مایکروسافت مشکل رخ دادن صفحه آبی مرگ در ویندوز 10 در هنگام پرینت فایل از برخی دستگاه های خاص را با ارائه آپدیت جدید برطرف کرده است. این مشکل در آپدیت ارائه شده توسط مایکروسافت در ماه مارچ (KB5000802) ایجاد شده و باعث بروز مشکلات زیادی برای کاربران شده بود. مایکروسافت پس از دریافت گزارش های زیادی در این رابطه از جانب کاربران، سرانجام این مشکل را تأیید کرده و اکنون با ارائه آپدیت جدید، آن را برطرف نموده است.

مایکروسافت برای حل مشکل صفحه آبی در هنگام پرینت، آپدیت جدیدی برای ویندوز 10 ارائه داده است

این مشکل زمانی رخ می دهد که کاربران از روی PC برای پرینت فایل از طریق برخی پرینترها شامل دستگاه های برندهای کیوسرا، ریکو و زبرا اقدام کنند. کاربران گزارش داده اند که در هنگام ارسال پرینت، سیستم با خطای صفحه آبی مواجه شده و ری استارت می شود. اکنون مایکروسافت با ارائه آپدیت KB5001567 برای ویندوز 10 این مشکل را حل کرده است. این آپدیت سیستم را به OS build 19041.868 یا 19042.868 تغییر می دهد. مطابق با اعلام مایکروسافت، آپدیت جدید تنها یک ویژگی مهم دارد:

«آپدیت KB5001567 برای حل مشکل صفحه آبی در هنگام پرینت فایل توسط برخی پرینترهای خاص با استفاده از برخی اپلیکیشن ها ارائه شده است».

لازم به ذکر است که آپدیت جدید مایکروسافت برای ویندوز 10 در نسخه های 1803، 1809، 1909، 2004، 20H2 و 21H1 عرضه شده است. توجه داشته باشید که این آپدیت به صورت اتوماتیک بر روی سیستم نصب نمی شود و یک آپدیت اختیاری (optional) است. شما باید در صورت نیاز، این آپدیت را به صورت دستی جستجو و بر روی سیستم خود نصب کنید. خوشبختانه این کار بسیار آسان است و حتی کاربران معمولی و خانگی نیز می توانند آن را به راحتی انجام دهند. برای این منظور مراحل زیر را طی کنید:

1- اپلیکیشن Settings ویندوز 10 را باز کنید.
2- به بخش Update & Security بروید.
3- سپس به بخش Windows Update بروید.
4- بر روی عبارت View optional updates کلیک کنید.
5- از لیست نمایش داده شده، آپدیتی را انتخاب کنید که برای حل این مشکل ارائه شده است. بر روی Windows 10 KB5001567 کلیک کنید.
6- بر روی Download and install کلیک کنید.

به این ترتیب به راحتی آپدیت جدید ویندوز 10 دانلود و بر روی سیستم شما نصب می شود. پس از آن دیگر در هنگام استفاده از پرینترهای ریکو، کیوسرا و زبرا برای پرینت از برخی نرم افزارها مانند آفیس و نوت پد، با مشکل صفحه آبی مرگ مواجه نخواهید شد. در مجموع مایکروسافت در برطرف کردن این باگ سرعت عمل بالایی داشته و بلافاصله پس از دریافت گزارش از کاربران، کار بر روی رفع آن را آغاز نمود. مایکروسافت همواره به نظرات کاربران توجه ویژه ای داشته و بسیاری از مشکلات ویندوز و دیگر اپلیکیشن های خود را از این طریق متوجه شده است. توجه داشته باشید که اگر آپدیت ماه مارچ مایکروسافت به آدرس KB5000802 را دریافت نکرده اید، نیازی به انجام دادن مراحل بالا و نصب آپدیت جدید ندارید و می توانید بدون مشکل از ویندوز 10 خود استفاده کنید.

منبع: windowscentral