کاربرانی که به صورت حرفه ای مشغول انجام بازی های ویدئویی در سیستم کامپیوتری هستند خوب می دانند که مانیتور یکی از حیاتی ترین و مهم ترین لوازم جانبی مورد نیاز سیستم های گیمینگ محسوب می شود! انتخاب مانیتور مناسب که قادر باشد تصاویر گیم پلی بازی ها را با بالاترین کیفیت و وضوح به نمایش دربیاورد می تواند کیفیت بازی و عملکرد کاربر را تا حد زیادی بالا ببرد. در انتخاب مانیتور استاندارد و رده بالا می بایست به ویژگی های متعدد آن توجه کرد. گروه تولید محتوای ایده برتر پارسیان پس از بررسی های زیاد موفق به پیدا کردن مانیتورهای رده بالا و حرفه ای شده و به بررسی آن ها پرداخته است. جهت دسترسی به مانیتورهای بررسی شده می توانید به قسمت اخبار و مقالات سایت شرکت ایده برتر پارسیان مراجعه کرده و نسبت به آشنایی با آن ها اقدام کنید! همانند گذشته در این مقاله نیز قصد بررسی یکی دیگر از مناسب ترین و بهترین مانیتورهای گیمینگ بازار را داریم. مانیتور مد نظر ما جهت بررسی با عنوان 32GN550-B توسط شرکت پرآوازه LG طراحی و ساخته شده است. این مدل مانیتور از نرخ تازه سازی بی نظیری برخوردار بوده و با توجه به زمان پاسخ گویی فوق العاده می تواند قابلیت مشاهده تصاویر با وضوح بسیار بالا را به ارمغان بیاورد! مهندسان شرکت ال جی جهت واقعی تر کردن تصاویر نیز از فناوری HDR10 و طیف رنگی 95 درصدی sRGB استفاده کرده اند! با وجود دیگر فناوری های متعدد نیز می توان گفت کاربر قادر خواهد تمامی فریم های موجود در بازی را مشاهده کند! در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر مانیتور گیمینگ 32GN550-B ال جی خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

 

بررسی مانیتور گیمینگ ال جی 32GN550-B

قابلیت ارائه تصاویر با رزولوشن FHD و پل های ارتباطی متعدد!

میزان رزولوشن مانیتور گیمینگ 32GN550-B برابر با 1920x1080 پیکسل بوده تا این مانیتور نیز در کنار مدل هایی که از قابلیت ارائه تصاویری با کیفیت Full HD برخوردار هستند قرار بگیرد! از مهم ترین و مثبت ترین ویژگی هایی که مهندسان شرکت LG در ساخت این مدل مانیتور مورد استفاده قرار داده اند می توان به فناوری نور پس زمینه مناسب اشاره کرد. نور پس زمینه می تواند نقش زیادی در بهبود کیفیت تصویر و کاهش برق مصرفی دستگاه داشته باشد. مانیتور گیمینگ 32GN550-B با توجه به بهره مندی از نرخ تازه سازی 165 هرتزی به شما این امکان را می دهد تا هنگام انجام بازی های ویدئویی و یا فعالیت های گرافیکی بتوانید تصاویری با بالاترین گرافیک را تجربه کنید. ویژگی موجود در این مدل مانیتور قادر است تصاویر دریافتی را به صورت روان پخش کرده تا کاربر بتواند بیشتر جذابیت های موجود در گیم پلی بازی را مشاهده کند. در ضمن با توجه به برخورداری از این ویژگی کاربر قادر خواهد بود نسبت به رقیبان خود در انواع بازی های رقابتی آنلاین مانند بازی های ورزشی، شوتر اول شخص، مسابقه ای و ... برتری محسوسی داشته باشد! از ویژگی های مهم دیگر این مدل مانیتور می توان به زمان پاسخ گویی 1 میلی ثانیه ای اشاره کرد. زمان پاسخ گویی 1 میلی ثانیه ای که این مدل مانیتور در اختیار دارد به شما این امکان را خواهد داد تا اطلاعات روی صفحه نمایش را در سریع ترین زمان ممکن دریافت کنید.

شرکت ال جی به منظور برقراری ارتباط مانیتور بازی 32GN550-B از پورت های متنوع و کاربردی استفاده کرده است. پورت هایی که در ساخت این مدل از مانیتور شرکت ال جی استفاده شده پورت HDMI، پورت DisplayPort و ورودی هدفون می شود. مجهز بودن به پورت HDMI به شما این امکان را می دهد تا این مانیتور را به لپ تاپ، کنسول بازی و دیگر دستگاه های سازگار با این پورت اتصال دهید. با استفاده از پورت DisplayPort نیز می توانید به دستگاه های دیجیتالی پشتیبانی کننده از این پورت متصل شوید. ورودی هدفون نیز این امکان را به کاربر می دهد تا بدون چالش خاصی اقدام به متصل کردن هدست و یا حتی اسپیکر کند! کنتراست 3000:1 مانیتور گیمینگ 32GN550-B ال جی نیز نواحی مشکی را با عمق زیاد و نواحی روشن را با شفافیت بالایی نمایش می دهد. پنل باکیفیت نیز از دیگر ویژگی های مهم این مدل مانیتور ال جی محسوب می شود. پنل استفاده شده در این مانیتور از نوع VA و دارای ابعاد 32 اینچی بوده و می تواند همانند یک تلویزیون محتوای مد نظر کاربر را پخش کند! این مدل از مانیتور شرکت LG همچنین دارای روشنایی 300 cd/m2 بوده که این امکان را به شما می دهد تا در محیط هایی با نور استاندارد نیز بتوانید بدون کاهش کیفیت از مشاهده تصاویری با وضوح بالا لذت ببرید.

