از جمله شرکت های تولید کننده لوازم و تجهیزات گیمینگ که با هدف نشانه گرفتن نیازها و دغدغه گیمرها اقدام به تولید محصولات خود می کند می توان به شرکت Logitech اشاره کرد. محصولات تولیدی این شرکت با بهره مندی از قابلیت ها و امکانات متعدد توانسته رضایت اکثر کاربران خود را جلب کرده و آن ها را به استفاده از دیگر محصولات خود ترغیب کند. در این مقاله قصد بررسی و آشنایی با یکی از ضروری ترین لوازم جانبی کامپیوتر مورد نیاز جهت انجام بازی های ویدئویی در کنار شما خواهیم بود. این محصول به دلیل نقش تعیین کننده ای که دارد می تواند درصد پیروزی و موفقیت بازیکن را تعیین کند. محصول مد نظر ما جهت بررسی با عنوان کیبورد گیمینگ مدل G413 Carbon طراحی و جهت بالا بردن عملکرد و تضمین پیروزی بازیکن تولید شده است. لاجیتک جهت رساندن این مدل کیبورد به قابلیت بالا بردن میزان عملکرد بازیکن از امکانات متنوعی استفاده کرده است. از امکانات مهم و مثبت استفاده شده در این مدل کیبورد می توان به برخورداری از سوئیچ های مکانیکی Romer-G Tactile، نورپردازی حرفه ای، رابط پرسرعت، بدنه ای متشکل از مواد اولیه مرغوب و سبک، کلیدهای 2گانه و قابلیت کنترل مدیای در حال پخش به همراه قابلیت تنظیم عملکرد کلید با نرم افزار اختصاصی اشاره کرد. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر کیبورد گیمینگ G413 Carbon لاجیتک خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید

کیبورد گیمینگ Logitech مدل G413 Carbon

طراحی و ساخت کیبورد گیمینگ!

کیبورد گیمینگ G413 Carbon لاجیتک علاوه بر برخورداری از ظاهری شیکی که در اختیار دارد از طراحی ارگونومیکی نیز بهره مند است. ظاهر شیک این مدل کیبورد همراه با نور پس زمینه حرفه ای توانسته ترکیب گیمر پسندی را به وجود بیاورد. Logitech در طراحی این مدل کیبورد از کلیدهای متعددی همچون ک کلیدهای کنترل کننده رسانه استفاده کرده اند تا کاربر هنگام تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی بدون انجام دادن کارهای اضافی و غیر ضروری بتواند آن ها را کنترل کند. نور پس زمینه نیز به صورت کاملا حرفه ای طراحی شده و زیبایی کیبورد را چندین برابر کرده است. کلید هایی که در ساخت این کیبورد استفاده شده از فاصله استانداردی برخوردار بوده و با توجه به جنس باکیفیت و مرغوبی که دارند می توانند در برابر ضربات احتمالی و یا سقوط از ارتفاع مقاومت زیادی داشته باشند. لازم به ذکر است که در ساخت کیبورد گیمینگ G413 Carbon از آلیاژ آلومینیوم منیزیم 5052 استفاده کرده که موجب شده تا کیبورد علاوه بر استحکام بالا از وزن بسیار پایینی نیز بهره مند شود. ابعاد 132x445x34 میلی متری فضای زیادی از میز شما اشغال نکرده و با توجه به وزن ناچیز 105 گرمی (بدون کابل) که در اختیار دارد، از قابلیت حمل و نقل آسان نیز برخوردار است. این ویژگی نیز می تواند یکی از مهم ترین ویژگی های یک کیبورد برای انجام بازی های ویدئویی و دیگر کارهای روزمره باشد! کابل استفاده شده در این کیبورد نیز از طول مناسب 1.8 متری برخوردار بوده تا آزادی عمل بیشتری به شما داده باشد. در ضمن به منظور تنظیم میزان ارتفاع نیز از پایه در زیر کیبورد استفاده شده تا میزان ارتفاع را بر حسب راحتی خود تنظیم کنید!

کیبورد گیمینگ Logitech مدل G413 Carbon

مجهز به سوئیچ های ROMER-G Tactile و کلیدهای کنترلی!

از ویژگی های مثبت و مهمی که شرکت Logitech در ساخت کیبورد گیمینگ G413 Carbon مورد استفاده قرار داده می توان به بهره مندی از سوئیچ های ROMER-G اشاره کرد. سوئیچ های ROMER-G استفاده شده در این مدل کیبورد از نوع Tactile بوده و با توجه به ویژگی های خاصی که در اختیار دارد می تواند رضایت کاربر را تا حد زیادی جلب کند. از ویژگی های سوئیچ استفاده شده در این مدل کیبورد می توان به کلیک های دقیق با صدای ناچیز به همراه عمر بالا و فید بک قدرتمند اشاره کرد. طبق اعلام سایت شرکت لاجیتک سوئیچ های ROMER-G Tactile از عمر استاندارد 70 میلیون کلیک برخوردار بوده و به همین دلیل می تواند بهترین و مناسب ترین گزینه برای استفاده گیمرهای حرفه ای باشد. نقطه عطف این سوئیچ جابجایی فعال سازی 1.5 میلی متری و فشار 45 گرمی جهت کارکرد محسوب می شود. این ویژگی نیز توانسته عملکرد کاربر را تا 25 درصد سریع تر از سوئیچ های مکانیکی که در اغلب کیبوردها استفاده شده برساند!

