده است و هر کاربر بیشتر از 50 چت در روز نمی تواند با این چت بات هوش مصنوعی انجام دهد.

حجم بالای پیام های کاربران باعث شده تا مایکروسافت برای بینگ جدید محدودیت بگذارد!

شرکت مایکروسافت اعلام کرده است که این محدودیت ها را به این دلیل اعمال کرده است که این چت بات می تواند به راحتی در طول مکالمه های طولانی گیج شود، چرا که تلاش می کند در ارائه پاسخ از تمام زمینه ها و موضوعاتی که از آنها آگاهی دارد استفاده کند. این موضوع باعث شده تا این چت بات هوش مصنوعی بعضاً از موضوع اصلی منحرف شود و پاسخ هایی عجیب و حتی گستاخانه را ارائه دهد! حتی برخی از افراد از پاسخ های Bing AI بوی طغیان و افراط را نیز استشمام کرده اند!

با تغییرات جدید اعمال شده، در مایکروسافت بینگ جدید زمانی که تعداد پیام های ارسالی از جانب کاربر از 5 عدد بیشتر می شود، Bing AI از کاربر می خواهد تا مکالمه را ریست کرده و آن را از نو آغاز نماید. زمانی که تعداد پیام های کاربر در روز به 50 عدد می رسد، چت بات به طور کامل عملکرد خود را متوقف می کند و کاربر باید برای دسترسی مجدد به چت بات فردا به آن مراجعه کند.

حجم بالای پیام های کاربران باعث شده تا مایکروسافت برای بینگ جدید محدودیت بگذارد!

در ادامه متنی را که مایکروسافت در بلاگ رسمی خود در این رابطه منتشر کرده مشاهده می کنید:

«داده های ما نشان داده است که اکثریت قریب به اتفاق مردم پاسخ هایی را که به دنبال آن هستند در 5 پیام پیدا می کنند و تعداد پیام های تنها حدود 1 درصد از مکالمات به بیش از 50 عدد می رسد. زمانی که یکی از جلسات چت به 5 پیام می رسد، افراد با پیامی از جانب چت بات مواجه می شوند که موضوع را عوض کنند. در پایان هر جلسه نیز موضوعات مطرح شده باید پاک شوند تا چت بات گیج نشود. برای این منظور کاربر باید بر روی آیکون جارو (broom) که در سمت چپ کادر سرچ قرار دارد کلیک کند تا مکالمه رفرش شود. ما همچنان به بررسی فیدبک های دریافتی و چت های انجام شده ادامه می دهیم و در صورت نیاز تغییرات جدیدی را در این زمینه اعمال می کنیم».

حجم بالای پیام های کاربران باعث شده تا مایکروسافت برای بینگ جدید محدودیت بگذارد!

این یک بیانیه و تغییر بزرگ است و ماهیت اصلی چت بات های قدرت گرفته از مدل های گسترده زبان را آشکار می کند. با این اوصاف به نظر نمی رسد که تعداد دفعات سر زدن افراد به Bing AI از چند بار در هفته فراتر رود و این موضوع شاید از «گیج شدن» این مدل هوش مصنوعی جلوگیری کند.

منبع: windowscentral