شرکت لاجیتک یکی از نمونه شرکت های تولید کننده انواع لوازم جانبی مورد نیاز کامپیوتر، هدست، دسته و فرمان بازی، وب کم و ... محسوب می شود. به دلیل تولید رده بالاترین و استانداردترین محصولات موفق به جذب طرفداران زیادی در سراسر دنیا شده است. از محبوب ترین و برترین لوازم جانبی لاجیتک می توان به کیبورد گیمینگ G513 اشاره کرد که با هدف رفع نیاز کاربران عادی و گیمرهای حرفه ای طراحی و ساخته شده است. این مدل کیبورد از نوع مکانیکی بوده و با توجه به بدنه مستحکمی که در اختیار دارد می تواند برای استفاده بلند مدت بهترین گزینه باشد. سوئیچ های پیشرفته ای نیز در ساخت G513 مورد استفاده قرار گرفته تا تبدیل به یکی از پیشرفته ترین کیبوردهای بازار شود. کلیدهای ماکرو، حالت Game، نرم افزار اختصاصی به همراه کلیدهای آنتی گوستینگ و استراحت گاه مچ دست نیز از دیگر ویژگی ها و امکانات موجود در این مدل کیبورد محسوب می شود. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر این مدل کیبورد شرکت لاجیتک خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

G513 از رده بالاترین کیبوردهای گیمینگ لاجیتک!

طراحی و ساخت کیبورد گیمینگ!

از ویژگی های مثبت کیبورد گیمینگ G513 می توان به برخورداری از بدنه ای مستحکم اشاره کرده که از ترکیب آلومینیوم و منیزیم 5052 ساخته شده است. با وجود این نوع بدنه می توان گفت که کیبورد در برابر ضربات احتمالی و سقوط از ارتفاع قادر به مقاومت زیادی بوده تا کاربر بدون صرف هزینه های اضافی بتواند سالیان زیادی از این کیبورد استفاده کند. طراحان شرکت لاجیتک در ساخت کیبورد گیمینگ G513 از طراحی بدون قاب و فرم ظاهری فشرده استفاده کرده اند. این ویژگی باعث می شود تا کاربر هنگام انجام بازی های ویدئویی بدون حواس پرتی از قابلیت دسترسی به تمامی کلیدها بهره مند باشد! از دیگر ویژگی های این نوع طراحی نیز می توان به قابلیت تمیز کردن و گردگیری آسان برای کاربر اشاره کرد. طراحان جهت جذاب تر کردن این مدل کیبورد از نورپردازی حرفه ای و لوگوی شرکت لاجیتک استفاده کرده اند. نورپردازی را می توان در زیر تک تک کلیدهای تعبیه شده مشاهده کنید. در قسمت انتهای کیبورد از یک استراحت گاه مچ دست استفاده شده که به صورت محکم به بدنه کیبورد متصل می شود. استراحت گاه به کاربر این امکان را می دهد تا کاربر برای استفاده طولانی مدت از کیبورد با هیچ چالشی روبرو نشود. در ضمن به دلیل جنس مموری فوم (فوم هوشمند ضخیم) کاربر دچار ناهنجاری های عضلانی و اسکلتی نخواهد شد. با توجه به وزن مناسب 962 گرمی و ابعادی برابر با 132x445x35.5 میلی متری امکان جابجایی راحت برای کاربر فراهم خواهد شد. از دیگر طراحی هایی که به صورت اختصاصی بر روی این کیبورد اضافه شده نیز می توان به کلیدهایی با عملکرد چندگانه اشاره کرد که بر روی کلیدهای F5 تا F12 اضافه شده است.

G513 از رده بالاترین کیبوردهای گیمینگ لاجیتک!

مجهز به سوئیچ های مکانیکی GX و نورپردازی LightSync RGB

Logitech جهت زیباسازی هر چه بیشتر و جذاب تر کردن سیستم گیمینگ کاربر نیز از نورپردازی حرفه ای در ساخت کیبورد گیمینگ G513 استفاده کرده است. نورپردازی استفاده شده در این کیبورد گیمینگ از نوع LightSync بوده و می تواند از 16.8 میلیون رنگ نیز پشتیبانی کند! LightSync وظیفه کنترل نورپردازی RGB را بر عهده داشته و می تواند بر اساس صدا، صفحه نمایشگر و نوع بازی، نورپردازی را تغییر دهد.  نورپردازی اضافه شده به این مدل در زیر تمامی دکمه های آن قابل مشاهده است. این قابلیت علاوه بر زیباسازی سیستم گیمینگ، به شما این امکان را خواهد داد تا هیجان و لذت بیشتری را هنگام انجام بازی تجربه کرده باشید! این نوع نورپردازی به گونه ای طراحی شده تا هر یک از کلیدها قادر باشند به صورت مجزا از هم تمامی رنگ ها را نمایش دهند! از ویژگی های جذاب نورپردازی استفاده شده در این مدل کیبورد می توان به قابلیت پشتیبانی از افکت های مختلف اشاره کرد. در ضمن برای کنترل نورپردازی نیز می توانید از طریق کلیدهای ترکیبی FN+F5, F6, F7 استفاده کنید!

