انجام بازی های ویدئویی می تواند برای رفع خستگی و دوری از دغدغه های روزمره بهترین گزینه باشد! برای انجام بازی به لوازم جانبی مناسب نیاز دارید تا با استفاده از آن ها بهترین و هیجان انگیزترین لحظات خود را بسازید! کیبورد یکی از نمونه لوازم جانبی ضروری و مورد نیاز برای انجام بازی در سیستم های کامپیوتری محسوب می شود! به همین دلیل در این مقاله با معرفی یکی از مناسب ترین و بهترین کیبوردهای موجود در بازار را داریم که با عنوان G512 تولید شده است. این مدل کیبورد توسط شرکت معتبر لاجیتک طراحی شده است. لاجیتک در ساخت این مدل از کیبورد خود جهت بالا بردن میزان کیفیت بدنه از مواد اولیه مرغوب استفاده کرده تا علاوه بر مقاومت در برابر ضربات احتمالی، در برابر سقوط از ارتفاع نیز مقاومت بالایی داشته باشد! از دیگر ویژگی های استفاده شده در این مدل کیبورد نیز می توان به نورپردازی RGB، سوئیچ های مکانیکی از نوع GX، پورت USB، کلیدهای مولتی مدیا و نرم افزار اختصاصی اشاره کرد. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر کیبورد گیمینگ G512 لاجیتک خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

کیبورد گیمینگ G512 لاجیتک

بدنه خوش ساخت کیبورد لاجیتک!

قطعا کیفیت ساخت بدنه یکی از نقاط قوت کیبورد گیمینگ G512 محسوب شده و به کاربر این اطمینان را می دهد تا مدت زمان زیادی بدون نگرانی به استفاده از آن بپردازد. بدنه این مدل کیبورد از آلیاژ آلومینیوم و منیزیم ساخته شده تا در مقابل ضربات احتمالی و یا حتی سقوط از ارتفاع مقاومت زیادی داشته باشد! آلیاژ استفاده شده در این کیبورد از نوع 5052 بوده تا این اطمینان را به کاربر بدهد که با یک شاسی محکم و ضد لغزش روبرو هستیم. از دیگر ویژگی های این مدل کیبورد لاجیتک نیز می توان به بدنه خوش ساخت آبکاری و پولیش شده اشاره کرد که موجب می شود تا کاربر هنگام استفاده از آن تجربه گیمینگ بهتری داشته باشد. در ضمن شرکت لاجیتک به منظور بالا بردن میزان جذابیت و زیبایی کیبورد از نورپردازی RGB در زیر تمامی کلیدها استفاده کرده است. در ضمن لاجیتک از یک پورت در قسمت بالایی کیبورد نیز استفاده کرده تا کاربر برای متصل کردن فلش، ماوس و ... از آن استفاده کرده و یا برای شارژ کردن گوشی خود با هیچ چالشی روبرو نشود. از دیگر ویژگی های ساختاری کیبورد گیمینگ G512 لاجیتک نیز می توان به وزن مناسب 1.13 کیلوگرم و ابعاد 132x445x35.5 میلی متر اشاره کرد.

بدنه خوش ساخت کیبورد لاجیتک

مجهز به سوئیچ های مکانیکی GX و نورپردازی LightSync RGB

شرکت لاجیتک جهت بالا بردن میزان کارایی و سرعت پاسخ دهی از سوئیچ های مکانیکی در ساخت کیبورد گیمینگ G512 مورد استفاده قرار داده است. سوئیچ های استفاده شده در این مدل کیبورد از نوع GX بوده و با توجه به گذراندن آزمایش های متعدد تولید شده اند! این سوئیچ در 3 نوع آبی (سوئیچ های کلیکی)، قهوه ای (لمسی) و قرمز (سوئیج های خطی) تولید شده و شما مجاز به انتخاب یکی از آن ها خواهید بود.

