کیبورد را می توان یکی از موثرترین و حساس ترین لوازم جانبی سیستم کامپیوتری جهت انجام بازی های ویدئویی محسوب کرد. در این مطلب با بررسی و آشنایی یکی از رده بالاترین کیبوردهای تولیدی شرکت لاجیتک در کنار شما خواهیم بود. کیبورد مد نظر ما جهت بررسی با عنوان G PRO TKL طراحی شده است. این مدل کیبورد توسط شرکت لاجیتک و با هدف کمک به گیمرهای حرفه ای تولید شده است. ویژگی های متعدد این مدل کیبورد می تواند پیروزی شما را در برابر حریفانتان تضمین کند! از ویژگی ها و قابلیت های مهم و مثبت استفاده شده در این مدل کیبورد گیمینگ می توان به حالت خاص کلیدها، نورپردازی RGB و فناوری LightSync، ابعاد جمع و جور، کابل باکیفیت با طول مناسب، نرم افزار اختصاصی و کلیدهای ماکرو اشاره کرد. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر کیبورد گیمینگ G PRO TKL لاجیتک خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

G PRO TKL، از باکیفیت ترین و کوچک ترین کیبوردهای گیمینگ Logitech

ابعاد جمع و جور!

ابعاد جمع و جور را می توان یکی از ویژگی های مثبتی محسوب کرد که شرکت لاجیتک در طراحی و ساخت کیبورد گیمینگ G PRO TKL مورد استفاده قرار داده است. ابعاد جمع و جور باعث می شود تا کاربر علاوه بر بهره مندی از تسلط بیشتر، نگرانی بابت اشغال شدن میز خود نیز نداشته باشد. لاجیتک جهت متصل کردن کیبورد به سیستم مد نظر کاربر از یک رابط استفاده کرده است. رابط استفاده شده از نوع USB بوده و با توجه به کیفیت بالا و طول مناسب 1.8 متری می تواند طول عمر بالا و آزادی عمل بیشتر را برای کاربر به ارمغان بیاورد. جهت زیباسازی چندین برابری نیز از نورپردازی RGB در زیر تمامی کلیدهای کیبورد استفاده شده است. در ضمن به منظور تحت کنترل گرفتن میزان صدا و مدیای در حال پخش نیز از کلیدهای ترکیبی استفاده شده تا کاربر با استفاده از آن ها کنترل سیستم خود را در دست بگیرد. شرکت لاجیتک جهت کنترل فشار وارده از طرف کاربر هنگام انجام بازی های ویدئویی از پایه های پلاستیکی در زیر کیبورد گیمینگ G PRO TKL استفاده کرده است. پایه های تعبیه شده می توانند تاثیر گذاری بیشتری را هنگام انجام بازی برای کاربر به ارمغان آورده و از حواس پرتی جلوگیری کند! شرکت Logitech در ساخت بدنه این مدل کیبورد از مرغوب ترین و باکیفیت ترین مواد اولیه استفاده کرده است. بدنه استفاده شده این کیبورد با توجه به کیفیت بالایی که در اختیار دارد می تواند در برابر ضربات احتمالی و یا سقوط از ارتفاع مقاومت بالایی داشته باشد. وزن مناسب حمل و نقل آسان را به همراه داشته و با توجه به برخورداری از ابعاد 34x361x153 میلی متری نیز فضای زیادی از میز کار کاربر اشغال نخواهد کرد.

