جهت متمایز شدن از دیگران هنگام انجام بازی های ویدئویی و تبدیل شدن به گیمر حرفه ای به رده بالاترین لوازم جانبی نیاز خواهید داشت. از مهم ترین و حیاتی ترین لوازم جانبی مورد نیاز گیمرها که می تواند علاوه بر آسان کردن بازی، باعث افزایش عملکرد آن ها شود می توان به کیبورد، ماوس، هدست و مانیتور اشاره کرد! در این مقاله به بررسی یکی از مهم ترین لوازم جانبی که توسط معتبرترین و نام آشناترین برندهای موجود در دنیا طراحی و تولید شده است با شما همراه خواهیم بود. محصول مد نظر ما با عنوان مانیتور گیمینگ 27GP850-B تولید و به منظور برطرف کردن یکی از اصلی ترین نیازهای کاربران حرفه ای توسط مهندسان و طراحان شرکت LG ساخته شده است! این مدل مانیتور مجهز به پنل پیشرفته از نوع Nano IPS بوده و با توجه به اندازه 27 اینچی و نرخ پاسخگویی 1 میلی ثانیه ای که در اختیار دارد علاوه بر عملکردی خیره کننده و قابلیت نمایش تصویر با بالاترین سرعت، قادر است فضای بیشتری از گیم پلی بازی را برای کاربر به نمایش دربیاورد! از مهم ترین و مثبت ترین ویژگی های استفاده شده در مانیتور گیمینگ 27GP850-B می توان به قابلیت پشتیبانی از طیف رنگی 98 درصدی DCI-P3 اشاره کرد که به لطف بهره مندی از فناوری VESA DisplayHDR400 تصاویر با بی نظیرترین حالت خود به نمایش درخواهند آمد! پورت های متعدد، طراحی گیمرپسند، نرخ تازه سازی بی نظیر و فناوری های کاربردی نیز از دیگر ویژگی های مهم و مثبت این مدل از مانیتور محسوب می شود. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر مانیتور گیمینگ 27GP850-B خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

بررسی مانیتور گیمینگ ال جی 27GP850-B

مجهز به پنل پیشرفته و فناوری های کاربردی!

مانیتور گیمینگ 27GP850-B ال جی دارای روشنایی 400 cd/m2 بوده که این امکان را به شما می دهد تا در محیط هایی با نور استاندارد و یا حتی زیاد نیز بتوانید بدون کاهش کیفیت از مشاهده تصاویری با وضوح بالا لذت ببرید. همچنین این مانیتور دارای قابلیت نور پس زمینه پیشرفته نیز هست که نقش زیادی در بهبود کیفیت تصویر خواهد داشت. مانیتور گیمینگ 27GP850-B از پنل Nano IPS در سایز 27 اینچی بهره برده تا جذابیت دوچندانی برخوردار باشد. با استفاده از این مانیتور قادر خواهید بود از تماشای تصاویری با وضوح (2560x1440) پیکسل لذت ببرید. نسبت تصویر به کار رفته در این مانیتور برابر با 16:9 بوده تا قادر باشد محتوای تصویری بیشتری را برای نمایش دادن داشته تا کوچک ترین جزئیات از بازی یا تماشای فیلم را از دست ندهید. به لطف مدت زمان پاسخ گویی فوق العاده 1 میلی ثانیه ای (GTG) که مانیتور گیمینگ 27GP850-B در اختیار دارد قادر خواهید بود سریع ترین جابجایی های به نمایش درآمده بر روی صفحه نمایش را با وضوح بالا و بدون تار شدن مشاهده کنید.

شرکت ال جی به منظور بالا بردن کیفیت تصاویر از فناوری مدرن و حالت های مختلف استفاده کرده تا کاربر بدون نگرانی از بابت پایین آمدن کیفیت تصاویر دریافتی و آسیب دیدن چشم قادر باشد مدت طولانی از این مانیتور استفاده کند. فناوری های استفاده شده در مانیتور گیمینگ 27GP850-B ال جی شامل فناوری هوشمند Flicker Safe، AMD FreeSync Premium، Black Stabilizer، Crosshair، 1ms Motion Blur Reduction، Reader Mode، Nvidia G-Sync، Dynamic Action Sync، Smart Energy Saving، VESA DisplayHDR400 و OnScreen Control (OSC) می شود.