  • سوئیچ های لمسی GX (قهوه ای): این نوع سوئیچ قابلیت بازخورد حداقلی را برای کاربر هنگام فعال شدن کلیدها را به ارمغان آورده و می تواند بهترین گزینه برای انجام بازی های رقابتی و FPS باشد. از دیگر ویژگی های این سوئیچ می توان به صدای بسیار کم اشاره کرد که موجب می شود تا حواس کاربر پرت نشود!
  • سوئیچ های کلیکی GX (آبی): سوئیچ های کلیکی به دلیل برخورداری از بازخورد قابل لمس و شنیدنی می توان بهترین گزینه برای کسانی که به دنبال صدای تایپ کردن هستند باشد!
  • سوئیچ های خطی GX (قرمز): این سوئیچ نیز مناسب برای انجام بازی های اکشن و MMO بوده و می تواند برد کاربر را تا حد زیادی تضمین کند. از ویژگی های این نوع سوئیچ نیز می توان به عملکرد بی نظیر برای ضربه های سریع و پشت سر هم به همراه فشارهای مداوم کلیک اشاره کرد!

Logitech جهت زیباسازی هر چه بیشتر و جذاب تر کردن سیستم گیمینگ کاربر نیز از نورپردازی حرفه ای در ساخت کیبورد گیمینگ G512 استفاده کرده است. نورپردازی استفاده شده در این مدل کیبورد از نوع LightSync بوده و می تواند از 16.8 میلیون رنگ نیز پشتیبانی کند! LightSync وظیفه کنترل نورپردازی RGB را بر عهده داشته و می تواند بر اساس صدا، صفحه نمایشگر و نوع بازی، نورپردازی را تغییر دهد. نورپردازی اضافه شده به این مدل از کیبورد در زیر تمامی دکمه های آن قابل مشاهده است. این قابلیت علاوه بر زیباسازی سیستم گیمینگ، به شما این امکان را خواهد تا هیجان و لذت بیشتری را هنگام انجام بازی تجربه کرده باشید! این نوع نورپردازی به گونه ای طراحی شده تا هر یک از کلیدها قادر باشند به صورت مجزا از هم تمامی رنگ ها را نمایش دهند! از ویژگی های جذاب نورپردازی استفاده شده در این مدل کیبورد می توان به قابلیت پشتیبانی از افکت های مختلف اشاره کرد. در ضمن برای کنترل نورپردازی نیز می توانید از طریق کلیدهای ترکیبی FN+F5, F6, F7 استفاده کنید!

کیبورد لاجیتک مجهز به سوئیچ های مکانیکی GX

ویژگی های مخصوص گیمینگ!

از ویژگی های کاربردی و مخصوصی که شرکت لاجیتک در طراحی و ساخت کیبورد گیمینگ G512 استفاده کرده می توان به حالت گیم اشاره کرد. این حالت پس از فعال سازی به کاربر این امکان خواهد داد تا از فشردن ناخواسته کلید ویندوز که منجر به بیرون پریدن از بازی می شود جلوگیری کند. از دیگر ویژگی های مهم و مثبتی که این مدل از کیبورد شرکت لاجیتک در اختیار دارد نیز می توان به برخورداری از نرم افزار اختصاصی اشاره کرد. نرم افزار اختصاصی با عنوان Logitech G HUB توسط شرکت لاجیتک طراحی شده تا کاربر برای تنظیمات محصولات لاجیتک با هیچ چالشی روبرو نشود. با وجود این نرم افزار کاربر می تواند از قابلیت کنترل آسان و پیشرفته عملکرد کلیدهای تعبیه و یا نورپردازی اضافه شده را به آسانی تغییر دهد. از قابلیت هایی که با استفاده از این نرم افزار به دست خواهید آورد نیز می توان به تنظیم دیگر قطعات و وسایل خود بر اساس بازی اشاره کرد. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که شرکت لاجیتک جهت دسترسی آسان و راحت به کنترل کردن صدای سیستم و مدیای در حال پخش از کلیدهای اختصاصی استفاده کرده است!

منبع: logitechg