لینکدین به عنوان پرطرفدار ترین شبکه اجتماعی تجاری و اشتغال محور در دنیا، فناوری هوش مصنوعی مولد را به سرویس خود اضافه کرده است. اکنون کاربران لینکدین می توانند با بهره بردن از قدرت هوش مصنوعی مولد، به طور مستقیم در این پلتفرم پست ارسال کنند.

ارتقاء قابلیت های شبکه اجتماعی لینکدین

همان طور که احتمالاً می دانید، لینکدین به کاربران خود از سرتاسر دنیا این امکان را می دهد تا رزومه های کاری و حرفه ای خود را به اشتراک بگذارند و از این طریق بتوانند به شبکه جهانی کاریابی و استخدامی متصل شوند. کاربران اغلب در مورد سابقه شغلی، دستاوردها و چشم اندازهای مورد نظر خود در این پلتفرم پست ارسال می کنند تا به نوعی شرکت ها و سازمان ها را مجاب کنند که می توانند برایشان نیروی ارزشمندی باشند. از این جهت پست هایی که در لینکدین ارسال می کنید اهمیت زیادی دارند و باید در ایجاد و نوشتن آنها دقت و استراتژی مناسبی داشته باشید، به خصوص اگر به تازگی با لینکدین آشنا شده اید و قصد دارید تا اولین پست هایتان را در آن ارسال کنید. در اینجا است که هوش مصنوعی مولد به کمک شما می آید.

هوش مصنوعی مولد (Generative AI) سرعت و دقت ایجاد پست در لینکدین را افزایش می دهد، اما به چه قیمتی؟

مدیر محصول لینکدین، Keren Baruch، به تازگی اعلام کرده است که فناوری هوش مصنوعی مولد با این سرویس ادغام شده و کاربران می توانند از این قابلیت جدید برای ایجاد پست استفاده کنند. برای این منظور کاربران ابتدا باید درخواست خود را در قالب یک پیام حداکثر 30 کلمه ای به هوش مصنوعی ارسال کنند و معیارهای مورد نظر خود را در آن توضیح دهند. پس از آن هوش مصنوعی مولد بر اساس پیام دریافتی از کاربر، یک پست تولید می کند. شما می توانید این پست را بازبینی کنید، تغییرات دلخواهتان را در آن ایجاد کنید یا آن را به صورت مستقیم ارسال کنید. لینکدین اعلام کرده است که این قابلیت مراحل تست نهایی را پشت سر می گذارد و به زودی برای تمامی کاربران قابل استفاده خواهد بود.

ارتقاء قابلیت های شبکه اجتماعی لینکدین

با وجود اینکه هوش مصنوعی مولد می تواند به کاربران لینکدین کمک زیادی کند، اما از همین حالا صدای اعتراض بسیاری از کاربران این پلتفرم نسبت به مضراتی که این فناوری می تواند با خود به همراه داشته باشد، بلند شده است. برخی از این افراد معتقدند که تولید پست توسط «ربات» می تواند اعتبار سنجی پست های موجود بر روی این پلتفرم را سخت تر از قبل کند. این دسته از کاربران بر این باورند که استفاده از هوش مصنوعی مولد می تواند تعاملات در لینکدین را به تعامل بین چت بات ها تبدیل کند و ارتباطات واقعی انسانی را در آن از بین ببرد.

ارتقاء قابلیت های شبکه اجتماعی لینکدین

اقدام لینکدین در راستای استفاده از هوش مصنوعی مولد برای نوشتن پست مزایای زیادی دارد، اما به هر حال این فناوری می تواند ارتباط واقعی افراد جویای کار با شرکت ها و سازمان ها را تحت تأثیر قرار دهد. به عبارت دیگر شرکت ها ترجیح می دهند تا مهارت های فرد را در نوشتن پست و پرزنت کردن خود ببینند و پس از سنجش این مهارت ها با او ارتباط برقرار کنند. هوش مصنوعی می تواند این ارتباطات را دچار چالش هایی جدی کند.

از آنجایی که این ویژگی هنوز مراحل تست را پشت سر می گذارد، برای لینکدین ضروری است که به نگرانی های کاربران رسیدگی کند و اطمینان حاصل کند که ادغام هوش مصنوعی مولد با اهداف کلی این پلتفرم هماهنگ است. این موضوع برای حفظ ارزش های اصلی لینکدین به عنوان یک پلتفرم ارتباطی حرفه ای، ضروری است و در صورت عدم رسیدگی می تواند به اعتبار و اصالت این شبکه اجتماعی آسیب های جبران ناپذیری وارد کند. باید ببینیم لینکدین در این رابطه چه استراتژی هایی را در پیش خواهند گرفت.

منبع: gizmochina