بسیاری از افراد هر جا که از «شبکه های اجتماعی» سخن به میان می آید، ناخودآگاه یاد سرگرمی و به اشتراک گذاری ویدئو و عکس می افتند! اما شبکه های اجتماعی کاربردهای دیگری نیز دارند و می توان از آنها برای بهبود کسب و کار و حتی پیدا کردن شغل نیز استفاده کرد. لینکدین شبکه اجتماعی است که به همین منظور طراحی شده و بستری بسیار مفید برای ارتباط افراد در حوزه های کاری مختلف را ایجاد کرده است. شما می توانید با ایجاد حساب کاربری در لینکدین، مهارت های خود را معرفی کرده و سوابق کاری تان را با دیگران به اشتراک بگذارید. بسیاری از شرکت ها و صاحبان کسب و کارهای بزرگ، پروفایل لینکدین کاربران را به صورت روزانه بررسی می کنند و نیروهای مورد نیاز خود را از میان آنها انتخاب می کنند. پس اگر به دنبال شغل و ورود به دنیای تجارت هستید، همین امروز یک حساب کاربری در لینکدین ایجاد کنید!

قابلیت جدید لینکدین برای رقابت با Fiverr و Upwork

اخیراً لینکدین اعلام کرده که قصد توسعه حوزه فعالیت های خود را دارد و از سرویس جدیدی به نام Marketplaces به زودی رونمایی خواهد کرد. این سرویس به منظور رقابت با دو سایت Fiverr و Upwork ارائه می شود که آنها هم در زمینه معرفی کسب و کارهای مختلف و ارتباط فریلنسرها با یکدیگر فعالیت دارند. مطابق با اخبار منتشر شده، سرویس Marketplaces در سپتامبر آینده (شهریور و خرداد 1400) قابل استفاده خواهد بود.

سرویس Marketplaces لینکدین چیست و چه کاربردی دارد؟

لینکدین در حال حاضر بیش از 740 میلیون کاربر دارد و طیف وسیعی از مشاغل و حوزه های کاری مختلف را پوشش می دهد. پیش بینی می شود که لینکدین با ارائه سرویس Marketplaces چندین پله از سایر رقبای خود در زمینه کسب درآمد پیش خواهد افتاد! این سرویس بر روی مسائل اداری متمرکز است و خدماتی در زمینه مشاوره و بازاریابی را به لینکدین اضافه می کند. این سرویس به خصوص برای توسعه دهندگان وب، حسابداران و مشاوران کارایی بالایی دارد و به آنها در مذاکره با شرکت های مختلف و حتی بستن قرارداد کمک زیادی می کند. به نظر می رسد که سرویس Marketplaces در دوران پاندمی و همه گیری جهانی کرونا، یک ابزار فوق العاده کاربردی برای افرادی باشد که به دنبال پیدا کردن شغل و کار از راه دور هستند!

شرکت های Fiverr و Upwork در حال حاضر نام های بزرگتری در صنعت هستند. این شرکت ها در سال گذشته چیزی بالغ بر 550 میلیون دلار سود به دست آورده اند و کاربران بیشتری دارند. البته این دو سایت با لینکدین تفاوت هایی دارند؛ اما مدل آنها در معرفی کسب و کارهای عمومی و فریلنسری مشابه است. از جمله تفاوت های این سایت ها با یکدیگر این است که Fiverr و Upwork به ازای هر قراردادی که از طریق سایت آنها بسته شود، مبلغی را از کاربران دریافت می کند. حال لینکدین با ارائه سرویس Marketplaces قصد رقابت با این شرکت ها و افزایش سود خود را از همین طریق دارد. همچنین اخباری منشر شده که مایکروسافت قصد دارد سرویس دیگری تحت عنوان «کیف پول دیجیتال» نیز به لینکدین اضافه کند تا صاحبان کسب و کار بتوانند از طریق آن به فریلنسرها حقوق پرداخت کنند. هنوز اخبار دقیق و تکمیلی در این زمینه توسط مایکروسافت منتشر نشده است.

آیا لینکدین قصد درآمدزایی از معرفی افراد جویای کار به شرکت ها دارد؟

مطابق با اخبار منتشر شده، لینکدین در آینده از شرکت ها و کاربرانی که از طریق سایت آنها با یکدیگر قرارداد امضا می کنند، سهم دریافت خواهد کرد. البته این موضوع امری جا افتاده در حوزه تجارت و کسب و کارهای آنلاین به شمار می آید و لینکدین برای عقب نیفتادن از رقبا، قصد استفاده از آن را دارد. همچنین مطابق با اعلام یکی از اعضای تیم لینکدین، این شبکه اجتماعی به کاربرانی که پروفایل خود را در حالت Open for business علامت گذاری کرده اند، شرکت های مرتبط با حوزه کاری آنها را معرفی می کند و خدمات خود در این زمینه را ارتقا خواهد داد.

منبع: windowscentral