این طور که به نظر می رسد، چند وقت دیگر زمانی که به پاساژهای خرید لپ تاپ مراجعه کنیم، پشت ویترین فروشگاه ها مدل های متنوعی با صفحه نمایش های تاشونده یا Foldable خواهیم دید! در چند وقت اخیر برندهای شناخته شده ای مانند اچ پی، لنوو و ایسوس اولین لپ تاپ های خود با نمایشگر تاشو را به بازار معرفی کرده اند و اکنون نوبت به شرکت LG رسیده است. البته با توجه به اینکه ال جی یکی از شرکت های پیشرو و اصلی در صنعت تولید صفحه نمایش است، غیبت آن در بازار لپ تاپ های تاشو کمی عجیب به نظر می رسید! به هر حال این شرکت نیز با رونمایی از مدل Gram Fold به این بازار وارد شده و رقابت را در آن داغ تر از قبل کرده است.

رونمایی LG از لپ تاپ Gram Fold

مشخصات فنی لپ تاپ تاشوی ال جی Gram Fold

جدیدترین لپ تاپ ال جی به یک صفحه نمایش تاشوی لمسی با سایز 17 اینچ مجهز است. این صفحه نمایش از نوع OLED است و از رزولوشن 2560x1920 پیکسل پشتیبانی می کند. لازم به ذکر است که سایز این گجت در حالت تبلت برابر با 378x280 میلی متر و در حالت فولد (کاملاً تا شده) برابر با 192x280 پیکسل است. همچنین وزن لپتاپ ال جی Gram Fold بدون کیبورد 1250 گرم و همراه با کیبورد 1530 گرم اعلام شده است. به این ترتیب حمل و جابجایی این دستگاه برای شما فوق العاده آسان خواهد بود و می توانید به سادگی آن را در تمام طول روز با خود به همراه داشته باشید.

اما مشخصات سخت افزار داخلی لپ تاپ LG Gram Fold چگونه است؟ این مدل از پردازندۀ نسل 13 اینتل Core i5-1335U قدرت می گیرد و برای ارائۀ تصویر و تسک های گرافیکی به گرافیک مجتمع اینتل Iris Xe تکیه دارد. همچنین در این لپ تاپ از 16 گیگابایت حافظۀ رم LPDDR5 و 512 گیگابایت حافظۀ ذخیره سازی SSD استفاده شده است.

رونمایی LG از لپ تاپ Gram Fold

لپ تاپ ال جی Gram Fold صدای قدرتمند و با کیفیتی را نیز ارائه می دهد و برای این منظور به اسپیکرهای داخلی Pivot Stereo با قابلیت پشتیبانی از صدای دالبی اتموس مجهز شده است. همراه با این لپتاپ یک کیبورد فول سایز بلوتوثی (مجهز به تاچ پد) نیز ارائه می شود.

بر روی لپ تاپ تاشوی ال جی Gram Fold به طور پیش فرض سیستم عامل ویندوز 11 هوم (64 بیت) نصب است. این لپ تاپ از قابلیت تشخیص چهره نیز برخوردار است و از دسترسی افراد غیر مجاز به محیط ویندوز به خوبی جلوگیری می کند. مجموعه پورت های این لپ تاپ شامل موارد زیر می شوند:

  • پورت USB 4.0 Gen 3x2 Type C (سازگار با فناوری شارژ سریع PD و استاندارد تاندربولت 4)
  • پورت USB 3.2 Gen 2x1 Type C (سازگار با فناوری شارژ سریع PD)

رونمایی LG از لپ تاپ Gram Fold

قیمت لپ تاپ ال جی Gram Fold با صفحه نمایش تاشو

لپ تاپ گرم فولد تا اواخر فصل پاییز به طور رسمی راهی بازارهای کشور کره جنوبی می شود، اما فعلاً ال جی در مورد برچسب قیمت این دستگاه اظهار نظری نکرده است. انتظار می رود ظرف چند هفته آتی جزئیات بیشتری در مورد قیمت و سایر مشخصات فنی این لپ تاپ منتشر شود.

منبع: gizmochina