لنوو به تازگی چندین لپ تاپ و دستگاه دیجیتال را به طور ناگهانی روانه بازار کرده و طرفداران خود را حسابی ذوق زده کرده است! اکثر این محصولات به جدیدترین نسل از سخت افزار داخلی مجهزند و حرف های زیادی برای گفتن دارند. اما در میان این محصولات، یک مدل لپ تاپی دیده می شود که از لحاظ مشخصات فیزیکی بدنه می تواند به یکی از مدل های منحصر به فرد و متمایز بازار تبدیل شود! این لپ تاپ که با نامه ThinkPad Z13 Gen 2 عرضه شده است، از روکش کتان بافته شده از الیاف گیاهی بهره می برد!

لپ تاپ جدید ThinkPad Z13 لنوو دارای روکش کتان بافته شده از الیاف گیاهی است

حدود سال پیش بود که اعلام شد لنوو قصد دارد تا در لپ تاپ های جدید خود از سری Z، از متریال طبیعی استفاده کند. اکنون این خبر رنگ واقعیت به خود گرفته است و شاهد به کار رفتن الیاف گیاهی در ساخت لپ تاپ تینک پد Z13 Gen 2 هستیم.

این لپ تاپ به همراه نسخه بزرگتر از خود (مدل ThinkPad Z16 Gen 2) به بازار معرفی شده است. هر دوی این لپ تاپ ها از پردازنده های سری رایزن 7000 برند AMD قدرت می گیرند و در آنها از کارت گرافیک های سری رادئون 700M استفاده شده است. همچنین این لپ تاپ می تواند با 64 گیگابایت حافظه رم و 2 ترابایت حافظه ذخیره سازی کانفیگ شود.

لازم به ذکر است که روکش بافته شده از الیاف طبیعی بر روی بدنه آلومینیومی لپ تاپ تینک پد Z13 Gen 2 قرار گرفته است. بدنه این لپ تاپ از 75 درصد متریال بازیافتی ساخته شده است و دوام و استحکام بالایی دارد. روکش این لپ تاپ به گونه ای طراحی شده که باعث می شود تا رنگ آن به شکلی خاص و به صورت سایه ای از رنگ قهوه ای دیده شود.

لپ تاپ جدید ThinkPad Z13 لنوو دارای روکش کتان بافته شده از الیاف گیاهی است

علاوه بر روکش منحصر به فرد و مشخصات فیزیکی، لنوو بر روی مشخصات داخلی لپ تاپ ThinkPad Z13 Gen 2 نیز مانور زیادی داده است. از جمله این مشخصات می توان به ماژول وای فای 6E و میکروفون های Dolby Voice اشاره کرد. همچنین این لپ تاپ به یک تاچ پد بسیار با تکنولوژی all-Sensel مجهز شده است. لنوو مدعی شده است که لپ تاپ های Z13 و Z16 اولین مدل های دنیا هستند که در آنها از این تکنولوژی لمسی استفاده شده است. این فناوری علاوه بر ارتقای دقت لمسی تاچ پد، به باریک تر شدن آنها نیز کمک زیادی کرده است و باعث حذف قطعات مکانیکی از آنها شده است.

لپ تاپ جدید ThinkPad Z13 لنوو دارای روکش کتان بافته شده از الیاف گیاهی است

مطابق با اطلاعاتی که لنوو منتشر کرده است، نسخه جدید لپ تاپ های ThinkPad Z13 و ThinkPad Z16 به ترتیب در ماه های جولای و آگوست 2023 به بازار عرضه خواهند شد. قیمت لپ تاپ لنوو تینک پد Z13 برابر با 1249 دلار و قیمت مدل Z16 برابر با 1749 دلار اعلام شده است. با توجه به طراحی ظاهری خاص و سخت افزار داخلی قدرتمند، پیش بینی می شود تا استقبال خوبی از آن در بازار به عمل آید.

منبع: windowscentral