ماوس نیز همانند دیگر لوازم جانبی مورد نیاز می تواند راحتی استفاده کامپیوتر را برای کاربر به ارمغان بیاورد. ماوس های متعدد با قابلیت ها و ویژگی های متنوعی تولید شده تا کاربر با استفاده از آن ها نیاز خود را به نوعی رفع کند. در میان ماوس های تولید شده، ماوس های گیمینگ به دلیل قابلیت ها و ویژگی هایی که در اختیار دارند می توانند امکانات و راحتی زیادی را نسبت به دیگر ماوس های تولید شده فراهم کنند. در این مقاله با بررسی و آشنایی با یکی از حرفه ای ترین و برترین ماوس های تولید شده را داریم که با عنوان G PRO X Superlight عرضه شده است. این مدل ماوس به دلیل بهره مندی از سنسور حرفه ای و باکیفیت HERO 25K توانسته به اسلحه مخفی بازیکنان در هنگام انجام بازی های ویدئویی تبدیل شود. شرکت لاجیتک جهت بالا بردن میزان تسلط کاربر از وزن سبک و ابعاد مناسب استفاده کرده است. در ضمن جهت آزادی عمل بیشتر نیز از سیستم بی سیم به عنوان راه ارتباطی کاربر با سیستم مد نظر استفاده کرده و با توجه به باتری قدرتمندی که در اختیار دارد می تواند ساعت های زیادی را بدون نیاز به شارژ مجدد کارایی داشته باشد. از دیگر ویژگی های مهم و مثبت استفاده شده در ماوس گیمینگ بی سیم G PRO X Superlight لاجیتک می توان به حافظه آنبرد و کفی PTFE اشاره کرد. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر این مدل از ماوس گیمینگ شرکت Logitech خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

ماوس گیمینگ G PRO X Superlight لاجیتک، اسلحه مخفی بازیکن!

طراحی و ساخت ماوس گیمینگ لاجیتک!

از ویژگی هایی که شرکت لاجیتک در طراحی و ساخت ماوس گیمینگ بی سیم G PRO X Superlight مورد استفاده قرار داده می توان به وزن سبک اشاره کرد. وزن سبک این مدل ماوس گیمینگ لاجیتک برابر با 63 گرم بوده که به کاربر این امکان را می دهد تا هنگام انجام بازی های ویدئویی از تسلط بیشتری بهره مند شود. ابعاد 125x63.5x40 میلی متری این مدل ماوس نیز می تواند یکی دیگر از عواملی باشد که به کاربر این امکان را بدهد تا از تسلط بیشتری برخوردار شوند. طراحی ارگونومیک نیز از دیگر ویژگی هایی است که در طراحی و ساخت G PRO X Superlight مورد استفاده قرار گرفته است. طراحی ارگونومیک این امکان را به کاربر می دهد تا بدون چالش خاصی اقدام به استفاده طولانی مدت از ماوس کند! کیفیت بالای ماوس نیز باعث می شود تا عمر ماوس با افزایش روبرو شده و حتی در برابر ضربات احتمالی و یا سقوط از ارتفاع مقاومت بالایی داشته باشد! طراحان Logitech از 5 کلید مختلف در ساخت ماوس گیمینگ بی سیم G PRO X Superlight استفاده کرده اند و با توجه به بهره مندی از کیفیت بالا این امکان را به شما می دهد تا در هنگام انجام بازی های ویدئویی با چالش خاصی روبرو نشوید! در ضمن جهت بالا بردن میزان جذابیت نیز از لوگوی مخصوص شرکت در قسمت انتهایی ماوس استفاده شده است.

ماوس گیمینگ G PRO X Superlight لاجیتک، اسلحه مخفی بازیکن!

دارای کفی های PTFE و حسگر Hero 25K

طراحان خوش ذوق شرکت لاجیتک جهت روان تر کردن حرکات ماوس و فراهم سازی سریع ترین عملکرد گیمر در هنگام انجام بازی های ویدئویی از کفی های PTFE استفاده کرده است. از ویژگی های کفی تعبیه شده می توان به قابلیت رسیدن به کم ترین اصطکاک ممکن، افزایش سرعت پیمایش ماوس تعبیه شده اشاره کرد که قابلیت استفاده بر روی هر سطحی را برای شما فراهم می سازد. حسگر مدرن و حساس از مهم ترین و مثبت ترین قابلیت هایی است که شرکت لاجیتک در طراحی و ساخت ماوس گیمینگ بی سیم G PRO X Superlight از آن بهره برده است. این نوع حسگر با توجه به حساسیت و دقت بی نظیری (در سطح زیر میکرون) که در اختیار دارد می تواند سرعت عمل کاربر را هنگام انجام بازی های ویدئویی تا حد زیادی بالا ببرد. از دیگر ویژگی های حسگر Hero 25K می توان به بالا بردن میزان دقت ماوس از 100 تا 25600DPI و مصرف پایین انرژی اشاره کرد. این ویژگی باعث بالا رفتن میزان شارژدهی باتری موجود در ماوس خواهد شد!