کیبورد گیمینگ Logitech مدل G413 Carbon

شرکت لاجیتک به منظور دسترسی آسان و راحت به کنترل کردن صدای سیستم کاربر از 1 دکمه اختصاصی به منظور قطع کامل صدا و 2 کلید دیگر به منظور کاهش و افزایش میزان صدا استفاده کرده است. با استفاده از دکمه قطع صدا می توانید اقدام به قطع کامل صدا کنید! در ضمن به دلیل عملکردهای دوگانه ای که در طراحی کلیدهای کنترلی استفاده شده برای دسترسی به کلیدهای کنترل صدا می بایست از ترکیب کلید FN و کلیدهای PRTSC، SCRLK و PAUSE استفاده کنید. از دیگر کلیدهای میان بر استفاده شده در کیبورد گیمینگ G413 Carbon می توان به کلیدهای کنترل مالتی مدیا اشاره کرد. Logitech به منظور کنترل مالتی مدیا از 4 کلید جداگانه استفاده کرده تا کاربر با هیچ چالشی روبرو نشود! با استفاده از این کلید ها نیز قادر خواهید بود تا مدیای در حال پخش را به فایل قبلی/ بعدی هدایت کرده و یا اقدام به توقف و یا پخش آن کنید! لازم به ذکر است که جهت دسترسی به کلیدهای کنترل کننده مالتی مدیا نیز می بایست از ترکیب کلید FN با کلیدهای F9 تا F12 استفاده کنید.

دارای نور پس زمینه و رابط پرسرعت!

شرکت Logitech به منظور زیباسازی هر چه بیشتر در ساخت کیبورد گیمینگ G413 Carbon از نور پس زمینه استفاده کرده است. نور پس زمینه اضافه شده به این مدل از کیبورد در زیر تمامی دکمه های کیبورد قابل مشاهده خواهد بود. در ضمن با توجه به طراحی شفاف کلیدها نیز می توان گفت که نور استفاده شده در زیر کلیدها زیبایی خارق العاده و بی نظیری را خلق کرده تا سیستم گیمینگ شما از زیبایی چندین برابری بهره مند شود. لازم به ذکر است که نور پس زمینه استفاده شده در این مدل کیبورد قابلیت به نمایش گذاشتن رنگ های زیادی را دارد. با استفاده از نرم افزار اختصاصی شرکت Logitech می توانید از قابلیت شخصی سازی نورپردازی نیز برخوردار شوید. در ضمن نور اضافه شده در کیبورد گیمینگ G413 Carbon این امکان را به شما می دهد تا در محیط های تاریک نیز امکان استفاده از کیبورد را داشته باشید! شرکت لاجیتک جهت پایداری اتصال کیبورد با دستگاه مد نظر کاربر از رابط پرکاربر و قدرتمند استفاده کرده است. رابط استفاده شده در این مدل کیبورد از نوع USB بوده و با توجه به قدرت بالایی که در اختیار دارد می تواند تمامی دستورات کاربر را در کم ترین زمان ممکن بدون کوچک ترین لگ و تاخیر ارسال کند. این ویژگی باعث می شود تا کاربر هنگام انجام بازی های ویدئویی از بالاترین عملکرد بهره مند شده و نسبت به دوستان و دشمنان خود برتری محسوسی داشته باشد.

کیبورد گیمینگ Logitech مدل G413 Carbon

طراحان رابط به منظور بالا بردن عمر آن نیز از روکش بادوام و مستحکم استفاده کرده اند. روکش استفاده شده باعث می شود تا رابط بدون دردسر و مشکل خاصی برای استفاده به صورت طولانی مدت بهترین گزینه باشد. پایه نیز از دیگر امکانات اضافه شده در این مدل کیبورد محسوب می شود. وجود پایه باعث شده تا کاربر نسبت به تسلط خود اقدام به تنظیم پایه در 3 سطح پایین، متوسط و بالا کرده و راحتی بیشتر خود را به وجود آورد. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که کیبورد گیمینگ G413 Carbon از قابلیت برنامه ریزی کلیدهای F1 تا F12 را از طریق نرم افزار اختصاصی لاجیتک (G HUB) را داشته و با توجه به برخورداری از 12 عدد کلید اضافه در داخل جعبه امکان تعویض کلیدهای از کار افتاده برای کاربر فراهم خواهد شد!

منبع: logitechg