کنفرانس دو روزۀ Meta Connect 2023 که مخصوص برنامه نویسان و توسعه دهندگان است، به تازگی از جانب متا برگزار شده است. طی این کنفرانس، متا اعلام کرده که به زودی قابلیت های هوش مصنوعی را به اپلیکیشن های اصلی خود شامل اینستاگرام، واتس اپ و مسنجر اضافه خواهد کرد. همچنین در این کنفرانس توضیحاتی در مورد زمان عرضۀ هدست واقعیت مجازی متا کوئست 3 داده شده است. این هدست تا پایان پاییز 2023 و با قیمت 499.99 دلار راهی بازار خواهد شد و می تواند به رقیبی جدی برای HoloLens مایکروسافت و اپل ویژن پرو تبدیل شود.

قابلیت چت دو نفره با سلبریتی مورد علاقه تان به کمک هوش مصنوعی Meta AI

هوش مصنوعی Meta AI

در میان رونمایی از دستاوردهای ریز و درشت، چیزی که بیش از حد برای کاربران عادی جالب است، اضافه شدن هوش مصنوعی به اینستاگرام، واتس اپ و مسنجر است. همان طور که احتمالاً حدس زده اید، این شرکت برای این منظور با مایکروسافت همکاری کرده است.

قابلیت چت دو نفره با سلبریتی مورد علاقه تان به کمک هوش مصنوعی Meta AI

همان طور که متا اعلام کرده، دستیار هوش مصنوعی این شرکت بر موتور جستجوی مایکروسافت، یعنی بینگ، تکیه دارد. به عبارت دیگر، Meta AI برای پاسخ دادن به سؤالات کاربران از بینگ برای جستجو در اینترنت استفاده می کند. متا در این رابطه می گوید:

«این چت بات هوش مصنوعی از یک مدل سفارشی سازی شده قدرت می گیرد. این مدل از تکنولوژی به کار رفته در Llama 2 و جدیدترین تحقیقات ما در زمینۀ توسعۀ مدل های زبانی بزرگ (LLM) بهره می برد. در چت های مبتنی بر متن، Meta AI به طور لحظه ای به اطلاعات روز اینترنت دسترسی دارد و از آنها در پاسخ هایی که ارائه می دهد استفاده می کند. برای این منظور، ما با مایکروسافت همکاری داشته ایم و از بینگ استفاده کرده ایم. همچنین هوش مصنوعی متا ابزاری برای تولید تصویر در اختیار کاربر قرار می دهد».

استیکرهای تولید شده با هوش مصنوعی

قابلیت چت دو نفره با سلبریتی مورد علاقه تان به کمک هوش مصنوعی Meta AI

همانند استیکرهای هوش مصنوعی جدیدی که مایکروسافت به SwiftKey اضافه کرده، متا هم قصد دارد تا همین مسیر را ادامه دهد. در همین راستا این شرکت قصد دارد تا استیکرهای تولید شده توسط هوش مصنوعی را به اپلیکیشن های پیام رسان خود اضافه کند تا کاربران با روش های خلاقانه تری با هم ارتباط برقرار نمایند.

در این ویژگی، متا به کاربران اجازه می دهد تا استیکر مد نظر خود را در قالب درخواست های متنی توصیف کنند و سپس سیستم به آنها استیکر کاملاً سفارشی و منحصر به فرد ارائه می دهد. متا توضیح داده است که این ویژگی بر اساس مدل های هوش مصنوعی Llama 2 و Emu توسعه یافته است و به کاربران اجازه می دهد تا با خلاقیت بیشتری احساسات خود را در مکالمه ها بیان کنند. استیکرهای هوش مصنوعی متا تا اواسط پاییز برای کاربران انگلیسی زبان در دسترس قرار خواهد گرفت.

  • کاراکترهای هوش مصنوعی با ویژگی های شخصیتی متفاوت

قابلیت چت دو نفره با سلبریتی مورد علاقه تان به کمک هوش مصنوعی Meta AI

آیا تا به حال خودتان را در حال یک گفتگوی دو نفره با سلبریتی مورد علاقه تان تصور کرده اید؟ این چیزی شبیه به رؤیا است، مگر نه؟ اما خوب، ممکن است این رؤیا به زودی رنگ حقیقت به خود بگیرد! چرا که متا قصد دارد به زودی 28 کاراکتر هوش مصنوعی جدید را به اپلیکیشن های پیام رسان خود اضافه کند تا با آنها به طور کاملاً شخصی و خصوصی صحبت کنید!

بر اساس اعلام این شرکت، هر یک از این کاراکترها شخصیت کاملاً مستقلی دارند. حتی در میان این کاراکترها، می توانید چهره های جهانی و شناخته شده ای مانند اسنوپ داگ (Snoop Dogg)، کندال جنر (Kendall Jenner) و تام بردی (Tom Brady) را پیدا کنید و با آنها همانند یک دوست صحبت کنید!

متا خاطر نشان کرده است که قصد داشته تا این تجربه را تا حد امکان به واقعیت نزدیک کند. بر همین اساس هر یک از این کاراکترهای هوش مصنوعی (البته به جز سلبریتی ها!) یک پروفایل شخصی خواهند داشت که در آن جزئیات مربوط به زندگی و شخصیت شان درج شده است!

آنالیز: رؤیاها به واقعیت می پیوندند!

قابلیت چت دو نفره با سلبریتی مورد علاقه تان به کمک هوش مصنوعی Meta AI

یکی از کارشناسان وب سایت ویندوز سنترال، Kevin Okemwa، گفته است که «چند ماه پیش لیستی از ویژگی هایی درست کردم که دوست داشتم به واتس اپ اضافه شوند و آن را به یک اپلیکیشن پیام رسان رؤیایی تبدیل کنند. ادغام قابلیت های هوش مصنوعی با این پلتفرم جزء گزینه های اول من در آن لیست بود. اکنون بسیار خوشحالم که متا قصد دارد تا این رؤیا را به واقعیت تبدیل کند».
این که بتوانید با کاراکترهای هوش مصنوعی و سلبریتی ها با صدای خودشان صحبت کنید واقعاً هیجان انگیز است! همچنین Meta AI می تواند تجربه کار کردن با اینستاگرام و واتس اپ را برای شما زیر و رو کند. نظر شما در مورد پیوستن متا و مارک زاکربرگ به دنیای دیوانه وار هوش مصنوعی چیست؟! نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: windows central