شرکت لاجیتک به منظور بهره مندی کاربر از آزادی عمل، جلوگیری از خرابی زود هنگام و راحتی زیاد در ساخت ماوس گیمینگ بی سیم G PRO X Superlight از فناوری وایرلس LightSpeed بهره برده است. با این ویژگی می توان گفت که کاربران با از استفاده از این مدل ماوس می توانند غرق در دنیای بازی های ویدئویی شوند. لازم به ذکر است که فناوری وایرلس استفاده شده در این مدل ماوس می تواند جوابگوی محدوده بیشتری نیز بوده و می تواند قدرتی تا 68 درصد بیشتر نسبت به نسل قبلی خود داشته باشد! مزیت های برخورداری از سیستم بی سیم جهت برقراری ارتباط نیز می توان به قابلیت مصرف انرژی کم تر اشاره کرد. باتری قدرتمند یکی دیگر از ویژگی ها و قابلیت های موجود در این مدل ماوس بوده و می تواند شارژدهی مناسبی را برای کاربر داشته باشد. باتری تعبیه شده در ماوس گیمینگ بی سیم G PRO X Superlight تا 70 ساعت شارژدهی داشته باشد! با این میزان انرژی می توان گفت که باتری تعبیه شده در این مدل ماوس می تواند برای کاربرانی که حدود 2 ساعت از ماوس استفاده می کند شارژدهی بیش از 1 ماه را داشته باشد!

ماوس گیمینگ G PRO X Superlight لاجیتک، اسلحه مخفی بازیکن!

سوئیچ های باکیفیت و برخورداری از حافظه آنبرد!

از دیگر ویژگی های ماوس گیمینگ بی سیم G PRO X Superlight لاجیتک نیز می توان به سوئیچ های آن اشاره کرد. سوئیچ های استفاده شده در این مدل ماوس علاوه بر کیفیت بالا از از سرعت، نرمی و دقت بالاتری بهره مند شده تا لذت استفاده را برای کاربر به وجود آورد. از دیگر ویژگی سوئیچ استفاده شده در این مدل ماوس نیز می توان به بالا بودن میزان عمر کارکرد اشاره کرد. در ضمن شرکت لاجیتک از 5 کلید مختلف در ساخت این مدل ماوس استفاده کرده است. کلیدهای استفاده شده با توجه به قابلیت برنامه ریزی این امکان را به کاربر می دهد تا نوع عملکرد آن ها را بر اساس نوع بازی تغییر داده و از عملکردی به مراتب بهتر بهره مند شوند. قابلیت تنظیم نوع کارکرد کلیدها نیز کار دشواری نبوده و فقط کافیست با نصب و اجرای نرم افزار اختصاصی شرکت لاجیتک (G HUB) اقدام به تنظیم کلیدهای مد نظر خود کنید.

شرکت لاجیتک از قابلیت ذخیره تنظیمات نیز در ساخت این مدل ماوس استفاده کرده تا قادر باشید پس از انجام تغییرات نوع عملکرد کلید های ماوس، از طریق نرم افزار پروفایل های خود را در حافظه داخلی ماوس ذخیره سازی کنید. لازم به ذکر است که کاربر قادر خواهد بود تنظیمات خود را در پروفایل های جداگانه ذخیره کرده و در صورت نیاز یکی از آن ها را انتخاب کند. این قابلیت به کاربر این امکان را خواهد داد تا مجبور به تنظیم دوباره عملکرد کلیدهای ماوس نشود. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که ماوس گیمینگ بی سیم G PRO X Superlight با توجه به شتاب 40G که در اختیار دارد نیز می تواند گیمرها را یک قدم جلوتر از رقیبان خود قرار دهد! این شرکت جهت حذف و از بین بردن لگ هنگام انجام بازی های ویدئویی از نرخ نمونه برداری 1000 Hz استفاده کرده تا دستورات کاربر در سریع ترین زمان ممکن اجرا شوند!

منبع: logitechg