اواخر سال گذشته میلادی بود که مایکروسافت اولین اپلیکیشن هوش مصنوعی خود با تمرکز بر طراحی گرافیکی را با نام Microsoft Designer ارائه داد. این اپلیکیشن فقط برای کاربران کامپیوترهای رومیزی ارائه شده بود. اما اکنون مایکروسافت نسخه موبایل این اپلیکیشن را نیز برای کاربران گوشی های هوشمند عرضه کرده است. به این ترتیب شما می توانید به سادگی هر چه تمام تر از قدرت هوش مصنوعی مایکروسافت بر روی گوشی خود استفاده کنید!

مایکروسافت دیزاینر Microsoft Designer

برنامه Microsoft Designer اکنون به عنوان یک اپلیکیشن رایگان در گوگل پلی استور قرار گرفته است. اما در حال حاضر به نظر می رسد که این برنامه هوش مصنوعی فقط بر روی برخی گوشی های اندرویدی اجرا می شود. همچنین بر اساس اعلام MSPowerUser، این نسخۀ فعلی هم اکنون بر روی برخی تبلت ها و گوشی های تاشوی رده بالا قابل نصب نیست. توجه داشته باشید که این اپلیکیشن «فعلاً» رایگان است و در آینده شرایط استفاده از آن تغییر خواهد کرد.

اما به هر حال فعلاً می توانید مایکروسافت دیزاینر را به طور رایگان دانلود کنید و از مزایای هوش مصنوعی مایکروسافت برای انواع فعالیت های گرافیکی بهره مند شوید. این اپلیکیشن با بهره بردن از قدرت AI، برای شما عکس های مناسب جهت استفاده در شبکه های اجتماعی تولید می کند! فقط منتظر بمانید تا عکس آماده شود و آن را در اینستاگرام، توییتر یا دیگر شبکه های اجتماعی تان پست کنید!

مایکروسافت دیزاینر Microsoft Designer

به عنوان مثال می توانید از Microsoft Designer برای طراحی استوری اینستاگرام جهت اطلاع رسانی مهمانی آخر هفته خود استفاده کنید. این اپلیکیشن چند نمونه مختلف را طراحی می کند و شما می توانید گزینه ای را که بیشتر پسندید، از میان آنها انتخاب کنید. سپس می توانید با پیام های متنی از برنامه بخواهید تا گزینه انتخابی تان را برایتان شخصی سازی کند. لازم به ذکر است که مایکروسافت دیزاینر از موتور هوش مصنوعی DALL-E قدرت گرفته است.

مایکروسافت اعلام کرده است که اپلیکیشن اندرویدی Designer می تواند برای هر کاری که به نوعی به طراحی مربوط باشد، مورد استفاده قرار گیرد. این برنامه فقط به تحویل دادن یک عکس یا استوری اکتفا نمی کند و به شما کمک می کند تا دید بهتری در طراحی پیدا کنید. به این صورت که هوش مصنوعی مایکروسافت پس از تولید آیتم، به شما پیشنهادهایی می دهد که بر اساس آنها می توانید طرح نهایی را بهبود دهید. به این ترتیب هوش مصنوعی مایکروسافت نه تنها ذوق هنری شما را کور نمی کند، بلکه کمکتان می کند تا دید حرفه ای تری نسبت به طراحی پیدا کنید.

مایکروسافت دیزاینر Microsoft Designer

به طور کلی یکی از ایراداتی که منتقدین هوش مصنوعی به برنامه هایی مانند Microsoft Designer وارد می کنند این است که استفاده از چنین برنامه هایی افراد را تنبل می کند و فرصت بروز استعداد و خلاقیت را از آنها می گیرد. این موضوع تا حد بسیاری درست است، اما کاملاً به خود شما بستگی دارد! همان طور که اشاره کردیم، می توانید به جای نگاه کردن به ابزارهای هوش مصنوعی به عنوان «ابزارهای تقلب»، از آنها برای ایده گرفتن و ارتقای خودتان استفاده کنید! حال باید ببینیم که اپلیکیشن هایی مانند مایکروسافت دیزاینر تا چه اندازه می توانند در این راستا موفق عمل کنند.

منبع: androidcentral