لپ تاپ لنوو Yoga Pro 9i 16 با بهره بردن از یک صفحه نمایش روشن مینی ال ای دی و سخت افزار قدرتمند، به یکی از رده بالاترین مدل های مالتی مدیای بازار تبدیل شده است. صفحه نمایش بزرگ 16 اینچی این لپ تاپ اگر چه کیفیت تصویر فوق العاده ای را به ارمغان می آورد، اما در عین حال مصرف بالایی دارد و باعث می شود تا شارژ لپ تاپ زود تمام شود. در کل می توان نسخه کوچکتر و 14 اینچی این لپ تاپ (مدل Yoga Pro 9i 14) را برای استفاده های روزمره مناسب تر دانست.

معرفی لپتاپ لنوو Lenovo Yoga Pro 9i 16

لپ تاپ های 14 و 16 اینچ Yoga Pro 9i را می توان جزء بهترین مدل های مالتی مدیای موجود در بازار دانست. هر دوی این لپ تاپ ها به بدنه ای با ساختار آلومینیومی مجهزند و در آنها از پردازنده های رپتور لیک اینتل استفاده شده است. همچنین این لپ تاپ ها از کارت گرافیک های سری RTX 4000 انویدیا بهره می برند. به طور دقیق تر باید گفت که لپ تاپ لنوو Yoga Pro 9i در نسخه های مختلف با کارت گرافیک های RTX 4050، RTX 4060 و RTX 4070 عرضه شده است که توان حرارتی آنها برای مدل 14 اینچ برابر با 80 وات و برای مدل 16 اینچ برابر با 100 وات خواهد بود.

قدرت عملکرد لپ تاپ Yoga Pro 9i 16 در مجموع از مدل 14 اینچ بهتر است، اما لنوو به طرز غافلگیر کننده ای قابلیت Advanced Optimus را از مدل بزرگتر حذف کرده است. این موضوع باعث شده تا خروجی HDMI این لپ تاپ تنها از استاندارد نسبتاً قدیمی 1.4b پشتیبانی کند؛ به این ترتیب سیگنال های 4K با نرخ فقط 30 هرتزی بر روی صفحه نمایش این لپ تاپ نمایش داده می شوند.

این موضوع باعث شده تا میزان تأثیرگذاری تصاویر لپ تاپ Yoga Pro 9i 16 در مقایسه با مدل 14 اینچ کمتر باشد. در طرف مقابل، پایداری و استحکام مدل 16 اینچی بهتر است. به عبارت دیگر، ساختار محکم این لپ تاپ باعث می شود تا در زمانی که آن را در دست گرفته اید، نویز کمتری ایجاد شود و بازدهی بصری دستگاه ارتقا پیدا کند.

معرفی لپتاپ لنوو Lenovo Yoga Pro 9i 16

از لحاظ ویژگی های داخل بدنه، لنوو تصمیم گرفته تا فضای اضافه شده به دستگاه را (در مقایسه با مدل 14 اینچ) به بزرگتر کردن باتری اختصاص ندهد و در عوض یک اسلات M.2 2280 SSD را به آن اضافه کند. به این ترتیب کاربران می توانند ظرفیت حافظه داخلی این لپ تاپ را متناسب با نیازهایشان ارتقا دهند. لازم به ذکر است که این اسلات از استاندارد ارتباطی PCIe 4.0 پشتیبانی می کند و سرعت عملکرد ایده آلی را به ارمغان می آورد. با این حال بسیاری از کاربران باتری بزرگتر و طول عمر بیشتر آن را ترجیح می دهند!

یکی از دلایلی که شارژ باتری لپ تاپ لنوو Yoga Pro 9i 16 زودتر از حد انتظار به پایان می رسد، صفحه نمایش Mini-LED آن است. روشنایی این صفحه نمایش در هنگام ارائه محتوای SDR به حداکثر 500cd/m2 می رسد که البته از روشنایی مدل 14 اینچ (700cd/m2) پایین تر است. اما سایز بزرگ و 16 اینچی این صفحه نمایش باعث شده تا مصرف باتری آن از مدل 14 اینچ به مراتب بالاتر باشد. ضمن اینکه صفحه نمایش لپ تاپ لنوو Yoga Pro 9i 16 فوق العاده بازتاب دهنده است و این موضوع باعث می شود تا کاربر چاره ای جز استفاده از آن با بالاترین میزان روشنایی نداشته باشد. در تست های انجام شده، طول عمر باتری این لپ تاپ با حداکثر میزان روشنایی صفحه نمایش برابر با 3.5 ساعت بوده که چندان جالب نیست! به عنوان مقایسه بد نیست بدانید که مک بوک پرو 16 اپل با همین صفحه نمایش 16 اینچ مینی ال ای دی در هنگام نمایش محتوای SDR تا 7 ساعت نیازی به شارژ پیدا نمی کند.

معرفی لپتاپ لنوو Lenovo Yoga Pro 9i 16

در مجموع لپ تاپ لنوو یوگا پرو 9i 16 کمی از مدل 14 اینچ خود عقب تر است که البته می توان از آن چشم پوشی کرد. پس اگر قصد خرید یک لپ تاپ مالتی مدیای قدرتمند و مدرن را دارید، این مدل را مدنظر داشته باشید.

منبع: notebookcheck