نسخه های اندروید و iOS اپلیکیشن های بوکینگ مایکروسافت از تاریخ 15 جولای 2023 (24 تیر 1402) از دسترس خارج شده اند. مایکروسافت پیش از این اعلام کرده بود که برنامه بوکینگ را از Google Play Store و App Store به طور کامل حذف می کند و دیگر این برنامه ها بر روی گوشی اجرا نمی شوند. با این حال هنوز کاربرانی که قبلاً این اپلیکیشن را دانلود و بر روی گوشی خود نصب کرده اند، می توانند از آن استفاده نمایند. البته چیزی که قطعی است این است که مایکروسافت برای پشتیبانی طولانی مدت از اپلیکیشن Booking هیچ برنامه ای ندارد و به زودی این سرویس کاملاً از دسترس خارج خواهد شد.

اپلیکیشن های بوکینگ مایکروسافت از دسترس خارج می شوند

بر اساس گزارشی که بر روی وب سایت Petri درج شده، برنامه های Booking از طریق بخش مدیریت مرکزی مایکروسافت 365 از دسترس خارج خواهند شد. این موضوع به معنای این است که فعالیت این سرویس به طور کامل متوقف شده و هیچ یک از نسخه های آن بر روی دستگاه های اندرویدی و iOS اجرا نخواهد شد.

برنامه بوکینگ برای اولین بار در سال 2017 عرضه شد. این سرویس به مشاغل و اشخاص اجازه می دهد تا قرارهای خود را برنامه ریزی کنند و برای فعالیت های روزانه پلن مشخص طراحی کنند. به عنوان مثال یک آرایشگر می تواند برای نوبت دهی به مشتریان خود از Booking استفاده نماید. از دیگر امکانات برنامه بوکینگ می توان به امکان برنامه ریزی مجدد قرارها، ذخیره رزروها در تقویم و اطلاع رسانی به افراد در صورت ایجاد تغییر در برنامه اشاره کرد.

اپلیکیشن های بوکینگ مایکروسافت از دسترس خارج می شوند

لازم به ذکر است که پس از متوقف شدن اپلیکیشن های موبایل بوکینگ، نسخه وب این سرویس همچنان به فعالیت خود ادامه خواهد داد. در پیامی که در Microsoft 365 منتشر شده، مایکروسافت اعلام کرده است: «ما نسخه وب اپلیکیشن بوکینگ را ایجاد کرده ایم تا کاربران بتوانند به این سرویس بر روی گوشی موبایل خود دسترسی داشته باشند. ما به کاربرانی که هنوز اپلیکیشن موبایل این سرویس بر روی گوشی شان نصب است توصیه می کنیم که از این به بعد از نسخه وب آن استفاده کنند».

دلیل از رده خارج کردن اپلیکیشن های موبایل توسط مایکروسافت می تواند به تعداد کم کاربران آنها مربوط باشد. میزان استفاده از این اپلیکیشن ها بر روی موبایل زیاد نیست و این موضوع مایکروسافت را در مورد آینده آنها بر روی گوشی به تردید انداخته است. البته این شرکت هنوز هیچ دلیل مشخصی را برای این موضوع عنوان نکرده است. با این حال مایکروسافت اعلام کرده است که به توسعه سرویس بوکینگ ادامه خواهد داد و کاربران گوشی های هوشمند می توانند از آپدیت های جدید آن از طریق مرورگر وب استفاده نمایند: «ما به ارتقای نسخه وب سرویس Booking ادامه می دهیم و ویژگی های جدیدی را در آینده به آن اضافه می کنیم. شما می توانید به نسخه وب بوکینگ بر روی سیستم های دسکتاپ و موبایل دسترسی داشته باشید».

اپلیکیشن های بوکینگ مایکروسافت از دسترس خارج می شوند

هم اکنون برای دسترسی به نسخه وب بوکینگ می توانید به وب سایت مایکروسافت مراجعه نمایید. چرا که نسخه اندروید و iOS اپلیکیشن Booking از روی گوگل پلی استور و اپ استور حذف شده است.

منبع: windows central