لپ تاپ ها به دلیل وزن کم و حجم مناسبی که در اختیار دارند می تواند بهترین وسیله برای کسانی دانست که مدام در حال جابجایی هستند. از نمونه برندهای تولید کننده لپ تاپ های باکیفیت می توان به شرکت نام آشنا لنوو اشاره کرد. این شرکت با توجه به طراحی و تولید لپ تاپ های به روز و مقرون به صرفه توانسته طرفداران و کاربران زیادی را به دست آورد. لپ تاپ Yoga 9i 14 Gen 7 یکی از جدیدترین مدل های تولید شده توسط لنوو است که به دلیل ظاهری شیک و سیستم سخت افزاری که دارد مورد استقبال زیادی قرار گرفته است. قابلیت پشتیبانی از نسل 12 اینتل، صفحه نمایش OLED و بدنه ای مقوم از جنس آلومینیوم باعث شده تا این محصول تبدیل به یکی از بهترین اولترابوک ها در سراسر جهان شود. در ادامه به بررسی کامل و تخصصی تر این مدل لپ تاپ خواهیم پرداخت، پس لطفا با ما همراه باشید!

بررسی کامل و تخصصی لپ تاپ لنوو Yoga 9i 14 Gen 7

طراحی!

لپ تاپ لنوو مدل Yoga 9i 14 Gen 7 به دلیل برخورداری از طراحی ظاهری شیک توانسته تبدیل به یکی از جذاب ترین لپ تاپ های ویندوز شود. شرکت لنوو در ساخت قاب پشت نمایشگر از آلومینیوم باکیفیت استفاده کرده که قادر است در برابر خط و خش مقاومت بالایی داشته باشد. لبه های خمیده این لپ تاپ لنوو نیز می تواند در هنگام در دست داشتن آن احساس بسیار خوبی را به شما منتقل کند. این ویژگی در هنگام تایپ کردن نیز می تواند حس خوشایند و راحتی را به شما انتقال دهد. از ویژگی های مهمی که در طراحی Yoga 9i 14 Gen 7 استفاده شده می توان به قابلیت چرخش 360 درجه ای لولا اشاره کرد. با این ویژگی قادر خواهید بود تا صفحه نمایش را به طور کامل خوابانده و به عنوان تبلت نیز از آن استفاده کرد. در ضمن شرکت لنوو در طراحی قاب صفحه نمایش نیز از قاب نسبتا باریک بهره برده است. لنوو همچنین از یک وب کم با کیفیت در قسمت بالایی قاب نمایشگر نیز بهره برده که می تواند کیفیت Full HD را هنگام برقرای تماس های تصویری به ارمغان بیاورد. از دیگر ویژگی هایی که در طراحی این مدل لپ تاپ استفاده شده نیز می توانیم به ابعاد 318x230x15.25 میلی متری و وزن 1.4 کیلوگرمی آن اشاره کنیم.

بررسی کامل و تخصصی لپ تاپ لنوو Yoga 9i 14 Gen 7

مجهز به کیبورد استاندارد و تاچ پد حساس!

شرکت لنوو در طراحی و ساخت Yoga 9i 14 Gen 7 از صفحه کلیدهای استاندارد بدون Numpad استفاده کرده که از عمق تراول بسیار مناسبی نیز برخوردار هستند. با توجه به این ویژگی می توان گفت که هنگام تایپ با این لپ تاپ نیز حس خوشایندی به شما انتقال داده خواهد شد! از دیگر ویژگی هایی که در طراحی صفحه کلید این لپ تاپ استفاده شده می توان به کلیدهای اختصاصی 1-click functions یا همان توابع 1 کلیکی اشاره کرد. کلیدهای اختصاصی تعبیه شده در این لپ تاپ را تغییر پروفایل های مختلف صوتی، حذف و یا اضافه کردن تار شدن پس زمینه هنگام برقراری تماس های تصویری و تیره و یا روشن کردن تم در ویندوز 11 تشکیل می دهد. تاچ پد حساس نیز از ویژگی های مهم این مدل از لپ تاپ شرکت لنوو محسوب می شود. تاچ پد تعبیه شده در این لپ تاپ از نوع شیشه ای بوده و در اندازه 88.9x137 میلی متر طراحی شده است. از قابلیت های مهم این تاچ پد نیز می توان به امکان پشتیبانی از فرمان های چند لمسی در ویندوز 11 اشاره کرد. دکمه های تعبیه شده در زیر تاچ پد نیز وظیفه چپ کلیک و راست کلیک ماوس را بر عهده داشته و همانند تاچ پد از عملکرد بهتری برخوردار هستند.

