ال جی در رویداد CES 2023 از دو اولترا بوک جدید برای پیوستن به خانواده فوق باریک و فوق سبک Gram رونمایی کرده است. لپ تاپ های سری Gram ال جی به دلیل اینکه برخی از سبک ترین و باریک ترین لپ تاپ های دنیا را شامل می شود، طرفداران زیادی در بازار پیدا کرده است و LG اکنون قصد دارد تا این خانواده را با دو عضو جدید به نام های LG Gram Ultraslim و LG Gram Style توسعه دهد. هر دوی این لپ تاپ ها از پردازنده های موبایل نسل 13 اینتل قدرت می گیرند و مجموعه ای از امکانات قدرتمند را در قالب یک ساختار کوچک ارائه می دهند.

ال جی اولترابوک های سری Gram را با مدل های مجهز به پردازنده های نسل 13 اینتل توسعه می دهد

باریک و باریک تر با LG Gram Ultraslim

لپ تاپ LG Gram Ultraslim جدیدترین پرچم دار فوق باریک و فوق پیشرفته ال جی شرکت است که در طراحی آن بر روی قابل حمل بودن تمرکز ویژه ای شده است. این لپ تاپ فقط 998 گرم وزن و 10.99 میلی متر ضخامت دارد و بنابر ادعای ال جی، ضخامت آن تقریباً با یک گوشی هوشمند یا دفترچه یادداشت برابر است. برای مقایسه می توان به مک بوک ایر M2 اپل اشاره کرد که 1.24 کیلوگرم و 11.3 میلی متر ضخامت دارد و در هر دو معیار از پرچم دار جدید ال جی عقب مانده است!

لپ تاپ LG Gram Ultraslim که با مدل نامبر کمی عجیب 15Z90RT معرفی شده، به صفحه نمایش 15.6 اینچ فول اچ دی با پنل OLED مجهز شده است. این صفحه نمایش دارای روکش ضد بازتاب است که انعکاس نور محیطی را به حداقل می رساند. همچنین این صفحه نمایش از روشنایی 400nits و نرخ نوسازی تصویر 60 هرتز بهره می برد. لازم به ذکر است که این لپ تاپ به دو پورت تاندربولت 4 (تایپ سی)، یک پورت USB-C PD و یک دوربین فول اچ دی IR نیز مجهز است.

باریک و باریک تر با LG Gram Ultraslim

ال جی اعلام کرده است که لپ تاپ Ultraslim قدرت فوق العاده ای را در ساختار کوچک خود جای داده است و به پردازنده های سری P-Core نسل 13 اینتل رپتور لیک و گرافیک مجتمع اینتل Xe مجهز شده است. علاوه بر این، لپ تاپ اولترا اسلیم موفق به دریافت تأییدیه MIL-810H در زمینه استحکام و دوام شده است. پس با خیال راحت می توان از آن در شرایط سخت محیطی هم استفاده کرد. در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که لپ تاپ ال جی از حافظه رم LPDDR5 در بازه 8 تا 32 گیگابایت و حافظه ذخیره سازی NVMe Gen4 SSD در بازی 256 گیگابایت تا 1 ترابایت برخوردار خواهد بود.

اوج جذابیت با LG Gram Style

ال جی دو مدل جدید از لپ تاپ LG Gram Style را نیز معرفی کرده است که به صفحه نمایش های 14 و 16 اینچی مجهزند. نسخه 16 اینچی با مدل نامبر 16Z90RS و نسخه 14 اینچی با مدل نامبر 14Z90RS عرضه می شوند.

اوج جذابیت با LG Gram Style

هر دوی این لپ تاپ ها به صفحه نمایش اولد مجهزند، ولی رزولوشن نسخه بزرگتر 3200x2000 و رزولوشن نسخه کوچکتر 2880x1800 است. ضمن اینکه هر دو لپ تاپ مدل Style نیز از پردازنده های سری P-Core نسل 13 اینتل رپتور لیک قدرت می گیرند. لازم به ذکر است که نسخه 16 اینچی دارای نرخ نوسازی تصویر 120 هرتز است که برای گیمینگ معمولی ایده آل است. همچنین نسخه 14 اینچی از نرخ نوسازی تصویر 90 هرتز بهره می برد. پیکربندی حافظه این لپ تاپ ها مشابه با مدل Ultraslim است.

منبع: windowscentral