شرکت لاجیتک جهت بالا بردن میزان کارایی و سرعت پاسخ دهی از سوئیچ های مکانیکی در ساخت کیبورد گیمینگ G513 بهره برده است. سوئیچ های استفاده شده در این مدل کیبورد از نوع GX بوده و با توجه به گذراندن آزمایش های متعدد تولید شده اند! این سوئیچ در 3 نوع آبی (سوئیچ های کلیکی)، قهوه ای (لمسی) و قرمز (سوئیچ های خطی) تولید شده و شما مجاز به انتخاب یکی از آن ها خواهید بود.

  • سوئیچ های لمسی GX (قهوه ای): این نوع سوئیچ قابلیت بازخورد حداقلی را برای کاربر هنگام فعال شدن کلیدها به ارمغان آورده و می تواند بهترین گزینه برای انجام بازی های رقابتی و FPS باشد. از دیگر ویژگی های این سوئیچ می توان به صدای بسیار کم اشاره کرد که موجب می شود تا حواس کاربر پرت نشود!
  • سوئیچ های کلیکی GX (آبی): سوئیچ های کلیکی به دلیل برخورداری از بازخورد قابل لمس و شنیدنی می توان بهترین گزینه برای کسانی که به دنبال صدای تایپ کردن هستند باشد!
  • سوئیچ های خطی GX (قرمز): این سوئیچ نیز مناسب برای انجام بازی های اکشن و MMO بوده و می تواند برد کاربر را تا حد زیادی تضمین کند. از ویژگی های این نوع سوئیچ نیز می توان به عملکرد بی نظیر برای ضربه های سریع و پشت سر هم به همراه فشارهای مداوم کلیک اشاره کرد!

G513 از رده بالاترین کیبوردهای گیمینگ لاجیتک!

استراحت گاه مچ دست و فناوی Anti Ghosting

از امکاناتی که شرکت لاجیتک در ساخت کیبورد گیمینگ G513 استفاده کرده می توان به استراحت گاه مچ دست اشاره کرد. این قابلیت علاوه بر جلوگیری از خستگی، تعرق و احساس درد در قسمت مچ دست، توانسته طراحی ارگونومیکی را در این مدل کیبورد به وجود بیاورد. این قابلیت به شما این امکان را خواهد داد تا برای خلاص شدن از درد مچ دست خود آن را بر روی استراحت گاه تعبیه شده قرار دهید. لازم به ذکر است که استراحت گاه تعبیه شده در قسمت زیرین آن از جنس مموری فوم باکیفیت ساخته شده و به صورت کاملا محکم به بدنه اتصال داده شده است. در ضمن با توجه به برخورداری این مدل کیبورد از پایه این امکان را خواهید داشت تا زاویه قرارگیری کیبورد را بر حسب راحتی مچ دستانتان تنظیم کنید! فناوری Anti-Ghosting از دیگر قابلیت های مهم و مثبت کیبورد گیمینگ G513 شرکت لاجیتک محسوب شده که به شما این امکان را می دهد تا بتوانید از نیاز به فشار دادن چند دکمه که در بعضی از بازی مورد استفاده قرار می گیرد بی نیاز شوید. طراحان این کیبورد به منظور مسلط کردن کاربر از قابلیت آنتی گوستینگ در تمامی کلیدهای تعبیه شده استفاده کرده که قادر هستند حتی در شرایط سخت گیمینگ نیز بدون کوچک ترین تداخل عملکرد سریعی را برای کاربر به ارمغان بیاورند! فناوری N-Key Rollover از دیگر ویژگی های اضافه شده به این مدل از کیبورد محسوب شده که وظیفه جلوگیری از خطا رفتن ضربات کاربر و ایجاد تداخلات سیگنال را بر عهده دارد.

در ضمن مهندسان شرکت لاجیتک در طراحی این مدل کیبورد از کلیدهای متعددی همچون کلید های کنترل کننده مالتی مدیا در قسمت بالایی کیبورد استفاده کرده اند تا کاربر هنگام تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی بدون انجام دادن کارهای اضافی و غیر ضروری بتواند آن ها را کنترل کنند. کلیدهایی که به منظور کنترل مالتی مدیا در کیبورد گیمینگ G513 تعبیه شده از 4 عدد کلید ترکیبی تشکیل شده است. کاربر با فشردن همزمان کلید FN و کلیدهای F9، F10، F11 و F12 قادر است مدیای در حال پخش را کنترل نماید! با استفاده از کلیدهای مالتی قادر خواهید بود تا مدیای در حال پخش را به فایل قبلی/ بعدی هدایت کرده و یا اقدام به توقف و یا پخش آن کنید! از دیگر کلیدهای میانبر استفاده شده در کیبورد گیمینگ G513 نیز می توان به کلید قطع صدا و 2 کلید دیگر جهت کاهش و افزایش میزان صدای سیستم اشاره است. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که این مدل کیبورد از 12 عدد کلید ماکرو (از F1 تا F12) نیز برخوردار بوده تا کاربر با نصب نرم افزار اختصاصی G HUB اقدام به تنظیم عملکرد کلیدهای ماکرو کند!

منبع: logitechg