بررسی کامل و تخصصی لپ تاپ لنوو Yoga 9i 14 Gen 7

مجهز به پورت های متنوع و صفحه نمایش باکیفیت!

کمپانی لنوو به منظور برقراری ارتباط لپ تاپ Yoga 9i 14 Gen 7 با سایر دستگاه های دیجیتال از پورت های متنوعی استفاده کرده است. پورت های تعبیه شده در سمت چپ این لپ تاپ شامل 1 عدد پورت USB 3.2 Gen 2 Type-A و 2 عدد پورت Thunderbolt 4 می شود. پورت های تعبیه شده در سمت چپ لپ تاپ نیز شامل 1 عدد پورت USB 3.2 Gen 2 Type-C و 1 عدد جک 3.5 میلی متری می شود. از دیگر راه های برقراری ارتباط با سایر دستگاه های هوشمند نیز می توان به وای فای 6E و بلوتوث 5.2 اشاره کرد. صفحه نمایش تعبیه شده در Yoga 9i Gen 7 نیز می تواند شما را تا حد زیادی راضی نگه دارد. این صفحه نمایش از سایز 14 اینچ برخوردار بوده و دارای رزولوشن 1920x1200 پیکسل است. شرکت لنوو جهت به نمایش تصاویر با بالاترین کیفیت و دقیق ترین رنگ ها از پنل IPS و فناوری Dolby Vision استفاده کرده است. در ضمن با توجه به روشنایی 400 نیت که در اختیار دارد می تواند در محیط پر نور نیز تصاویر روشن و واضح را به نمایش دربیاورد. از دیگر ویژگی های صفحه نمایش نیز می توان به زاویه دید وسیع اشاره کرد.

برخورداری از سیستم سخت افزاری قدرتمند!

لپ تاپ لنوو Yoga 9i 14 Gen 7 در دو نسخه Core i5 و Core i7 طراحی و ساخته شده است. نسخه Core i7 این لپ تاپ دارای 12 هسته همراه با 16 رشته پردازشی به صورت موازی است. این نسخه از لپ تاپ همچنین دارای فرکانس پایه 2.1 گیگاهرتز بوده که می تواند در حالت اورکلاک تا 4.7 گیگاهرتز نیز افزایش یابد. همچنین این پردازنده به 18 مگابایت حافظه کش از نوع Intel Smart Cache مجهز است. کارت گرافیک استفاده شده در این مدل لپ تاپ نیز از نوع 10 نانومتری Iris Xe شرکت اینتل بوده که از فرکانس پردازشی 1350 مگاهرتز برخوردار است. از دیگر مشخصات این لپ تاپ جدید لنوو باید به مجهز بودن آن به 8 گیگابایت حافظه رم اشاره کرد. حافظه رم به کار رفته در این لپ تاپ از نوع LPDDR5 است و از فرکانس 5200 مگاهرتز بهره می برد. لپ تاپ لنوو Yoga 9i Gen 7 به 256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی از نوع PCIe Gen 4 SSD نیز مجهز است. پس می توان از سرعت عالی بوت سیستم عامل و لود برنامه ها و بازی ها بر روی آن اطمینان داشت. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که این مدل از لپ تاپ دارای باتری قدرتمند 75Wh بوده که قدر است در صورت تماشای فیلم با روشنایی متوسط شارژدهی تا 8 ساعت را داشته باشد.

منبع: windowscentral