لاجیتک نیز همانند دیگر برندها مشغول تولید انواع مختلف لوازم جانبی کامپیوتر (ماوس، هدست و ...) بوده و با توجه به کیفیت بالای محصولاتش توانسته با جلب رضایت کاربران، طرفداران زیادی در کل دنیا به دست آورد! کاربران ایرانی نیز از قائله مستثنی نبوده و به دلیل قیمت مناسب و کیفیت بالای محصولات، به استفاده از برند Logitech ترغیب شده اند! در این مقاله با بررسی یکی از فانتزی ترین، جذاب ترین و در عین حال باکیفیت ترین محصولات تولیدی لاجیتک در کنار شما خواهیم بود. محصول مد نظر ما جهت بررسی با عنوان کیبورد کیمینگ G713 روانه بازارهای جهانی شده است. این نوع کیبورد گیمینگ لاجیتک در 3 رنگ مختلف به همراه استراحت گاه مچ دست جداگانه که از طرح ابری برخوردار است عرضه شده تا به کاربر این امکان را بدهد که در هنگام انجام کارهای روزانه و یا انجام بازی های ویدئویی به صورت طولانی مدت با خستگی و هیچ چالش دیگری روبرو نشوند! جهت بالا بردن میزان جذابیت کیبورد نیز از نورپردازی قابل تنظیم استفاده شده تا علاوه بر بالا بردن زیبایی سیستم گیمینگ، میزان هیجان کاربر را نیز تا حد زیادی بالا ببرد! در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر کیبورد گیمینگ G713 لاجیتک خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

کیبورد گیمینگ G713 لاجیتک

طراحی و ساخت!

لاجیتک با طراحی کیبورد گیمینگ G713 توانست یکی از فانتزی ترین و جذاب ترین کیبوردهای خود را تولید کند! از ویژگی های که در ساخت G713 مورد استفاده قرار گرفته می توان به ابعاد جمع و جور 370.6x157x37.2 میلی متری و وزن مناسب 962.5 گرمی به همراه کلیدهای بدون قاب اشاره کرد. ابعاد جمع و جور فضای زیادی از میز کاربر اشغال نکرده و با توجه به وزن مناسبی که در اختیار دارد می تواند جابجایی راحت را برای کاربر به ارمغان بیاورد. طراحی بدون قاب این مدل از کیبورد علاوه بر بالا بردن میزان جذابیت باعث می شود تا کاربر بدون چالش خاصی اقدام به تمیز کردن کلیدها پرداخته و از حس خوشایند تایپ کردن نیز بهره مند خواهد شد! Logitech جهت سهولت استفاده کاربران نیز از کلیدهای میان بر در قسمت بالایی کیبورد استفاده کرده تا کاربر برای کنترل میزان صدا و محتوای در حال پخش با هیچ چالشی روبرو نشود!

جهت بالا بردن هر چه بیشتر جذابیت و زیبایی کیبورد نیز از نورپردازی حرفه ای LightSync استفاده شده که با توجه به برخورداری از افکت های متعدد و قابلیت پشتیبانی از 16.8 میلیون رنگ می تواند علاوه بر زیبایی بیشتر کیبورد، هیجان کاربر را نیز تا حد زیادی بالا ببرد. برای متصل شدن کیبورد به سیستم مد نظر کاربر نیز از پورت USB (USB-C to USB-A) استفاده شده است. برای استفاده طولانی مدت بدون خستگی و مشکلات این چنین نیز از استراحت گاه مچ دست استفاده شده است. استراحت گاه موجود در این کیبورد برخلاف دیگر کیبوردها که از طراحی به صورت چسبیده همراه با سطح صاف برخوردار هستند، از طراحی ابری شکل برخوردار بوده و به صورت چسبیده طراحی نشده است. در ضمن با توجه به قابلیت جابجایی استراحت گاه این امکان به کاربر داده خواهد شد تا بر حسب راحتی بیشتر اقدام به جابجایی آن کند!

کیبورد گیمینگ G713 لاجیتک

مجهز به سوئیچ های مکانیکی و کلیدهای کنترلی!

شرکت Logitech در ساخت کیبورد G713 از سریع ترین سری سوئیچ ها استفاده کرده است. این نوع سوئیچ از نوع مکانیکال GX بوده که با توجه به دوام و پایداری بالایی که در اختیار دارد می تواند عمر بیشتری  را برای کلیدهای کیبورد به ارمغان بیاورد! بازخورد فیزیکی عالی به همراه دقت فوق العاده ای این کیبورد در اختیار دارد این امکان به کاربران داده می شود تا هنگام انجام بازی های شوتر پیروزی خود را تضمین شده بدانند. از ویژگی هایی که در ساخت این نوع سوئیچ استفاده شده می توان به فاصله فشار و نیروی مورد نیاز مناسب به منظور فعال کردن آن اشاره کرد. شرکت لاجیتک به منظور دسترسی آسان و راحت به کنترل کردن صدای سیستم کاربر از یک کلید که در گوشه سمت راست کیبورد به صورت غلطکی طراحی شده استفاده کرده است. با غلطاندن کلید به سمت بالا اقدام به افزایش و با غلطاندن کلید به سمت پایین می توانید اقدام به کاهش میزان صدای سیستم کرده و با توجه به کلید قطع صدا می توانید اقدام به قطع کامل صدا کنید. از دیگر کلیدهای میان بر استفاده شده در کیبورد G713 می توان به کلیدهای کنترل مالتی مدیا اشاره کرد. با استفاده از کلید های مالتی مدیا نیز قادر خواهید بود تا مدیای در حال پخش را به فایل قبلی/ بعدی هدایت کرده و یا اقدام به توقف و یا پخش آن کنید!

کیبورد گیمینگ G713 لاجیتک

با توجه به نورپردازی حرفه ای که در ساخت کیبورد گیمینگ G713 مورد استفاده قرار گرفته شده نیز می توان گفت که با یکی از جذاب ترین کیبوردهای گیمینگ تولید شده لاجیتک روبرو هستیم! سیستم نورپردازی استفاده شده در این مدل کیبورد دارای فناوری LightSync بوده و با توجه به پشتیبانی از تعداد بالای رنگ (16.8 میلیون رنگ) می تواند افکت های نوری متعدد را برای به نمایش دربیاورد. برای تنظیم میزان نور نورپردازی از کلید کنترلی بر روی کیبورد استفاده شده است. شرکت لاجیتک جهت کنترل آسان و پیشرفته عملکرد کلیدهای نورپردازی اضافه شده در کیبورد گیمینگ G713 از نرم افزار اختصاصی Logitech G HUB بهره برده است! از دیگر قابلیت هایی که با استفاده از این نرم افزار به دست خواهید آورد نیز می توان به تنظیم دیگر قطعات و وسایل خود بر اساس بازی اشاره کرد. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که این مدل از کیبورد شرکت لاجیتک از دیگر ویژگی ها و قابلیت هایی همچون 87 عدد کلید باکیفیت و حساس با قابلیت برنامه ریزی به همراه قابلیت پشتیبانی از حالت Game (قابلیت غیر فعال سازی کلید Win و ...) نیز برخوردار است!

منبع: logitechg