شرکت LG جزو برترین و معتبرترین تولید کنندگان انوع مختلف مانیتور در دنیا بوده و در کنار برندهای معتبر دیگر (ایسر، ایسوس، سامسونگ، گیگابایت و ...) با قصد برطرف سازی نیاز کاربران اقدام به طراحی و تولید دستگاه های دیجیتال می کنند! لازم به ذکر است که مانیتورهای برند ال جی بالاترین کیفیت در نمایش تصویر را نسبت به سایر برندهای موجود در بازار را دارند. در این مقاله با معرفی یکی از نمونه مانیتورهای باکیفیت و مناسب در کنار شما خواهیم بود که می تواند نیاز اکثر کاربران را برطرف سازد. مانیتور مد نظر ما با عنوان 22MP410-B عرضه بازارهای جهانی شده است. ال جی در ساخت این مدل مانیتور از فناوری های کاربردی، زاویه دید مناسب، پنل 21.45 اینچی از نوع VA، قابلیت تنظیم شیب، حالت های متعدد و ... برخوردار بوده و می تواند برای استفاده کاربرانی که به دنبال مانیتوری هستند تا از طریق آن به انجام امورات روزانه و یا حتی انجام بازی های خود برسند بهترین و مناسب ترین گزینه باشد! از دیگر ویژگی های این مدل مانیتور نیز می توان به رزولوشن 1080P، نرخ تازه سازی و نرخ پاسخگویی مناسب به همراه پورت های متعدد اشاره کرد که امکان متصل شدن به دستگاه های دیجیتال را برای کاربر فراهم می کند. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر مانیتور 22MP410-B ال جی خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

 

بررسی مانیتور گیمینگ 22 اینچی 22MP410-B

مجهز به حالت ها و فناوری های متعدد!

LG به منظور بالا بردن کیفیت تصاویر از فناوری مدرن استفاده کرده تا کاربر بدون نگرانی از بابت پایین آمدن کیفیت تصاویر دریافتی و آسیب دیدن چشم قادر باشد مدت طولانی از این مانیتور استفاده کند. فناوری های استفاده شده در مانیتور 22MP410-B ال جی شامل فناوری هوشمند Energy Saving، Black Stabilizer، Crosshair، Radeon FreeSync، Super Resolution+، Dynamic Action Sync و Flicker Safe می شود!

  • Flicker Safe: این حالت مخصوص کسانی است که قصد استفاده طولانی مدت از مانیتور را داشته تا با راحتی کامل اقدام به مشاهده محتوای خود در مانیتور کنند. این حالت با کاهش قابل ملاحظه میزان نور مانیتور می توان تجربه راحت را برای کاربر به ارمغان بیاورد.
  • FreeSync: فناوری FreeSync وظیفه کاهش لرزش تصاویر و جلوگیری از شکستگی فریم را بر عهده داشته که موجب می شود تا کاربر هنگام انجام بازی های مختلف از روان ترین، پر سرعت ترین و باکیفیت ترین تصاویر بهره مند شود.
  • Crosshair: ال جی این فناوری را جهت شخصی سازی هدف گیری اضافه کرده تا با تنظیم هدف گیری بتوانید در بازی های شوتر عملکردی به مراتب سریع تر و با دقت تری داشته باشید!
  • Super Resolution+: این فناوری نیز با بالا بردن میزان رزولوشن تصاویر در حال پخش می توان تجربه هیجان انگیزی را برای کاربران به ارمغان بیاورد.

حالت های متعددی نیز در ساخت مانیتور گیمینگ 22MP410-B نیز اضافه شده تا کاربر هنگام استفاده از مانیتور نسبت به نوع فعالیت خود اقدام به انتخاب یکی از آن ها کند. حالت های موجود در این مدل مانیتور شامل حالت OnScreen Control، Reader و Color Weakness می شود!

  • حالت Reader: این حالت با توجه به ایجاد موقعیت خاص می تواند به کاربر این امکان را بدهد تا بدون کوچک ترین چالش و خستگی اقدام به خواندن و مطالعه مطالب به راحت ترین شکل ممکن کند. در واقع این حالت با توجه به قابلیت کاهش میزان نور آبی اقدام به ایجاد بهینه ترین شرایط جهت مطالعه خواهد کرد.
  • حالت OnScreen Control: این حالت نیز به مانیتور این امکان را خواهد داد تا قادر به اجرای چندین وظیفه به صورت همزمان باشد. با وجود این قابلیت می توان گفت که کاربر قادر به مشاهده چندین برنامه به صورت همزمان بوده تا به بالاترین میزان بهره وری دست پیدا کند. لازم به ذکر است که جهت دسترسی به آخرین نسخه از این حالت می بایست به سایت اصلی شرکت LG مراجعه کنید!
  • حالت Color Weakness : شرکت LG به منظور راحت تر کردن افرادی که دچار کور رنگی هستند از این حالت استفاده کرده است. این فناوری وظیفه متمایز کردن رنگ ها از طریق فیلتر سرخ و سبز را بر عهده دارد.

