گاهی اوقات خرید دستگاهی که سال گذشته تولید شده باشد چندان هم کار اشتباهی نیست. دلیلی وجود ندارد که فقط به خاطر گذشتن چند ماه از تاریخ تولید یک دستگاه دیجیتال آن را بد و ناکارآمد بدانیم. به خصوص این موضوع در بازار لپ تاپ مصداق های زیادی دارد و شما می توانید مدل های قدیمی اما همچنان کارآمد زیادی را در این زمینه پیدا کنید. یکی از این لپ تاپ ها، لنوو تینک پد X13 G3 AMD است که سخت افزار به کار رفته در آن همچنان پاسخگوی کاربران در سال 2023 خواهد بود.

ThinkPad X13 G3 AMD از مناسب ترین لپ تاپ ها لنوو

پردازنده های سری رایزن 7000 به طور کامل و دقیق معرفی شده اند، اما هنوز دسترسی به آنها در بازار چندان آسان نیست. این موضوع به خصوص در مورد پردازنده های کلاس U از سری Phoenix و مدل Ryzen 7040U بیشتر صدق می کند. این پردازنده ها به طور اختصاصی برای استفاده در لپ تاپ های گران قیمت و فشرده طراحی شده اند و از قدرت پردازشی و محاسباتی قابل توجهی بهره می برند.

البته همان طور که می دانید، پردازنده های سری رایزن 7000 فقط به مدل هایی مانند Ryzen 7040 محدود نمی شوند و پردازنده های Ryzen 7030 و Ryzen 7035 را هم در بر می گیرند. در کنار این پردازنده ها نباید از سری های Ryzen 5000 و Ryzen 6000 هم غافل شویم. اگر ای ام دی تأیید کند که این پردازنده های قدیمی در لپ تاپ های جدید مدل 2023 قابل استفاده هستند، به معنای این است که لپ تاپ هایی که در گذشته تولید شده و از این پردازنده ها قدرت می گیرند همچنان در سال 2023 کارایی دارند.

ThinkPad X13 G3 AMD از مناسب ترین لپ تاپ ها لنوو

اگر بخواهیم از این لپ تاپ ها یک مثال بزنیم، می توانیم به مدل ThinkPad X13 Gen 3 AMD از برند لنوو اشاره کنیم. این مدل لپ تاپ لنوو به پردازنده AMD Ryzen 5 Pro 6650U مجهز است که یکی از مدل های پربازده ای ام دی است. این پردازنده گرمای کمی از خود تولید می کند و عملکرد کاملاً بی صدایی را ارائه می دهد. به عبارت دیگر این پردازنده کارایی ایده آل لپ تاپ X13 Gen 3 AMD در سال 2023 را تضمین می کند. در کنار این موضوع، باید به مجهز بودن این لپ تاپ به پورت USB4 اشاره کنیم که یکی از استانداردهای ارتباطی به روز دنیا است.

البته شکی وجود ندارد که نسل جدید این لپ تاپ که با مدل ThinkPad X13 Gen 4 و پردازنده Ryzen 7040U به بازار عرضه شده، قدرت عملکرد بالاتری دارد. اما این موضوع به معنای بد بودن یا از رده خارج شدن مدل ThinkPad X13 Gen 3 نیست. حتی می توان گفت که این لپ تاپ امتحان خود را قبلاً پس داده و همه از کارایی عالی آن برای مصارف روزمره آگاه هستند. به این ترتیب چنانچه قصد خرید این لپ تاپ را دارید، می توانید با اطمینان کامل نسبت به چنین کاری اقدام نمایید. این موضوع با توجه به اینکه این روزها قیمت لپ تاپ به شکل بی سابقه ای افزایش پیدا کرده و بسیاری از افراد توان خرید مدل های جدید را ندارد می تواند به شما کمک زیادی کند.

ThinkPad X13 G3 AMD از مناسب ترین لپ تاپ ها لنوو

منبع: notebookcheck