سرانجام رویداد WWDC 2022 اپل برگزار شد و این نامِ آشنای دنیای تکنولوژی جدیدترین دستاوردهای خود را به دنیا معرفی کرد. با اینکه اپل در سالیان گذشته کمتر در این مراسم به معرفی تجهیزات سخت افزاری می پرداخت، اما این بار رویکرد خود را تغییر داده و از یکی از مهم ترین محصولات خود در این مراسم رونمایی کرده است: مک بوک ایر جدید!

مک بوک ایر جدید اپل معرفی شد: تراشه M2، طراحی و رنگ بندی جدید و صفحه نمایش همراه با بریدگی

بله، نسل جدید MacBook Air با قیمت ابتدایی 1199 دلار در مراسم WWDC 2022 اپل معرفی شده است! این دستگاه از تراشه جدید M2 قدرت می گیرد و از لحاظ طراحی ظاهری نسبت به نسخه های قبلی تغییراتی داشته است. همچنین رنگ بندی این لپ تاپ محبوب اپل تغییر داشته است.

مک بوک ایر جدید در رنگ های نقره ای، خاکستری، استارلایت، آبی تیره و طلایی معرفی شده است. پس برای اولین بار شاهد یک مک بوک ایر با رنگ استارلایت یا آبی تیره در بازار خواهیم بود. اما این دستگاه جدید نسبت به نسل قبلی از طراحی ظاهری متفاوتی برخوردار است و اپل تغییرات زیادی را در آن داده است. طراحی قبلی مک بوک که مثلثی شکل (همانند یک گُوِه) بود، جای خود را به یک بدنه ساده تر همراه با لبه های تخت داده است. همچنین همانند MacBook Pro مدل 2021، صفحه نمایش آن از طریق یک بریدگی به لبه ها نزدیک تر شده است.

مک بوک ایر جدید اپل معرفی شد: تراشه M2، طراحی و رنگ بندی جدید و صفحه نمایش همراه با بریدگی

جدیدترین نسخه از مک بوک ایر اپل تنها 11.3 میلی متر ضخامت دارد و به کیبورد جادویی اپل (Magic Keyboard) مجهز است. همچنین بر روی دکمه پاور آن Touch ID دستگاه تعبیه شده است. باید به این نکته هم اشاره کنیم که قابلیت MagSafe و شارژ ایمن مغناطیسی مجدداً به این اولترا بوک بازگشته است. اپل عنوان کرده است که مک بوک ایر جدید قادر است تا با یک بار شارژ شدن، به مدت 18 ساعت به صورت بدون وقفه ویدئو پلی بک کند!

سایز کلی صفحه نمایش Apple MacBook Air به لطف کمتر شدن ضخامت قاب های اطراف آن، به 13.6 اینچ افزایش یافته است. همان طور که اشاره شد یک بریدگی بر روی این صفحه نمایش دیده می شود که محل قرارگیری یک وب کم جدید 1080p است.

از لحاظ سخت افزاری نیز مک بوک ایر جدید ارتقاهای چشمگیری پیدا کرده است. مهم ترین این ارتقاها مربوط به تراشه M2 می شود. اپل ادعا کرده است که این تراشه نسبت به تراشه های اینتل به کار رفته در آخرین نسل مک بوک ایر، تا 5 برابر سریع تر است! همچنین این تراشه نسبت به تراشه M1 به کار رفته در مک بوک ایر مدل 2020 تا 40 درصد سریع تر عمل می کند!

مک بوک ایر جدید اپل معرفی شد: تراشه M2، طراحی و رنگ بندی جدید و صفحه نمایش همراه با بریدگی

از دیگر مشخصات جدید مک بوک ایر 2022 اپل می توان به مجهز بودن آن به پورت شارژ دوگانه USB-C اشاره کرد که برای اولین بار است در مک بوک ایر به کار می رود. این پورت دوگانه به همراه فناوری های جدید اپل باعث می شوند تا این دستگاه در عرض 30 دقیقه به میزان 50 درصد شارژ شود.

در کل می توان گفت که مک بوک ایر جدید در تمام زمینه ها نسبت به قبل ارتقا پیدا کرده است، از جمله در قیمت! این دستگاه با قیمت ابتدایی 1199 دلار به بازار عرضه می شود که نسبت به مدل قبلی که 999 دلار قیمت داشت، گران تر شده است. لازم به ذکر است که اپل در مراسم WWDC 2022 از مک بوک پروی 13 اینچی جدید خود با تراشه M2 نیز رونمایی کرده که قیمت این دستگاه 1299 دلار عنوان شده است. هر دوی این دستگاه ها در ماه جولای برای خرید عموم در دسترس قرار می گیرند.

منبع: 9to5mac