 

بررسی مانیتور گیمینگ ال جی 32GN550-B

مجهز به فناوری های پیشرفته و زاویه دید مناسب!

شرکت LG به منظور بالا بردن هر چه بیشتر کیفیت تصاویر و محافظت از چشمان کاربران، حالت های مختلف تصاویر و فناوری های متعددی را در مانیتور 32GN550-B اضافه کرده است. فناوری های استفاده شده در این مدل مانیتور شامل فناوری Motion Blur Reduction، AMD FreeSync Premium، Black Stabilizer، Crosshair، Dynamic Action Sync، Flicker Safe، Nvidia G-Sync، OnScreen Control (OSC)، Reader Mode و Smart Energy Saving می شود!

  • G-SYNC: فناوری G-SYNC نیز به منظور رفع هر گونه لگ و پارگی تصویر اضافه شده است. این فناوری با کمک کارت گرافیک های قدرتمند می تواند بازی های مورد علاقه شما را بدون هیچ مشکلی اجرا کند!
  • FreeSync Premium: فناوری FreeSync Premium وظیفه کاهش لرزش تصاویر و جلوگیری از شکستگی فریم را بر عهده داشته که موجب می شود تا کاربر هنگام انجام بازی های مختلف از روان ترین، پر سرعت ترین و باکیفیت ترین تصاویر بهره مند شود.
  • Crosshair: ال جی این فناوری را جهت شخصی سازی هدف گیری اضافه کرده تا با تنظیم هدف گیری بتوانید در بازی های شوتر عملکردی به مراتب سریع تر و با دقت تری داشته باشید!
  • Black Stabilizer: این فناوری نیز به منظور نمایش بهتر و واضح تر تصاویر تاریک اضافه شده تا کاربران اقدام به شناسایی دشمنان خود در بازی هایی که گیم پلی آن ها بیشتر در نقاط تاریک سپری می شود کنند!
  • Dynamic Action Sync: با وجود این فناوری می توان گفت که کاربر هنگام انجام کارهای مختلف از جمله ادیت، کارهای روزانه، انجام بازی و ... از کاهش تاخیر ورودی بهره مند خواهد شد!
  • Reader: این حالت با توجه به ایجاد موقعیت خاص می تواند به کاربر این امکان را بدهد تا بدون کوچک ترین چالش و خستگی اقدام به خواندن و مطالعه مطالب به راحت ترین شکل ممکن کند. در واقع این حالت با توجه به قابلیت کاهش میزان نور آبی اقدام به ایجاد بهینه ترین شرایط جهت مطالعه خواهد کرد.
  • OSC: این حالت نیز به مانیتور این امکان را خواهد داد تا قادر به اجرای چندین وظیفه به صورت همزمان باشد. با وجود این قابلیت می توان گفت که کاربر قادر به مشاهده چندین برنامه به صورت همزمان بوده تا به بالاترین میزان بهره وری دست پیدا کند. لازم به ذکر است که جهت دسترسی به آخرین نسخه از این حالت می بایست به سایت اصلی شرکت LG مراجعه کنید!
  • Flicker Safe: این حالت مخصوص کسانی است که قصد استفاده طولانی مدت از مانیتور را داشته تا با راحتی کامل اقدام به مشاهده محتوای خود در مانیتور کنند. این حالت با کاهش قابل ملاحظه میزان نور مانیتور می توان تجربه راحت را برای کاربر به ارمغان بیاورد.

بررسی مانیتور گیمینگ ال جی 32GN550-B

از دیگر ویژگی های موجود در این مدل مانیتور می توان به زاویه دید 178 درجه ای، اسپیکر و قابلیت غوطه ور شدن در طیفی از رنگ ها اشاره کرد. زاویه دید 178 درجه ای شما را قادر می سازد تا بتوانید از هر زاویه ای امکان مشاهده تصویر را داشته باشید! قابلیت غوطه ور شدن در مانیتور گیمینگ 32GN550-B نیز به لطف بهره مندی از طیف رنگی 95 درصدی sRGB و برخورداری از فناوری پیشرفته HDR10 به ارمغان آمده است! در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که این مدل از مانیتور شرکت LG از قابلیت نصب بر روی دیوار، تنظیم شیب و ارتفاع نیز برخوردار است!

منبع: lg