چندی پیش کنفرانس Build 2023 برگزار شد و مایکروسافت طی آن اعلام کرد که از پایان سال جاری میلادی، کاربران ویندوز 11 می توانند بخش خبری Microsoft News را از پنل ویجت های سیستم عامل خود حذف کنند. برای این منظور آپدیت جدیدی برای ویندوز 11 عرضه خواهد شد و در آن بالاخره کاربران می توانند در پنل ویجت های سیستم خود، فقط ویجت ها را ببینند، نه خبرهای متنوع و بعضاً مزاحم را!

غیرفعال کردن فید خبری MSN در ویندوز 11

در حال حاضر، در پنل ویجت های ویندوز 11 گزینه ای برای غیر فعال کردن فید خبری MSN وجود ندارد. این موضوع باعث شده تا ویجت های سیستم در کنار اخبار و ویدئوهای موجود در وب سایت مایکروسافت نیوز به نمایش درآید و باعث گیج شدن کاربران شود. با وجود اینکه شما می توانید ویدئوهایی را که به آنها علاقه ندارید در این بخش مخفی نمایید، اما هرگز اجازه حذف اخبار به شما داده نشده است!
اما این شرایط در اواخر سال جاری میلادی و با ارائه آپدیت جدید مایکروسافت برای ویندوز 11 تغییر خواهد کرد. در این آپدیت، یک گزینه “widgets only” به پنل ویجت های ویندوز اضافه می شود که با انتخاب آن، تمامی فید MSN از این بخش حذف می شوند. به این ترتیب کاربران این حق انتخاب را خواهند داشت که ساختار نمایش پنل ویجت های سیستم خود را «با» یا «بدون» فید خبری مشاهده کنند.

غیرفعال کردن فید خبری MSN در ویندوز 11

در ماه های اخیر مایکروسافت تغییرات زیاد و عمده ای را بر روی پنل ویجت های ویندوز 11 اعمال کرده است. در جدیدترین آپدیت، مایکروسافت یک رابط کاربری جدید را برای این بخش ارائه داده است که خبرهای MSN را از ویجت های ویندوز جدا می کند. این رابط کاربری کمی از شلوغی این بخش کاسته است؛ با این حال هنوز هم می تواند باعث سردرگمی کاربران شود. به همین دلیل به نظر می رسد که در آینده ای نزدیک، گزینه های جدیدتری برای ساماندهی این بخش اضافه خواهد شد.

وب سایت ویندوز سنترال اعلام کرده است که مایکروسافت همچنین در حال کار کردن بر روی یک ویژگی جدید است تا کاربران بتوانند ویجت ها را به طور مستقیم به دسکتاپ ویندوز 11 پین کنند. به این ترتیب برای دسترسی به ویجت ها، دیگر نیازی به باز کردن پنل آنها نخواهد بود. این ویژگی به احتمال زیاد در آپدیت بزرگ بعدی ویندوز 11 که در پاییز 2024 عرضه خواهد شد، در اختیار کاربران قرار می گیرد.

غیرفعال کردن فید خبری MSN در ویندوز 11

مایکروسافت به تازگی مجموعه ای از ویژگی های جدید را برای ویندوز 11 معرفی کرده است. بسیاری از این ویژگی های جدید احتمالاً در آپدیت سالانه ویندوز که معمولاً در ماه پاییز منتشر می شود، در دسترس قرار خواهد گرفت. از هیجان انگیزترینِ این ویژگی ها می توان به دستیار هوش مصنوعی جدید اشاره کرد که به افراد در هنگام کار کردن با ویندوز کمک می کند! همچنین در این آپدیت جدید، کاربران می توانند نورپردازی RGB لوازم جانبی متصل به کامپیوتر را به طور مستقیم از ویندوز کنترل کنند و دیگر برای این منظور به نرم افزار جداگانه نیاز نخواهند داشت. پس روزهای جذابی برای کاربران ویندوز 11 در راه خواهد بود؛ منتظر باشید!

منبع: windowscentral