این روزها بازار مانیتورهای خمیده غول پیکر حسابی داغ است و به تازگی چندین مدل از این دستگاه ها توسط برندهای معتبر راهی این بازار شده است. این مانیتورها مشخصات متفاوتی دارند و به خصوص در میان گیمرها طرفداران زیادی پیدا کرده اند. در این میان شرکت LG Electronics به عنوان یکی از معتبر ترین نام ها در عرصه تولید نمایشگرهای دیجیتال، اقدام به معرفی یک مانیتور جدید از سری UltraGear کرده است. این مانیتور با مدل 49GR85DC عرضه شده و از پنل خمیدۀ فوق عریض بهره می برد.

مانیتور ال جی UltraGear 49GR85DC

همان طور که از نام مانیتور گیمینگ جدید ال جی مشخص است، این مدل از صفحه نمایشی با اندازه 49 اینچ و نسبت تصویر 32:9 بهره می برد. مانیتور LG UltraGear 49GR85DC رزولوشن Dual QHD را ارائه می دهد و از نسبت کنتراست 3000:1 برخوردار است.

اما مشخصاتی که باعث شده تا مانیتور جدید LG برای گیمرها جذابیت زیادی داشته باشد، زمان پاسخ دهی 1 میلی ثانیه و نرخ نوسازی تصویر 240 هرتز است. این ویژگی ها باعث می شود تا تصاویر سریع و اکشن بازی ها با بالاترین وضوح ممکن به نمایش درآیند و با مشکلاتی مانند مات شدن تصویر مواجه نشوید. همچنین این مانیتور از حداکثر روشنایی 1000 نیتس برخوردار است و حتی در محیط های روشن نیز از وضوح تصاویر آن کاسته نمی شود.

مانیتور ال جی UltraGear 49GR85DC دارای درجه انحنای 1000R است و به گونه ای طراحی شده که تمام فضای پیش روی صورت گیمر را پوشش می دهد. به این ترتیب گیمر خود را در دنیای بازی احساس می کند و حس غوطه وری در تصاویر را برای او به ارمغان می آورد. لازم به ذکر است که این مانیتور موفق به دریافت تأییدیه VESA DisplayHDR 1000 شده است و بالاترین کیفیت تصویر را ارائه می دهد.

مانیتور ال جی UltraGear 49GR85DC

از دیگر مشخصات مانیتور خمیده جدید ال جی باید به نور پس زمینه LED Hexagon اشاره کرد که باعث ارتقای زیبایی شناسی تصاویر بازی ها می شود. این مانیتور 95 درصد از محدوده رنگ DCI P3 را پوشش می دهد و از پنل VA قدرت می گیرد. پورت های ارتباطی این مدل نیز شامل DisplayPort 1.4 و HDMI 2.1 می شود. به این ترتیب امکان اتصال این مانیتور به انواع کامپیوترهای گیمینگ و نسل جدید کنسول های بازی (پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس) فراهم است.

مدیر بخش بیزینس IT ال جی در این رابطه گفته است: «با توسعه بازار مانیتورهای گیمینگ، تقاضا برای نمایشگرهای بزرگتر با کیفیت تصویر و رفرش ریت بهتر افزایش داشته است مانیتور جدید LG UltraGear در همین راستا تولید شده و یک مدل چند منظوره و رده بالا برای مصرف کنندگان مدرن امروزی به حساب می آید».

مانیتور ال جی UltraGear 49GR85DC

در حال حاضر مانیتور خمیده ال جی UltraGear برای خرید عمومی در کشور آمریکا در دسترس قرار گرفته و قیمت ابتدایی آن 1299 دلار اعلام شده است. ال جی اعلام کرده است که این مانیتور جدید به زودی در کشورهای اروپایی و آسیایی نیز توزیع خواهد شد. با توجه به سابقه درخشان LG در تولید مانیتورهای گیمینگ و مشخصات منحصر به فردی که مانیتور 49GR85DC دارد، از هم اکنون می توان از استقبال فوق العاده از آن اطمینان داشت! باید ببینیم این پیش بینی تا چه اندازه درست از آب در خواهد آمد!

منبع: gizmochina