لذت بردن از انجام بازی های ویدئویی حق همه گیمرها بوده و برای رسیدن به حق خود می بایست اقدام به تهیه و استفاده از قطعات و لوازم جانبی کامپیوتر رده بالا کنند! از نمونه وسیله هایی که می تواند نقش پر رنگی در ایجاد لذت بخش ترین لحظات داشته باشد می توان به مانیتور اشاره کرد. در این مقاله با معرفی یکی دیگر از برترین و مناسب ترین (از نظر قیمت و قابلیت) مانیتورهای گیمینگ بازار در کنار شما هستیم. مانیتور مد نظر ما با عنوان 27GP750-B توسط مهندسان و طراحان شرکت LG روانه بازارهای جهانی شده است! این محصول همه ویژگی ها و قابلیت های لازم جهت به نمایش گذاشتن تصاویر با بالاترین کیفیت را داشته و می تواند رضایت 100 درصدی کاربر را جلب کند. از ویژگی هایی که باعث شده تا این مدل مانیتور قادر به ارائه بالاترین کیفیت ممکن باشد می توان به نرخ تازه سازی بی نظیر 240 هرتزی و نرخ پاسخ گویی 1 میلی ثانیه ای، تکنولوژی های پیشرفته و کاربردی، طراحی بی نظیر و ... اشاره کرد. در ضمن با توجه به روشنایی مناسبی که در اختیار دارد کاربر را قادر می سازد تا در محیط های روشن نیز قادر به تماشای محتوای واضح باشد! در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر مانیتور گیمینگ 27GP750-B ال جی خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

آشنایی با مانیتور گیمینگ 27 اینچی LG 27GP750-B

 

فناوری ها و نرخ تازه سازی بی نظیر!

شرکت LG همچنین به منظور بالا بردن کیفیت تصاویر از ویژگی های متعدد و فناوری های مدرن استفاده کرده تا کاربر بدون نگرانی بابت پایین آمدن کیفیت تصاویر دریافتی و آسیب دیدن چشم قادر باشد مدت طولانی از این مانیتور استفاده کند. فناوری های استفاده شده در مانیتور گیمینگ 27GP750-B شامل Nvidia G-SYNC، AMD FreeSync Premium، Dynamic Action Sync، Black Stabilizer، Crosshair، HDR 10، Smart Energy Saving، Reader Mode، Flicker Safe، OSC و Color Calibrated می شود!

  • FreeSync Premium: فناوری FreeSync Premium وظیفه کاهش لرزش تصاویر و جلوگیری از شکستگی فریم را بر عهده داشته که موجب می شود تا کاربر هنگام انجام بازی های مختلف از روان ترین، پر سرعت ترین و باکیفیت ترین تصاویر بهره مند شود.
  • Black Stabilizer: این فناوری به منظور نمایش بهتر و واضح تر تصاویر تاریک اضافه شده تا کاربران اقدام به شناسایی دشمنان خود در بازی هایی که گیم پلی آن ها بیشتر در نقاط تاریک سپری می شود کنند!
  • Mode Reader: این حالت با توجه به ایجاد موقعیت خاص می تواند به کاربر این امکان را بدهد تا بدون کوچک ترین چالش و خستگی اقدام به خواندن و مطالعه مطالب به راحت ترین شکل ممکن کند. در واقع این حالت با توجه به قابلیت کاهش میزان نور آبی اقدام به ایجاد بهینه ترین شرایط جهت مطالعه خواهد کرد.
  • Crosshair: ال جی این فناوری را جهت شخصی سازی هدف گیری اضافه کرده تا با تنظیم هدف گیری بتوانید در بازی های شوتر عملکردی به مراتب سریع تر و با دقت تری داشته باشید!
  • OSC: این حالت نیز به مانیتور این امکان را خواهد داد تا قادر به اجرای چندین وظیفه به صورت همزمان باشد. با وجود این قابلیت می توان گفت که کاربر قادر به مشاهده چندین برنامه به صورت همزمان بوده تا به بالاترین میزان بهره وری دست پیدا کند. لازم به ذکر است که جهت دسترسی به آخرین نسخه از این حالت می بایست به سایت اصلی شرکت LG مراجعه کنید!
  • Flicker Safe: این حالت مخصوص کسانی است که قصد استفاده طولانی مدت از مانیتور را داشته تا با راحتی کامل اقدام به مشاهده محتوای خود در مانیتور کنند. این حالت با کاهش قابل ملاحظه میزان نور مانیتور می توان تجربه راحت را برای کاربر به ارمغان بیاورد.
  • Dynamic Action Sync: با وجود این فناوری می توان گفت که کاربر هنگام انجام کارهای مختلف از جمله ادیت، کارهای روزانه، انجام بازی و ... از کاهش تاخیر ورودی بهره مند خواهد شد!
  • HDR10: این فناوری با بهبود شدت روشنایی و کنتراست می تواند تصاویری با بیشترین جزئیات و بالاترین کیفیت را به ارمغان بیاورد. در ضمن با توجه به این که استانداردهای موجود در HDR بر اساس طیف رنگی 99 درصدی sRGB (CIE 1931) هستند می توان گفت که رنگ ها با واقعی ترین و بی نظیرترین حالت خود به نمایش گذاشته خواهند شد!