 

بررسی مانیتور گیمینگ 22 اینچی 22MP410-B

صفحه نمایش باکیفیت!

از ویژگی ها و قابلیت های مهمی که کاربران در هنگام انتخاب مانیتور به دنبال آن هستند می توان به وضوح و دقت بالای محتوای به نمایش درآمده اشاره کرد مانیتور ال جی 22MP410-B یکی از نمونه مانیتورهایی است که می تواند محتوا را با بالاترین دقت و وضوح به نمایش دربیاورد. قابلیت ها و ویژگی های متعدد این مدل مانیتور به اینجا ختم نشده و با توجه به بهره مندی از رزولوشن مناسب می تواند تصاویری با بیشترین جزئیات و عمقی فوق العاده را به معرض نمایش دربیاورد. رزولوشن موجود در مانیتور 22MP410-B برابر با (1920x1080) پیکسل بوده و می تواند تصاویری با کیفیت Full HD را برای نمایش فراهم سازد. این رزولوشن نسبت به رزولوشن WQHD از فضای دسکتاپ کم تری (77 درصد) برخوردار است. نسبت تصویر به کار رفته در این مانیتور برابر با 16:9 بوده تا قادر باشد محتوای تصویری بیشتری را برای نمایش دادن داشته تا کوچک ترین جزئیات از بازی یا تماشای فیلم را از دست ندهید.

بررسی مانیتور گیمینگ 22 اینچی 22MP410-B

به لطف مدت زمان پاسخ گویی 5 میلی ثانیه ای که مانیتور گیمینگ 22MP410-B ال جی در اختیار دارد قادر خواهید بود جابجایی های به نمایش درآمده بر روی صفحه نمایش را با وضوح بالا و بدون تار شدن مشاهده کنید. این مدل از مانیتور ال جی دارای روشنایی 250 cd/m2 بوده که این امکان را به شما می دهد تا در محیط هایی با نور استاندارد نیز بتوانید بدون کاهش کیفیت از مشاهده تصاویری با وضوح بالا لذت ببرید. از دیگر ویژگی های مهم این مدل مانیتور می توان به برخورداری از زاویه دید 178 درجه ای (عمودی و افقی) و پنل 21.45 اینچی از نوع VA اشاره کرد. پنل به کار رفته در این مدل مانیتور می تواند تصاویری با وضوح بالا همراه با رنگ های صحیح و واقعی را در هر زاویه به نمایش دربیاورد. زاویه 178 درجه ای (عمودی و افقی) نیز به شما این امکان را خواهد داد تا در هر زاویه از اتاق قادر باشید تصاویری با جزئیات کامل همراه با کیفیت FHD را تماشا کنید. در ضمن ال جی به لطف استفاده از پنل VA توانسته میزان کنتراست استاتیک مانیتور را به 3000:1 رسانده تا قادر باشد نواحی مشکی را با عمق زیاد و نواحی روشن را با شفافیت بالایی نمایش دهد!

 

بررسی مانیتور گیمینگ 22 اینچی 22MP410-B

پورت های متعدد!

شرکت LG جهت برقراری ارتباطی پایدار و آسان با سایر دستگاه های دیجیتال، مانیتور 22MP410-B را مجهز به پورت های متنوع و کاربردی کرده است. پورت های تعبیه شده در این مدل مانیتور شامل پورت HDMI و پورت D-Sub می شود. مجهز بودن به پورت HDMI به شما این امکان را می دهد تا این مانیتور را به لپ تاپ، کنسول بازی و دیگر دستگاه های سازگار با این پورت اتصال داده و از رزولوشن 1920x1080 و نرخ تازه سازی 60 هرتزی بهره مند شوید. با استفاده از پورت D-Sub نیز می توانید از رزولوشن 1920x1080 و نرخ تازه سازی 75 هرتز بهره مند شوید. مانیتور بازی 22MP410-B ال جی با توجه به بهره مندی از نرخ تازه سازی 75 هرتزی (حداکثری) به شما این امکان را می دهد تا هنگام انجام بازی های ویدئویی و یا فعالیت های گرافیکی بتوانید تصاویری با مناسب ترین گرافیک را تجربه کنید. ویژگی موجود در این مدل مانیتور قادر است تصاویر دریافتی را به صورت استاندارد پخش کرده تا کاربر بتواند جذابیت های موجود در گیم پلی بازی را مشاهده کند. در ضمن با توجه به برخورداری از این ویژگی کاربر قادر خواهد بود نسبت به رقیبان خود در انواع بازی های رقابتی آنلاین مانند بازی های ورزشی، شوتر اول شخص، مسابقه ای و ... برتری نسبی داشته باشد! در آخر باید به این نکته اشاره کرد که مانیتور 22 اینچی 22MP410-B ال جی دارای ابعادی برابر با 511.6x383.5x190 میلی متری (با پایه) و وزنی برابر با 2.6 کیلوگرم (با پایه) بوده تا کاربر هنگام استفاده و حمل و نقل با چالش خاصی روبرو نشود!

منبع: lg