مرورگر Microsoft Edge بر روی لینوکس کم کم توسط مایکروسافت در حال توسعه است و سطوح جدیدی در حال اضافه شدن به آن است. نسخه Edge Dev برای سیستم عامل لینوکس مدتی هست که عرضه شده و اخیراً ویژگی های جدید به آن اضافه شده است. از جمله این ویژگی ها می توان به قابلیت همگام سازی پسوردها (sync passwords) و ایجاد لیست علاقه مندی از وب سایت ها (favorites) اشاره کرد. اکنون مایکروسافت اعلام کرده که نسخه بتای مرورگر Edge را برای لینوکس عرضه کرده است.

نسخه بتای مرورگر Microsoft Edge برای سیستم عامل لینوکس عرضه شد

مایکروسافت نسخه بتای مرورگر Edge را برای نسخه های Debian، Ubuntu، Fedora و openSUSE عرضه کرده است. شما می توانید این مرورگر را با پسوند .deb برای نسخه های Debian / Ubuntu و با پسوند .rpm برای نسخه های Fedora / openSUSE دریافت کنید. به این ترتیب طیف وسیعی از کاربران سیستم عامل لینوکس می توانند نسخه بتای این مرورگر را بر روی کامپیوتر خود مورد آزمایش قرار دهند.

نسخه بتای مروگر Edge نسبت به نسخه های پیش نمایش آن که قبلاً ارائه شده بود، پایدارتر و کامل تر است. این نسخه هر شش هفته آپدیت های اساسی و مهمی دریافت می کند و یکی از مطمئن ترین ابزارها برای تست ویژگی های جدید نسخه اصلی مرورگر Microsoft Edge به شمار می آید. البته ممکن است در هنگام کار با این مرورگر با اختلالاتی در عملکرد مواجه شوید؛ اما فراموش نکنید که نسخه ای که در حال کار با آن هستید، نسخه بتا است و تمام این اختلالات در نسخه نهایی برطرف خواهند شد.

اگر می خواهید تا آپدیت های دوره ای بیشتری را از جانب مایکروسافت دریافت کنید، می توانید از نسخه های Microsoft Edge Dev یا Microsoft Edge Canary استفاده کنید. این نسخه ها بیشتر برای تست ویژگی های جدید عرضه شده اند و به همین دلیل تعداد آپدیت هایشان بیشتر است. حتی ممکن است در یک آپدیت ویژگی جدیدی به آنها اضافه شود اما در آپدیت بعدی آن ویژگی به طور کامل حذف گردد. به طوری که کاربران نسخه اصلی مرورگر Edge حتی از ایجاد آن ویژگی (حتی برای تست و آزمایش) هم مطلع نشوند!

باید به این نکته هم اشاره کنیم که نسخه های پیش نمایش (Preview) مرورگر Edge هم اکنون برای سیستم عامل های macOS، Windows 8.1، Windows 8، Windows 7، Windows Server، Windows 10X، Hololens 2، Linux و Windows 10 در دسترس هستند.

همچنین اگر می خواهید پیش از نصب نسخه بتای مرورگر Edge بر روی لینوکس آن را بیشتر مورد تست و ارزیابی قرار دهید، می توانید آن را از طریق Windows Subsystem for Linux بر روی ویندوز 10 نصب کنید. در این حالت می توانید با شبیه سازی محیط لینوکس بر روی ویندوز 10، این مرورگر را نصب کرده و عملکرد آن را بررسی کنید. توجه داشته باشید که هنوز اخباری در رابطه با تاریخ دقیق عرضه نسخه نهایی مرورگر Microsoft Edge برای لینوکس منتشر نشده است. تا زمان عرضه نسخه نهایی، می توانید از نسخه بتای این مرورگر بر روی سیستم عامل لینوکس استفاده کنید.

منبع: windowscentral