کروم بوک IdeaPad Flex 5 با مدل نامبر 14IAU7 به تازگی از جانب برند لنوو به بازار معرفی شده است. این لپ تاپ که جدیدترین عضو خانوادۀ کروم بوک های لنوو به حساب می آید، هم از لحاظ قدرت عملکرد و هم از لحاظ ویژگی های قابل حمل بودن حرف های زیادی برای گفتن دارد و به عنوان یک تبلت بزرگ 14 اینچی نیز قابل استفاده است. دوست دارید با کروم بوک لنوو IP Flex 5 بیشتر آشنا شوید؟! ادامۀ متن را از دست ندهید.

معرفی کروم بوک 14 اینچ لنوو IdeaPad Flex 5

مشخصات کلیدی لپ تاپ لنوو Lenovo IdeaPad Flex 5 Chromebook

کروم بوک لنوو Flex 5 به یک صفحه نمایش 14 اینچ با پنل IPS مجهز است. این صفحه نمایش از رزولوشن 1920x1200 پیکسل پشتیبانی می کند و از نوع لمسی است. نکتۀ قابل توجه در مورد این لپ تاپ، انعطاف پذیری بالای آن است. شما می توانید به لطف مجهز بودن این دستگاه به لولاهای 360 درجه، از آن در چهار حالت مختلف استفاده کنید: لپ تاپ، ایستاده یا Tent (صفحه کلید رو به پایین و صفحه نمایش رو به بالا)، بر روی پایه و تبلت.

صفحه نمایش لپ تاپ لنوو IdeaPad Flex 5 Chromebook از روشنایی 300 نیت و نسبت کنتراست 800:1 برخوردار است و 45 درصد از محدوده رنگ NTSC را پوشش می دهد. همچنین این صفحه نمایش از نرخ نوسازی تصویر 60 هرتز بهره می برد که کاملاً معمولی است.

معرفی کروم بوک 14 اینچ لنوو IdeaPad Flex 5

حمل و جابجایی کروم بوک لنوو IdeaPad Flex 5 بسیار راحت است. این لپ تاپ 19.8 میلی متر ضخامت دارد و با وزن 1.58 کیلوگرم عرضه شده است. همچنین این کروم بوک پورت های متعددی دارد که شامل USB-C (دو عدد)، USB-A، کارت خوان microSD و جک صدای مشترک هدفون و میکروفون می شوند. به این ترتیب برای اتصال این لپ تاپ به انواع لوازم جانبی رایج محدودیتی نخواهید داشت.

در زمینه مشخصات سخت افزار داخلی باید گفت که کروم بوک لنوو IdeaPad Flex 5 به پردازنده های نسل 13 اینتل سری U مجهز است. به طور دقیق تر باید گفت که کانفیگ پایۀ این لپ تاپ از پردازندۀ دو هسته ای Core i3-1315U و قدرتمندترین کانفگ آن از پردازندۀ چهار هسته ای Core i5-1334U بهره می برند. کانفیگ های مختلف این لپ تاپ، دست کاربر را برای خرید نزدیک ترین مدل به نیازهای خود کاملاً باز گذاشته است.

کروم بوک جدید لنوو به 8 گیگابایت حافظه رم LPDDR4x-4266 مجهز است و به خوبی از عهدۀ مالتی تسکینگ بر می آید. از لحاظ نوع و ظرفیت حافظه داخلی نیز این لپ تاپ در گزینه های مختلفی عرضه شده است: 128 گیگابایت حافظه eMMC 5.1، 256 یا 512 گیگابایت حافظه PCIe 4.0 SSD.

معرفی کروم بوک 14 اینچ لنوو IdeaPad Flex 5

کروم بوک لنوو IdeaPad Flex 5 به دو اسپیکر استریوی 2 وات مجهز است و از فناوری Waves MaxxAudio پشتیبانی می کند. این فناوری کیفیت صدا را ارتقا می دهد و تجربۀ صوتی بهتری را برای کاربر رقم می زند. این مدل از لپ تاپ لنوو دارای یک وب کم 1080p با فوکوس ثابت نیز هست که برای برقراری تماس تصویری کارایی مناسبی دارد. در نهایت باید به این نکته هم اشاره کنیم که کروم بوک لنوو IdeaPad Flex 5 از یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 51 وات ساعت بهره می برد.

منبع: gizmochina