اپلیکیشن مایکروسافت Garage Journal یکی از اپلیکیشن های مخصوص ویندوز 10 است که برای علاقه مندان به یادداشت نویسی یک ابزار ایده آل به شمار می آید. در واقع این اپلیکیشن امکان ایجاد یک دفترچه یادداشت یا مجله الکترونیکی را به شما می دهد و امکانات متعددی را فراهم می آورد. اپلیکیشن مایکروسافت Journal که اوایل ماه مارچ 2021 (اسفند 1399) عرضه شده، اخیراً آپدیتی دریافت کرده که باعث ارتقای قابلیت های آن شده است.

اپلیکیشن Microsoft Journal اکنون از قلم لمسی و رنگ های دلخواه پشتیبانی می کند

آپدیت جدید اپلیکیشن مایکروسافت Journal شامل قابلیت های تشخیص حرکات قلم، اسکرول به صورت لمسی و امکان انتخاب آیتم از طریق قلم می شود که به کاربر اجازه می دهد تا با استفاده از قلم لمسی به شکلی سریع تر و روان تر با اپلیکیشن کار کند. همچنین این اپلیکیشن در آپدیت جدید از رنگ های دلخواه کاربر پشتیبانی می کند و از امکاناتی مانند تشخیص فشار قلم و استفاده از عکس بهره می برد.

مایکروسافت اخیراً در رابطه با آپدیت جدید مایکروسافت Journal مطلبی را بر روی وب سایتش قرار داده و ویژگی های جدید این اپلیکیشن کاربردی ویندوزی را به این صورت معرفی کرده است:

  • قابلیت پرینت و Export (گرفتن خروجی): شما اکنون می توانید از صفحاتی که در اپلیکیشن Journal ایجاد کرده اید، پرینت یا اکسپورت بگیرید. این اپلیکیشن به سادگی با پرینتر ارتباط برقرار می کند و یادداشت های دیجیتال تان را به صورت چاپی به شما تحویل می دهد. همچنین شما می توانید از صفحات خود در Journal در قالب فایل PDF خروجی بگیرید یا آنها را به نرم افزار OneNote بفرستید. برای استفاده از این قابلیت ها می توانید به منوی صفحه یا پنل navigation اپلیکیشن مراجعه کرده و قابلیت مورد نظر خود را انتخاب نمایید.
  • رنگ های دلخواه: برای استفاده از رنگ های دلخواه برای یادداشت نویسی با قلم خود بر روی صفحه ضربه بزنید تا منوی رنگ ها به شما نشان داده شود. امکان می توانید از این منو رنگ دلخواه خود را انتخاب کرده و به یادداشت های خود رنگ و بویی جذاب و دلنشین بدهید!
  • حساسیت بالا در تشخیص حرکات قلم: با مراجعه به منوی Settings -> Pen Settings می توانید قابلیت Pen Pressure را فعال کنید. با فعال کردن این قابلیت، میزان حساسیت و دقت اپلیکیشن در تشخیص حرکات قلم و نقاط لمس شده با آن افزایش می یابد و حسی از یادداشت نویسیِ حقیقی بر روی کاغذ را به شما القا می کند. توجه داشته باشید برای بهره بردن از این ویژگی باید از قلم های لمسی سازگار با اپلیکیشن Journal استفاده کنید.
  • استفاده از عکس: این امکان برای شما وجود دارد تا به سادگی عکس های مورد نظر خود را در میان یادداشت ها insert کنید. برای این منظور باید از نوار ابزار موجود در قسمت پایینی آیکون + استفاده نمایید. همچنین می توانید عکس های خود را کپی کرده و در صفحه مورد نظرتان در اپلیکیشن paste کنید. اپلیکیشن Journal از قابلیت درج تصاویر به صورت Drag & Drop نیز پشتیبانی می کند.
  • ارتقای عملکرد و از بین رفتن باگ ها: مسلماً هیچ آپدیتی بدون ارتقای عملکرد اپلیکیشن در پشت صحنه ارائه نمی شود! با نصب آپدیت جدید Journal، این اپلیکیشن سریع تر باز می شود و امکان استفاده از آن به شکلی روان و سریع را به شما می دهد.

برای دریافت آپدیت جدید اپلیکیشن Journal مخصوص ویندوز 10 به Microsoft Store مراجعه کنید.

منبع: windowscentral