به لطف مدت زمان پاسخ گویی فوق العاده 1 میلی ثانیه ای که مانیتور 27GP750-B در اختیار دارد قادر خواهید بود جابجایی های به نمایش درآمده بر روی صفحه نمایش را با وضوح بالا و بدون تار شدن مشاهده کنید. این مانیتور با توجه به بهره مندی از نرخ تازه سازی 240 هرتزی به شما این امکان را می دهد تا هنگام انجام بازی های ویدئویی بتوانید تصاویری با بالاترین گرافیک را مشاهده کنید. ویژگی موجود در این مدل مانیتور قادر است تصاویر دریافتی را به صورت کاملا روان پخش کرده تا کاربر بتواند تمامی جذابیت های موجود در گیم پلی بازی را مشاهده کند. در ضمن با توجه به برخورداری از این ویژگی کاربر قادر خواهد بود نسبت به رقیبان خود در انواع بازی های رقابتی آنلاین مانند بازی های ورزشی، شوتر اول شخص، مسابقه ای و ... برتری محسوسی داشته باشد! 

آشنایی با مانیتور گیمینگ 27 اینچی LG 27GP750-B

 

مجهز به پنل IPS و پورت های متعدد!

مانیتور گیمینگ ال جی 27GP750-B دارای قابلیت نور پس زمینه پیشرفته (LED) نیز هست که نقش زیادی در بهبود کیفیت تصویر خواهد داشت. این مدل مانیتور از پنل IPS در ابعاد 27 اینچی بهره برده تا جذابیت دوچندانی برخوردار باشد. با استفاده از این مانیتور قادر خواهید بود از تماشای تصاویری با وضوح (1920x1080) پیکسل و رزولوشن FHD لذت ببرید. رزولوشن موجود در پنل این مانیتور نسبت به دیگر مانیتورهایی که از رزولوشن WFHD برخوردار هستند وضوح بسیار کم تری (33 درصد کم تر) را به ارمغان بیاورد! نسبت تصویر به کار رفته در این مانیتور برابر با 16:9 بوده تا قادر باشد محتوای تصویری بیشتری را برای نمایش دادن داشته تا کوچک ترین جزئیات از بازی یا تماشای فیلم را از دست ندهید. شرکت ال جی به منظور برقراری ارتباط مانیتور گیمینگ 27GP750-B از پورت های متنوع و کاربردی استفاده کرده است. پورت هایی که در ساخت این مدل از مانیتور ال جی استفاده شده شامل دو عدد پورت HDMI 2.0، یک عدد پورت DisplayPort 1.4 و ورودی هدفون می شود.

مجهز بودن به پورت HDMI به شما این امکان را می دهد تا این مانیتور را به لپ تاپ، کنسول بازی و دیگر دستگاه های سازگار با این پورت اتصال داده و از رزولوشن به همراه نرخ تازه سازی بالا بهره مند شوید. با استفاده از پورت DisplayPort نیز می توانید به دستگاه های دیجیتالی پشتیبانی کننده از این پورت متصل شوید. در ضمن پورت DisplayPort نسبت به پورت HDMI از سرعت انتقال داده بالاتری برخوردار است. وجود ورودی هدفون نیز می تواند این امکان را به کاربر دهد تا جهت متصل کردن هدست، هدفون، اسپیکرهای رومیزی و ... اقدام کنید! لازم به ذکر است که طبق اعلام سایت اصلی شرکت ال جی مانیتور گیمینگ 27GP750-B کاربر را قادر می سازد تا با متصل کردن سیستم مد نظر خود از طریق پورت HDMI و پورت DisplayPort از نرخ تازه سازی 240 هرتزی بهره مند شود!

آشنایی با مانیتور گیمینگ 27 اینچی LG 27GP750-B

 

طراحی گیمرپسند و زاویه دید مناسب!

LG در طراحی و ساخت مانیتور بازی 27GP750-B از بدنه ای با کم ترین ضخامت استفاده کرده تا کاربر بدون حواس پرتی اقدام به تماشای محتوای خود کند! با توجه به بدنه ای که از مرغوب ترین مواد اولیه درست شده می توان گفت که مانیتور قادر خواهد بود در برابر ضربات احتمالی و یا حتی سقوط از ارتفاع مقاومت بالایی از خود نشان دهد! ال جی به منظور ایجاد شرایط بهتر دید از یک پایه استفاده کرده است. پایه استفاده شده در این مدل مانیتور با توجه به طراحی خاصی که در اختیار دارد توانسته فضایی مدرن و حرفه ای را به وجود آورد. از ویژگی های پایه تعبیه شده نیز می توان به قابلیت تنظیم زاویه، تنظیم شیب و قابلیت چرخش اشاره کرد. پورت های متعددی را نیز در قسمت پشتی مانیتور تعبیه کرده تا کاربر برای برقراری ارتباط با هیچ چالشی روبرو نشود! لازم به ذکر است که مانیتور بازی ال جی 27GP750-B از ابعادی برابر با 614.2x364.8x56.3 میلی متر (بدون پایه) و وزن سبک 5.9 کیلوگرم (با پایه) برخوردار است! مهندسان و طراحان شرکت ال جی جهت مشاهده محتوا در زاویه های مختلف بدون از دست دادن وضوح، در طراحی این مدل مانیتور خود از زاویه دید 178 درجه ای بهره برده است! زاویه دید 178 درجه ای شما را قادر می سازد تا بتوانید از هر زاویه ای امکان مشاهده تصویر را داشته باشید! کنتراست 1000:1 مانیتور گیمینگ 27GP750-B نیز نواحی مشکی را با عمق زیاد و نواحی روشن را با شفافیت بالایی نمایش می دهد. روشنایی 400cd/m2 نیز از دیگر ویژگی های مثبت این مدل مانیتور بوده که این امکان را به شما می دهد تا در محیط هایی با نور استاندارد و یا حتی زیاد بتوانید بدون کاهش کیفیت از مشاهده تصاویری با وضوح بالا لذت ببرید.

آشنایی با مانیتور گیمینگ 27 اینچی LG 27GP750-B

منبع: lg