Lenovo Yoga 9i 14 یکی از بهترین لپ تاپ های برند لنوو است که می تواند انتخاب خوبی برای اکثر افراد باشد، چرا که عمر باتری بهتر، طراحی قابل تبدیل و قیمت پایین‌تری دارد، اما همچنان مشخصات و عملکرد عالی را همراه با نمایشگر فوق ‌العاده ارائه می ‌دهد. با این تفاسیر نمی توان گفت که رقیب این لپ تاپ یعنی Lenovo Slim 9i را باید حذف کرد، زیرا این دستگاه نیز دارای دو برابر حافظه و سه درگاه Thunderbolt 4 است و می ‌توان آن را با یک CPU قدرتمندتر پیکربندی کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی کامل و تخصصی لپ تاپ لنوو Yoga 9i 14 Gen 7 و Lenovo Slim 9i بپردازیم و مشخصات آنها را با یکدیگر مقایسه کنیم.

مقایسه دو تا از بهترین لپ تاپ های لنوو: Lenovo Yoga 9i 14 (Gen 7) در مقابل Lenovo Slim 9i

مقایسه و مشخصات  Yoga 9i 14در مقابل Slim 9i

Lenovo Yoga 9i 14 و Slim 9i از نظر مشخصات بسیار شبیه به هم هستند. Yoga 9i 14 که یکی از بهترین لپ تاپ های قابل تبدیل 2 در 1 است می توان به پردازنده های نسل دوازدهم اینتل مانند Core i5-1240P و Core i7-1260P مجهز کرد، اما Core i7-1280P موجود در Slim 9i بهترین عملکرد را به خود اختصاص داده است. هر دو لپ تاپ دارای حافظه پیشرفته DDR5 هستند، اما Slim 9i دارای 32 گیگابایت حافظه است و Yoga 9i 14 به 16 گیگابایت محدود شده است. هر دو دستگاه از گرافیک یکپارچه Iris Xe اینتل و حداکثر 1 ترابایت فضای ذخیره سازی SSD بهره می برند.

از نظر نمایشگر، هر دستگاه را می توان با یک پنل OLED زیبا با رزولوشن 3840x2400 WQUXGA مجهز کرد که از ویژگی هایی چون Dolby Vision، پشتیبانی از HDR، روشنایی 400 نیت و طیف رنگی 100% DCI-P3 برخوردار است. همچنین یوگا به شما امکان می دهد صفحه نمایش 1920x1200 IPS یا 2.8K OLED را انتخاب کنید، که هر دو نسبت به پنل WQUXGA تاثیر کمتری بر عمر باتری می گذارند.

مقایسه و مشخصات  Yoga 9i 14در مقابل Slim 9i

بزرگترین تفاوت بین این دو لپ تاپ عمر باتری است، درواقع لپ تاپ Yoga 9i 14 می تواند تا 23 ساعت (با صفحه نمایش HD استاندارد) دوام بیاورد، و از آنجاییکه Slim 9i فقط با صفحه نمایش WQUXGA در دسترس است، تنها می تواند حداکثر تا 11 ساعت دوام بیاورد. این میزان از عمر باتری، برای دستگاهی که مجهز به تراشه نسل دوازدهم سری P است بسیار خوب است، بنابراین اگر به طول عمر، بیشتر از وضوح پنل اهمیت می دهید، لپ تاپ Yoga 9i 14 ارزش خرید را دارد.

مقایسه و مشخصات  Yoga 9i 14در مقابل Slim 9i

در پایان باید ذکر کنیم که هر دو دستگاه از نظر طراحی براق و بادوام هستند و شباهت زیادی به هم دارند، البته چند تفاوت قابل توجه بین آنها وجود دارد. Yoga 9i 14 یک لپ تاپ قابل تبدیل با قابلیت چرخش کامل 360 درجه است که در صورت تمایل می توانید از آن به عنوان یک تبلت نیز استفاده کنید. این درحالی است که Slim 9i فاقد این ویژگی است و به صورت عادی باز و بسته می شود. همچنین قابلیت اثرانگشت خوان ندارد که بتوانید از آن برای ورود ایمن به ویندوز استفاده کنید. با این حال، در مقایسه با لپ تاپ Yoga 9i 14 که از دو پورت Thunderbolt 4 بهره می برد، Slim 9i دارای سه پورت Thunderbolt 4 است. البته یوگا به جای آن یک پورت USB-A دارد که برای لوازم جانبی قدیمی ‌تر کاربرد دارد.

منبع: windowscentral