لپ تاپ جدید لنوو Yoga Pro 9i 14 یک لپتاپ مالتی مدیای قدرتمند با یک صفحه نمایش فوق العاده شفاف مینی ال ای دی است. این لپ تاپ قدرتمند عملکرد بالایی دارد، به یک کیبورد با کیفیت مجهز است و مجموعه ای از امکانات کاربردی را در اختیار شما قرار می دهد. اما زمانی که صحبت از طول عمر باتری می شود، باز هم اپل است که دست بالا را دارد! به هر حال مشخصات جذاب لپ تاپ لنوو Yoga Pro 9i 14 سبب شده تا بسیاری از کارشناسان این مدل را یک جایگزین شایستۀ ویندوزی برای مک بوک پرو 14 اپل بدانند!

معرفی لپ تاپ Mini-LED لنوو Yoga Pro 9i

خیلی ساده باید بگوییم که لنوو تمام تلاش خود را کرده تا لپ تاپ جدید Yoga Pro 9i را به قدرتمند ترین لپ تاپ 14 اینچی حال حاضر دنیا تبدیل کند! اکثر شرکت های سازنده لپ تاپ های پرچم دار یک دستور العمل آشنا را انتخاب می کنند: استفاده از پردازنده های رپتور لیک اینتل (سری H45) در کنار کارت گرافیک های رده بالای سری RTX 4000 انویدیا. همچنین اکثر این شرکت ها از پنل های IPS یا OLED در لپ تاپ های خود بهره می برند. اما لنوو تصمیم گرفته تا مسیر متفاوتی را در پیش بگیرد و به نوعی از اپل دنباله روی کند! در همین راستا لپ تاپ Yoga Pro 9i به یک صفحه نمایش فوق العاده با کیفیت با پنل Mini-LED مجهز شده که توانایی دستیابی به فرکانس عالی 165 هرتز را دارد.

لنوو همچنین در زمینه ساختار لپ تاپ جدید خود و امکانات ارتباطی آن ماجراجویی هایی داشته است: شما می توانید بخش های بیشتری از Yoga Pro 9i را تعمیر کنید، ضمن اینکه کیفیت ساخت این دستگاه با رده بالاترین مدل های اپل قابل مقایسه است. علاوه بر این، پورت های لپ تاپ جدید لنوو صرفاً به پورت های USB-A معمولی محدود نمی شود و این دستگاه به یک وبکم چشمگیر 5MP هم مجهز است. کارشناسان از کیبورد این لپ تاپ نیز خوششان آمده، هر چند آن در مقایسه با کیبورد مک بوک پرو 14 کمی ضعیف تر است.

معرفی لپ تاپ Mini-LED لنوو Yoga Pro 9i

بین صفحه نمایش های Yoga Pro 9i و مک بوک پرو 14 هم تفاوت هایی وجود دارد که البته به خاطر امکانات سیستم عامل های این لپ تاپ ها در مدیریت نمایش محتوای HDR است. مک بوک پرو 14 به بهترین شکل محتوای HDR را به نمایش می گذارد، چرا که MacOS قادر است تا به سرعت این نوع محتوا را تشخیص داده و در ادامه روشنایی صفحه نمایش را تا 1600 نیت (تقریباً 1100 نیت در حالت فول اسکرین) ارتقا دهد. روشنایی صفحه نمایش مک بوک پرو 14 در هنگام نمایش محتوای SDR بر روی 500 نیت ثابت می ماند، اما فراموش نکنید که نور پس زمینه Mini-LED همیشه بر روی این لپتاپ فعال است و تحت هر شرایطی می توانید رنگ مشکی را با عمق و شفافیت بیشتری در مقایسه با پنل های OLED بر روی آن مشاهده کنید.

سیستم عامل ویندوز به طور پیش فرض بر روی حالت SDR تنظیم است و در تشخیص محتوای HDR چندان باهوش و سریع عمل نمی کند. بنابراین مجبور هستید تا به تنظیمات ویندوز مراجعه کنید و حالت HDR را به صورت دستی فعال نمایید! این موضوع لنوو را بر آن داشته است تا انتخاب حالت نمایش را در لپ تاپ Yoga Pro 9i بر عهده کاربر بگذارد. اما چالش هایی در این زمینه وجود دارد.

معرفی لپ تاپ Mini-LED لنوو Yoga Pro 9i

زمانی که حالت SDR فعال باشد، صفحه نمایش 14.5 اینچ لپ تاپ Yoga Pro 9i بدون نور پس زمینه Mini-LED عمل می کند. در این حالت این صفحه نمایش عملاً یک پنل LED معمولی است و مثلاً می توان آن را در سطح پنل های IPS دانست. بنابراین در این حالت صفحه نمایش قادر نیست تا رنگ مشکی واقعی را ارائه می دهد و حتی ممکن است در کناره های تصویر، سطح روشنایی بیش از اندازه بالا رود. البته کیفیت تصویر صفحه نمایش این لپ تاپ در هر شرایطی از یک پنل IPS بهتر است (به خصوص از لحاظ کنتراست)، اما به هر حال این چالش ها را نباید نادیده گرفت! زمانی که شما حالت HDR را فعال می کنید، نور پس زمینه Mini-LED هم فعال می شود و حالا می توانید از کیفیت عالی رنگ مشکی لذت ببرید!

در مجموع لپ تاپ لنوو Yoga Pro 9i یک مدل ویندوزی قدرتمند است که می تواند تمام انتظارات شما از یک دستگاه پرچم دار را به خوبی برآورده کند.

منبع: notebookcheck