اسکن کردن برگه های چاپی یا دست نوشته ها و تبدیل آنها به نسخه های دیجیتال همواره یکی از دغدغه های کاربران بوده و مشکلات زیادی برای آنها ایجاد کرده است! برای این منظور اپلیکیشن های مختلفی موجود است؛ اما به دلیل عملکرد غیر دقیق آنها، بسیاری از کاربران ترجیح می دهند تا متن مورد نظر خود را از ابتدا تایپ کنند. این کار زمان زیادی را از شما می گیرد و به خصوص در مواقع اضطراری، برایتان دردسر ساز می شود! به همین دلیل مایکروسافت با ارائه اپلیکیشن Microsoft Lens در صدد رفع این دغدغه کاربران برآمده است. این اپلیکیشن از قابلیت اسکن متون چاپی و تصاویر و تبدیل محتوای آنها به فایل متنی قابل ویرایش بهره می برد و از دقت بسیار بالایی نیز در این زمینه برخوردار است.

امکان اسکن 100 صفحه برای ساخت PDF در اپلیکیشن Microsoft Lens بر روی iOS فعال شد

اخیراً اپلیکیشن Microsoft Lens بر روی نسخه iOS آپدیتی دریافت کرده که فرآیند اسکن اسناد بزرگ و حجیم را بسیار آسان تر کرده است. این آپدیت این قابلیت را فراهم می آورد تا بتوان 100 صفحه را با آن اسکن کرده و فایل PDF متناظر با آنها را ایجاد کرد. شاید این تغییر کوچک به نظر برسد، اما بسیار کاربردی است و امکان اسکن قراردادها، کتاب ها یا اسناد کاغذی بزرگ را به شما می دهد.

در صفحه اپلیکیشن Microsoft Lens در App Store این موارد به عنوان تغییرات آپدیت جدید عنوان شده است:

  • افزایش محدودیت تعداد صفحات در هر اسکن به 100 صفحه برای ساخت فایل PDF.
  • ارتقای عملکرد و حذف باگ های موجود در نسخه قبلی

شاید بسیاری از کاربران هنوز با نام Microsoft Lens آشنا نباشند. میکروسافت ابتدا این اپلیکیشن را با نام Office Lens عرضه کرده بود و اخیراً آن را به Microsoft Lens تغییر نام داده است. زمانی که مایکروسافت خبر تغییر نام این اپلیکیشن را اعلام کرد، ویژگی های جدیدِ اضافه شده به آن (از جمله امکان اسکن 100 صفحه و تولید فایل PDF) را نیز معرفی کرد. این ویژگی ها ابتدا برای نسخه اندرویدی این اپلیکیشن عرضه شده بودند و اکنون کاربران iOS نیز می توانند از آنها بهره ببرند.

لازم به ذکر است که مایکروسافت هم زمان با اعلام این خبر بر روی فروم Tech Community خود، اعلام کرده که ظرف چند ماه آینده، اپلیکیشن Microsoft Lens تغییرات دیگری نیز بر روی iOS خواهد داشت. بنابراین کاربران محصولات اپل باید منتظر خبرهای جدیدی در این زمینه باشند و صفحه این اپلیکیشن در اپ استور را مرتب چک کنند. 

توجه داشته باشید که برای استفاده از Microsoft Lens باید دسترسی ارتباط با دوربین گوشی موبایل را به آن بدهید. پس از آن با اجرا کردن اپلیکیشن و گرفتن دوربین گوشی به سمت متن، باید دکمه Capture را لمس کنید. بهتر است تا از این اپلیکیشن در مکان های دارای نور کافی استفاده کنید و در هنگام اسکن دقت نمایید تا دستتان نلرزد. علاوه بر فایل PDF، اپلیکیشن مایکروسافت لنز امکان گرفتن خروجی از تصویر در قالب فایل های ورد و پاورپوینت را نیز به شما می دهد. همچنین می توانید فایل ایجاد شده توسط آن را بخ اپلیکیشن OneNote ارسال کنید.

منبع: windowscentral