ویدئو پروژکتور مکسل MC-EX3051 یکی از مدل های چند منظوره موجود در بازار است که هم برای مصارف آموزشی-اداری کاربرد دارد و هم می توان از آن برای نمایش فیلم در منزل استفاده کرد. این پروژکتور مشخصات فنی استانداردی دارد که از میان آنها می توان به فناوری نمایش 3LCD، رزولوشن XGA، روشنایی 3300 لومن و نسبت کنتراست 20000:1 اشاره کرد. این مشخصات کیفیت تصویر مطلوبی را به خصوص برای ارائه محتوا در جلسات اداری و کلاس های آموزشی به ارمغان می آورد. سایر ویژگی های ویدئو پروژکتور خانگی مکسل MC-EX3051 را خروجی صدای 16 وات، فیلتر هیبریدی با طول عمر 10000 ساعت و لامپ با دوام با طول عمر 12500 ساعت تشکیل می دهند.
اما شاید برایتان جالب باشد که ویدیو پروژکتور مکسل MC-EX3051 که یک مدل استاندارد کلاسی به حساب می آید، از قابلیت های رده بالایی در زمینه اتصال به شبکه بهره می برد! در این مقاله قصد داریم این قابلیت ها را با هم بررسی کنیم.

ویدئو پروژکتور مکسل MC-EX3051

اگر به پنل پشتی ویدئو پروژکتور مکسل مدل MC-EX3051 نگاهی بیندازید، یک پورت RJ-45 را مشاهده خواهید کرد. این پورت امکان اتصال پروژکتور به شبکه های کابلی LAN را فراهم می آورد. این پروژکتور از شبکه های 10Base-T و 100Base-TX پشتیبانی می کند و می توان از طریق کامپیوترها و لپ تاپ های موجود در شبکه به آن دسترسی پیدا کرد. در این حالت می توان 50 دستگاه مختلف را به صورت هم زمان به ویدئو پروژکتور MC-EX3051 متصل کرد و عکس و فایل های صوتی را با آن به نمایش گذاشت. البته توجه داشته باشید که کیفیت نمایش پروژکتور، به تعداد دستگاه های متصل به آن بستگی دارد.

ویدئو پروژکتور Maxell MC-EX3051 از حالت Moderator Control Mode پشتیبانی می کند. این ویژگی به شما اجازه می دهد تا از طریق یک کامپیوتر مرکزی (Host)، مطالب ارسالی از دستگاه های موجود در شبکه را کنترل کنید و پس از تأیید، اجازه نمایش آنها را صادر نمایید.
اما ویدئو پروژکتور خانگی ارزان مکسل MC-EX3051 از اتصال وایرلس هم پشتیبانی می کند. برای این منظور باید دانگل وایرلس USB سازگار با پروژکتور را به صورت مجزا خریداری کنید. پس از آن می توانید گوشی، تبلت، لپ تاپ و دیگر دستگاه های مورد نظرتان را از طریق وای فای به پروژکتور متصل کنید و صفحه نمایش آن را بر روی پرده پروژکتور به نمایش بگذارید. البته برای این منظور باید نرم افزار LiveViewer بر روی دستگاه شما نصب باشد.

ویدئو پروژکتور مکسل MC-EX3051

ویدئو پروژکتور مکسل MC-EX3051 با اپلیکیشن Projector Quick Connection هم سازگاری دارد. از طریق این اپلیکیشن می توانید پروژکتور خود را با یک تبلت یا گوشی هوشمند کنترل کنید و تنظیمات دلخواهتان را بر روی آن اعمال نمایید. همچنین این اپلیکیشن به شما اجازه می دهد تا عکس، فایل PDF، ورد و پاورپوینت خود را به صورت وایرلس با پروژکتور به اشتراک بگذارید. در این حالت حتماً باید پروژکتور شما به یک شبکه باسیم یا بی سیم متصل باشد.

امکانات بالا کارایی ویدئو پروژکتور Maxell MC-EX3051 را در محیط های آموزشی و اداری ارتقا داده است. به خصوص در سازمان هایی که قصد دارند تا از چند پروژکتور در اتاق های مختلف استفاده کنند، این امکانات کنترل پروژکتورها را آسان تر می کند.

بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که ویدئو پروژکتور مکسل MC-EX3051 دارای دو پورت HDMI (با قابلیت پشتیبانی از HDCP) نیز هست که اتصال هم زمان به دو لپ تاپ را امکان پذیر می کند. دیگر درگاه های ارتباطی این پروژکتور خانگی شامل دو ورودی کامپیوتر از نوع mini D-Sub 15 pin، یک خروجی مانیتور، ورودی ویدئو (کامپوننت)، ورودی و خروجی صدا و USB می شود. از طریق پورت USB می توانید فلش مموری خود را به پروژکتور متصل کنید و فایل های ذخیره شده بر روی آن را به صورت مستقیم به نمایش بگذارید. در این حالت نیازی به اتصال ویدئو پروژکتور مکسل MC-EX3051 به کامپیوتر وجود ندارد.

ویدئو پروژکتور مکسل MC-EX3051

در پایان باید خاطر نشان کنیم که ویدئو پروژکتور مکسل MC-EX3051 کیفیت تصویر مناسبی را هم ارائه می دهد و در آن از فناوری های Accnetualizer، HDCR و Image Optimizer استفاده شده است. این فناوری ها در راستای ارتقای کیفیت تصویر متناسب با نور محیط کاربرد دارند و باعث می شوند تا در هر شرایطی بهینه ترین تصویر به شما ارائه شود.

منبع: hitachi