نمایش تصویر در سالن های همایش، کنفرانس و آمفی تئاتر مستلزم استفاده از پروژکتورهایی با امکانات خاص است. این دسته از پروژکتورها که با نام های Installation Projectors یا Large Venue Projectors شناخته می شوند، معمولاً از شدت روشنایی بالایی برخوردارند و به امکانات نصب حرفه ای مجهز شده اند. همچنین این مدل ها برای نمایش هم زمان تصویر در سیستم های مبتنی بر چند پروژکتور کارایی بالایی دارند و می توان از چند عدد از آنها در کنار هم استفاده کرد. ویدئو پروژکتور Maxell MC-WX5501 یکی از همین مدل ها است که از فناوری نمایش 3LCD بهره می برد و مشخصات آن شامل رزولوشن WXGA، روشنایی 5200 لومن و کنتراست 16000:1 می شود. اما این دستگاه در سیستم های چند پروژکتوره نیز بهترین کارایی را ارائه می دهد. در ادامه امکانات ویدئو پروژکتور مکسل MC-WX5501 را در این زمینه به شما معرفی می کنیم؛ با ما همراه باشید.

ویدئو پروژکتور مکسل MC-WX5501

ورودی و خروجی HDMI برای اتصال سریالی

در پنل پشتی ویدئو پروژکتور مکسل مدل MC-WX5501 دو ورودی و یک خروجی HDMI تعبیه شده است. شما می توانید خروجی HDMI این پروژکتور را به ورودی یک دستگاه دیگر از همین مدل متصل کنید و یک شبکه سریالی از پروژکتورها را ایجاد نمایید. در این حالت تصویر ارسالی از دستگاه منبع پخش، توسط تمامی پروژکتورها به صورت سریالی نمایش داده می شود و دیگر نیازی نیست تا تک تک پروژکتورها را به صورت جداگانه به منبع پخش متصل کنید. توجه داشته باشید که حداکثر 7 عدد ویدئو پروژکتور مکسل MC-WX5501 را می توان از طریق ورودی و خروجی HDMI به صورت متوالی به هم متصل کرد.

قابلیت Instant Stack، امکان قرار دادن دو پروژکتور بر روی هم!

یکی از ویژگی های جالب ویدئو پروژکتور Maxell MC-WX5501 این است که شما می توانید دو دستگاه از این مدل را بر روی هم قرار دهید و یک تصویر را به صورت هم زمان با هر دوی آنها پخش کنید. این ویژگی بیشتر در مواقعی استفاده می شود که شما به شدت روشنایی بسیار بالا نیاز دارید. چرا که با بهره بردن از این ویژگی، روشنایی تصویر نهایی شما دو برابر (در حدود 10000 لومن) می شود.

ویدئو پروژکتور مکسل MC-WX5501

برای بهره بردن از این قابلیت، فقط کافی است تا دو دستگاه ویدئو پروژکتور مکسل MC-WX5501 را بر روی هم قرار دهید و آنها را از طریق پورت RS-232C به هم متصل کنید. پس از آن می توانید الگوی عملکرد آنها را از میان یکی از سه الگوی زیر انتخاب نمایید:

* حالت دوگانه: در این حالت، هر دو پروژکتور به صورت هم زمان روشن می شوند.

* حالت یک در میان: در این حالت، پروژکتورها به صورت یک در میان روشن می شوند. در واقع در این حالت هر دو پروژکتور به صورت هم زمان عمل نمی کنند و زمانی که یکی از آنها روشن است، دیگر در حالت خاموش باقی می ماند. سپس بعد از گذشت زمان تعیین شده، جای پروژکتورهای روشن و خاموش با هم عوض می شود. این ویژگی به افزایش طول عمر لامپ پروژکتورها کمک می کند.

* حالت بک آپ: در این حالت یکی از پروژکتورها روشن می شود، اما اگر برای آن مشکلی ایجاد شود، پروژکتور دوم به عنوان بک آپ عمل می کند و به این صورت از ایجاد وقفه در نمایش تصاویر جلوگیری به عمل می آید. این حالت در محیط های نظارتی و تبلیغاتی که در آنها به نمایش مداوم تصاویر نیاز است، کارایی بالایی دارد.

قابلیت Edge Blending

این امکان برای شما وجود دارد که از چند ویدیو پروژکتور مکسل MC-WX5501 در کنار هم استفاده کنید تا بتوانید به سایز تصویر بزرگتری دست یابید و فضای وسیع تری را با محتوای مورد نظر خود پوشش دهید. این پروژکتور حداکثر سایز تصویر 300 اینچ را ارائه می دهد، اما اگر از 3 عدد از آن در کنار هم استفاده کنید، می توانید به سایز تصویر به مراتب بالاتری دست یابید. اما در این حالت لبه های تصویر هر یک از پروژکتورها با هم تداخل پیدا می کند و باعث می شود تا تصویر نهایی وضوح کافی را نداشته باشد. ویدئو پروژکتور مکسل MC-WX5501 با بهره بردن از قابلیت Edge Blending، لبه های کادر تصاویر را محو می کند و یک قاب تصویر بزرگ و یکدست را به شما ارائه می دهد.

ویدئو پروژکتور مکسل MC-WX5501

در پایان باید به این نکته هم اشاره کنیم که ویدئو پروژکتور مکسل MC-WX5501 از قابلیت هایی مانند زوم 1.7 برابر، لنز شیفت عمودی و افقی و تصحیح حالت ذوزنقه ای هم برخوردار است و تقریباً می توان آن را در هر مکانی نصب کرد.

منبع: hitachi