G PRO TKL، از باکیفیت ترین و کوچک ترین کیبوردهای گیمینگ Logitech

کلیدهای مخصوص و نورپردازی RGB

از دیگر ویژگی های مهم و مثبتی که شرکت لاجیتک در ساخت کیبورد گیمینگ G PRO TKL مورد استفاده قرار داده است می توان به کلیدهای مخصوص اشاره کرد. کلیدهای استفاده شده در این مدل کیبورد از نوع GX Clicky Switches بوده و با توجه به نرمی خاصی که در اختیار دارند می توانند طول عمر بیشتر را برای کاربر به ارمغان بیاورند. از دیگر ویژگی که این نوع کلید در اختیار کاربر قرار می دهد نیز می توان به افزایش میزان سرعت عمل و بهبود عملکرد در هنگام تایپ اشاره کرد. این ویژگی نیز به لطف وجود فنر استاندارد و بخش پلاستیکی تعبیه شده به وجود آمده است. کلیدهای تعبیه شده با توجه به قابلیت تعویض ابن امکان به کاربر داده می شود تا در هنگام خرابی و یا آسیب دیدگی اقدام به تعویض کرده و از صرف هزینه های اضافی جهت تهیه کیبورد جداگانه بی نیاز شوید. در ضمن با توجه به نورپردازی حرفه ای که در ساخت کیبورد گیمینگ G PRO TKL مورد استفاده قرار گرفته شده نیز می توان گفت که با یکی از جذاب ترین کیبوردهای گیمینگ تولید شده لاجیتک روبرو هستیم! سیستم نورپردازی استفاده شده در این مدل کیبورد دارای فناوری LightSync بوده و با توجه به پشتیبانی از تعداد بالای رنگ می تواند افکت های نوری متعدد را برای به نمایش دربیاورد. برای تنظیم میزان نور نورپردازی از کلید کنترلی بر روی کیبورد استفاده شده است.

شرکت لاجیتک جهت کنترل آسان و پیشرفته عملکرد کلیدهای نورپردازی اضافه شده در کیبورد گیمینگ G PRO TKL از نرم افزار اختصاصی Logitech G HUB بهره برده است! از دیگر قابلیت هایی که با استفاده از این نرم افزار به دست خواهید آورد نیز می توان به تنظیم دیگر قطعات و وسایل خود بر اساس بازی اشاره کرد. شرکت Logitech به منظور دسترسی آسان و راحت به کنترل کردن صدای سیستم و مدیای در حال پخش از کلیدهای متعددی استفاده کرده است. کلیدهای اختصاصی تعبیه شده در کیبورد گیمینگ G PRO TKL لاجیتک شامل 1 دکمه اختصاصی به منظور قطع و وصل کامل صدا، 2 کلید دیگر جهت کم و زیاد کردن میزان صدا می شود. از دیگر کلیدهای میان بر استفاده شده در این مدل کیبورد می توان به کلیدهای کنترل مالتی مدیا اشاره کرد. کلیدهای مالتی مدیا نیز شامل 4 کلید مختلف بوده که به منظور هدایت به فایل بعدی، فایل قبلی، توقف و یا پخش مدیا می شود. در ضمن به دلیل ترکیب شدن با دیگر کلیدها می بایست از طریق فشردن همزمان کلید FN و کلیدهای مالی مدیا اقدام کنید!

G PRO TKL، از باکیفیت ترین و کوچک ترین کیبوردهای گیمینگ Logitech

کلیدهای قابل برنامه ریزی و سوئیچ های مکانیکی!

از دیگر ویژگی های مثبت و مهمی که شرکت Logitech در ساخت کیبورد گیمینگ G PRO TKL مورد استفاده قرار داده می توان به بهره مندی از سوئیچ های مکانیکی اشاره کرد. سوئیچ های استفاده شده در این مدل کیبورد از نوع GX Blue بوده و با توجه به ویژگی های خاصی که در اختیار دارد می تواند رضایت کاربر را تا حد زیادی جلب کند. از ویژگی های سوئیچ استفاده شده در این مدل کیبورد می توان به کلیک های دقیق با صدای ناچیز به همراه عمر بالا و فید بک قدرتمند اشاره کرد. طبق اعلام سایت شرکت لاجیتک سوئیچ های مکانیکی استفاده شده در این کیبورد گیمینگ لاجیتک از عمر استاندارد 70 میلیون کلیک برخوردار بوده و به همین دلیل می تواند بهترین و مناسب ترین گزینه برای استفاده گیمرهای حرفه ای در مدت زمان طولانی باشد. لاجیتک جهت کاربری آسان از قابلیت برنامه ریزی عملکرد کلیدها نیز استفاده کرده است. لازم به ذکر است که با توجه به قابلیت برنامه ریزی کلیدهای مشخص شده این امکان به کاربر داده می شود تا در هنگام انجام بازی های ویدئویی و یا دیگر کارها از راحتی استفاده بهره مند شود. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که کیبورد گیمینگ G PRO TKL لاجیتک از قابلبیت سازگاری با سیستم عامل هایی همچون ویندوز 7 و بالاتر و Mac OS 10.11 و بالاتر برخوردار است.

منبع: logitechg