غول چینی دنیای تکنولوژی، لنوو، به صورت رسمی اولین پروژکتور خود را از سری پرچم دار YOGA معرفی کرده است. این ویدئو پروژکتور هوشمند در اواخر ماه May با نام Lenovo YOGA 7000 راهی بازار خواهد شد. با وجود اینکه این شرکت پیش از این اطلاعاتی را در رابطه با این دستگاه جدید منتشر کرده بود، اکنون جزئیات بیشتری در رابطه با مشخصات فنی آن اعلام شده است.

پروژکتور هوشمند لنوو YOGA 7000 به منظور ایجاد تحول در بازار ویدئو پروژکتورهای رده بالا طراحی شده است. این دستگاه توانایی استریم ویدئو به صورت سه بعدی را دارد و از بدنه ای با کناره های منحنی بهره می برد.

کاربران می توانند این پروژکتور را از طریق رابط HDMI به انواع دستگاه های پخش کننده بلوری 3D و نسل جدید کنسول های بازی متصل کنند و از تصاویر جذاب و هیجان انگیز سه بعدی بهره مند شوند.

در ساخت بدنه این ویدئو پروژکتور از آلومینیوم مستحکم که از آن در صنعت هوانوردی استفاده می شود، بهره برده شده است. از این جهت می توان پروژکتور لنوو Yoga 7000 را جزء با دوام ترین مدل های موجود در بازار دانست که حتی می توان از آن در سخت ترین شرایط محیطی هم استفاده کرد. همچنین این ویدئو پروژکتور به شاتر اتوماتیک مجهز است و صدایی پرقدرت را ارائه می دهد.

لنوو ویدئو پروژکتور هوشمند YOGA 7000 را با قابلیت پشتیبانی از وضوح 8K معرفی کرد

این دستگاه جدید به قابلیت «زوم اپتیکال» مجهز است و بدون توجه به محدودیت فضای اتاق، تصاویری با بالاترین کیفیت را ارائه می دهد. کاربر می تواند تا تصاویر را بدون افت کیفیت، بزرگ یا کوچک کند. به این ترتیب بدون نیاز به تغییر دادن فاصله پروژکتور نسبت به سطح نمایش، می توانید سایز تصویر نهایی آن را متناسب با نیاز خود تنظیم کنید.

لازم به ذکر است که این پروژکتور از شدت روشنایی 2400 لومن بهره می برد و تصاویر شفافی را ارائه می دهد. البته برای دستیابی به بالاترین میزان شفافیت تصویر این ویدئو پروژکتور، بهتر است تا از آن در فضاهای خیلی پر نور استفاده نشود. در واقع پروژکتور لنوو YOGA 7000 برای مصارف خانگی و سرگرمی طراحی شده و تصاویری با کیفیت را در فضاهای داخلی و خانگی به ارمغان می آورد.

لنوو ویدئو پروژکتور هوشمند YOGA 7000 را با قابلیت پشتیبانی از وضوح 8K معرفی کرد

در پروژکتور هوشمند لنوو YOGA 7000 از چیپ اپتیکال بزرگ DMD با سایز 0.47 اینچ استفاده شده است. همچنین این دستگاه به منبع نور LED، متشکل از چهار لامپ Osram مجهز است و از دیکودینگ با وضوح 8K پشتیبانی می کند! به این ترتیب با استفاده از آن می توان به بالاترین کیفیت تصویر حال حاضر دنیا دست پیدا کرد! این موضوع می تواند تحولی در بازار ویدئو پروژکتورهای رده بالا ایجاد کند!

البته برای دستیابی به رزولوشن 8K، دستگاه منبع پخش شما نیز باید از این رزولوشن پشتیبانی کند. در حال حاضر دستگاه های کمی هستند که توانایی پخش تصاویر 8K را دارند. از این جهت می توان گفت که کارایی اصلی ویدئو پروژکتور لنوو Yoga 7000 در آینده مشخص خواهد شد. البته این پروژکتور توانایی نمایش تصاوی 4K و Full HD را هم دارد و محدودیتی برای اتصال آن به سایر دستگاه ها نخواهید داشت. ضمن اینکه باید به این نکته توجه داشته باشید که برای انتقال سیگنال های تصویری 8K از دستگاه منبع پخش به این پروژکتور، به کابل هایی نیاز دارید که از پهنای باند و سرعت انتقال دیتای بالا پشتیبانی کنند.

با توجه به اینکه منبع نور LED دوام و طول عمر بالایی دارد، می توان از پایین بودن هزینه های جانبی ویدئو پروژکتور لنوو Yoga 7000 مطمئن بود. به عبارت دیگر این دستگاه تا حداکثر 30000 ساعت به عملکرد بدون نقص خود ادامه می دهد و برای چندین سال قابل استفاده خواهد بود.

در رابطه با سیستم صدای این پروژکتور باید به این نکته اشاره کنیم که این دستگاه قادر به پخش صدای VIFA در سطح صدای سینما است. ویدئو پروژکتور لنوو YOGA 7000 از اسپیکرهای فول رنج و مستقل 10 واتی برخوردار است و از اتصال بلوتوثی به دستگاه های پخش صدا پشتیبانی می کند. به عنوان مثال می توانید این پروژکتور را به ساندبار متصل کنید و به صدایی قدرتمند و طبیعی دست یابید. این ویژگی می توان لذت تماشای فیلم و سریال را برای شما دو چندان کند. همچنین امکان اتصال ویدئو پروژکتور لنوو Yoga 7000 به هدست های بلوتوثی وجود دارد که هیجان زیادی را در هنگام بازی به کاربر منتقل می کند.

لنوو ویدئو پروژکتور هوشمند YOGA 7000 را با قابلیت پشتیبانی از وضوح 8K معرفی کرد

علاوه بر مشخصات ذکر شده، این پروژکتور به سیستم تشخیص عمق هوشمند مجهز است و از قابلیت های مانند فوکوس خودکار لیزری، تشخیص هوشمند موانع، تنظیم اتوماتیک تصویر بر روی پرده نمایش و... بهره می برد. به این ترتیب نصب و راه اندازی این  پروژکتور به ساده ترین شکل و در کوتاهترین زمان انجام می گیرد.

لنوو در حال حاضر در رابطه با قیمت ویدئو پروژکتور هوشمند YOGA 7000 اطلاعاتی را منتشر نکرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قیمت این دستگاه باید چند هفته ای منتظر بمانیم!

منبع: gizmochina