  • Flicker Safe: این حالت مخصوص کسانی است که قصد استفاده طولانی مدت از مانیتور را داشته تا با راحتی کامل اقدام به مشاهده محتوای خود در مانیتور کنند. این حالت با کاهش قابل ملاحظه میزان نور مانیتور می توان تجربه راحت را برای کاربر به ارمغان بیاورد.
  • FreeSync Premium: فناوری FreeSync وظیفه کاهش لرزش تصاویر و جلوگیری از شکستگی فریم را بر عهده داشته که موجب می شود تا کاربر هنگام انجام بازی های مختلف از روان ترین، پر سرعت ترین و باکیفیت ترین تصاویر بهره مند شود.
  • Crosshair: شرکت LG این فناوری را جهت شخصی سازی هدف گیری اضافه کرده تا با تنظیم هدف گیری بتوانید در بازی های شوتر عملکردی به مراتب سریع تر و با دقت تری داشته باشید!
  • Mode Reader: این حالت با توجه به ایجاد موقعیت خاص می تواند به کاربر این امکان را بدهد تا بدون کوچک ترین چالش و خستگی اقدام به خواندن و مطالعه مطالب به راحت ترین شکل ممکن کند. در واقع این حالت با توجه به قابلیت کاهش میزان نور آبی اقدام به ایجاد بهینه ترین شرایط جهت مطالعه خواهد کرد.
  • Black Stabilizer: این فناوری نیز به منظور نمایش بهتر و واضح تر تصاویر تاریک اضافه شده تا کاربران اقدام به شناسایی دشمنان خود در بازی هایی که گیم پلی آن ها بیشتر در نقاط تاریک سپری می شود کنند!
  • OSC: این حالت نیز به مانیتور این امکان را خواهد داد تا قادر به اجرای چندین وظیفه به صورت همزمان باشد. با وجود این قابلیت می توان گفت که کاربر قادر به مشاهده چندین برنامه به صورت همزمان بوده تا به بالاترین میزان بهره وری دست پیدا کند. لازم به ذکر است که جهت دسترسی به آخرین نسخه از این حالت می بایست به سایت اصلی شرکت LG مراجعه کنید!
  • VESA DisplayHDR400: از مهم ترین و مثبت ترین ویژگی های استفاده شده در مانیتور گیمینگ 27GP850-B می توان به قابلیت پشتیبانی از طیف رنگی 98 درصدی DCI-P3 اشاره کرد که به لطف بهره مندی از فناوری VESA DisplayHDR400 تصاویر با بی نظیرترین حالت خود به نمایش درخواهند آمد! در واقع این فناوری به منظور ایجاد حس حضور در میدان جنگ اضافه شده تا میزان هیجان و لذت کاربر تا حد زیادی افزایش پیدا کند.
  • Dynamic Action Sync: با وجود این فناوری می توان گفت که کاربر هنگام انجام کارهای مختلف از جمله ادیت، کارهای روزانه، انجام بازی و ... از کاهش تاخیر ورودی بهره مند خواهد شد!

 

بررسی مانیتور گیمینگ ال جی 27GP850-B

نرخ تازه سازی بی نظیر و راه های ارتباطی متعدد!

مانیتور 27GP850-B با توجه به بهره مندی از نرخ تازه سازی 180 هرتزی (در حالت حداکثری) به شما این امکان را می دهد تا هنگام انجام بازی های ویدئویی و یا فعالیت های گرافیکی بتوانید تصاویری با بالاترین گرافیک را تجربه کنید. ویژگی موجود در این مدل مانیتور قادر است تصاویر دریافتی را به صورت روان پخش کرده تا کاربر بتواند بیشتر جذابیت های موجود در گیم پلی بازی را مشاهده کند. در ضمن با توجه به برخورداری از این ویژگی کاربر قادر خواهد بود نسبت به رقیبان خود در انواع بازی های رقابتی آنلاین مانند بازی های ورزشی، شوتر اول شخص، مسابقه ای و ... برتری محسوسی داشته باشد! از دیگر ویژگی های موجود در این مدل مانیتور می توان به زاویه دید 178 درجه ای اشاره کرد. زاویه دید 178 درجه ای شما را قادر می سازد تا بتوانید از هر زاویه ای امکان مشاهده تصویر را داشته باشید! کنتراست 1000:1 (تایپیکال) مانیتور 27GP850-B ال جی نیز نواحی مشکی را با عمق زیاد و نواحی روشن را با شفافیت بالایی نمایش می دهد.

بررسی مانیتور گیمینگ ال جی 27GP850-B

شرکت ال جی به منظور برقراری ارتباط مانیتور گیمینگ 27GP850-B از پورت های متنوع و کاربردی استفاده کرده است. پورت هایی که در ساخت این مدل از مانیتور شرکت ال جی استفاده شده دو عدد پورتHDMI ، یک عدد پورتDisplayPort ، یک عدد پورت USB Up-stream، دو عدد پورت USB Down-stream و ورودی هدفون می شود. مجهز بودن به پورت HDMI به شما این امکان را می دهد تا این مدل مانیتور ال جی را به لپ تاپ، کنسول بازی و دیگر دستگاه های سازگار با این پورت اتصال داده و از رزولوشن 2560x1440 و نرخ تازه سازی 144Hz بهره مند شوید. با استفاده از پورت DisplayPort نیز می توانید به دستگاه های دیجیتالی پشتیبانی کننده از این پورت متصل شده و از رزولوشن 2560x1440 و نرخ تازه سازی 165Hz (O/C 180Hz) بهره مند شوید. ورودی هدفون نیز این امکان را به کاربر می دهد تا بدون چالش خاصی اقدام به متصل کردن هدست و یا حتی اسپیکر کند! لازم به ذکر است که مانیتور گیمینگ ال جی 27GP850-B با توجه به طراحی بی نظیر و چشم نوازی که در اختیار دارد می تواند لذت انجام بازی های ویدئویی و جذابیت سیستم گیمینگ کاربر را تا حد زیادی افزایش دهد! در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که این مدل از مانیتور شرکت LG از دیگر ویژگی هایی همچون قابلیت تغییر میزان شیب و میزان ارتفاع، ابعاد 614.2x575.9x291.2 (UP) میلی متری (با پایه) و وزن 6.3 کیلوگرمی (با پایه) بهره مند است!

منبع: lg