همانطور که می دانید برند لنوو تا کنون تینک پد های بسیاری را عرضه کرده است اما به جرات می توان گفت که لپ تاپ X1 Titanium Yoga باریک ترین تینک پد تاریخ است. این لپ تاپ با اندازه 11.5 میلی متر (0.45 اینچ)، صفحه نمایش 13.5 اینچی با رزولوشن 2K، روشنایی 450 نیت و نسبت ابعاد 3:2 فضای کمتری در مقایسه با نوت بوک های اسپیرال در کوله پشتی شما اشغال می کند.

وزن این لپ تاپ لنوو تنها 1.1 کیلوگرم است که در مقایسه با لپ تاپ X1 Nano، با وزن907 گرم که سبک ترین تینک پد لنوو تا به امروز است، تفاوت چندانی ندارد. با وجود قاب نازک و سبک، X1 آنقدر محکم به نظر می رسد که کمتر دچار آسیب می شود. اگرچه هنوز به تمام ویژگی ها و مشخصات این لپ تاپ اشاره نکرده ایم، اما می توانیم بگوییم که یک طراحی عالی برای تاجرانی است که مکررا سفر می کنند. با این وجود، اگرچه لپ تاپ X1 Titanium Yoga پاسخگوی نیازهای شما می باشد اما یک لپ تاپ نسل اولی است و جای پیشرفت زیادی دارد. 

قیمت لپ تاپ ThinkPad X1 Titanium Yoga

در حال حاضر قیمت لپ تاپ ThinkPad X1 Titanium Yoga از 1335 دلار شروع می شود. معمولاً لپ تاپ های تجاری، به دلیل مواردی مانند امنیت بهتر و ویژگی های IT از راه دور، قابلیت تعمیر و دوام بیشتر گران تر از مدل هایی هستند که برای مصارف خانگی کاربرد دارند. لپ تاپ تیتانیومی لنوو در دو نسخه‌ی مجهز به Wi-Fi یا 5G و با دو قیمت متفاوت عرضه می‌شود؛ نسخه‌ی 5G لپ تاپ ThinkPad X1 Titanium که نسخه‌ی گران ‌تر محسوب می ‌شود، حدود 3079 دلار قیمت دارد و نسخه‌ی Wi-Fi آن در حدود 2309 دلار قیمت ‌گذاری شد. 

مشخصات سخت افزاری لپ تاپ ThinkPad X1 Titanium Yoga

شاسی به کار رفته در لپ تاپ X1 Titanium Yoga که تست Mil-Spec را با موفقیت پشت سر گذاشته است، بسیار محکم و با دوام بوده که برای درب باز شو از تیتانیوم و فیبر کربن و در قسمت زیرین از آلیاژ منیزیم-آلومینیوم ساخته شده است. خواندن اثر انگشت با فناوری ضد جعل و یک دوربین IR برای تشخیص چهره نیز از قابلیت های این لپ تاپ می باشند.لپ تاپ تینک پد X1 تیتانیوم یوگا از پردازنده Core i7-1160G7 اینتل با فرکانس 21 گیگاهرتز بهره می برد. همچنین رم به کار برده شده در این سیستم یک رم 16 گیگابایتی از نوع LPDDR4X و حافظه ذخیره سازی آن 512 گیگابایت از نوع PCIe NVMe است.

مشخصات سخت افزاری لپ تاپ ThinkPad X1 Titanium Yoga

مجموعه پورت ها در لپ تاپ X1 Titanium Yoga به دو پورت Thunderbolt 4 و جک 3.5 میلی متری هدست محدود می شود. هرچند پورت Thunderbolt 4 علاوه بر شارژ سریع، تمام نیازها و قدرت اتصال شما را با یک کابل و هاب USB-C مناسب برطرف می کند، اما ای کاش هر دو پورت در یک طرف دستگاه قرار نداشتند تا بتوانید به راحتی از چپ یا راست دستگاه را شارژ کنید. 

قابل ذکر است که این لپ تاپ از یک باتری 44.5 وات ساعتی بهره می برد که عمر آن حدود 9 ساعت و 29 دقیقه تخمین زده شده است.

نظر شما در مورد لپ تاپ ThinkPad X1 Titanium شرکت Lenovo چیست، آیا مشخصات و بدنه‌ی تیتانیومی این نوت بوک قیمت نجومی آن را توجیه می‌کنند یا خیر؟

اگر قصد خرید لپ تاپ را دارید می توانید به سایت ایده برتر پارسیان مراجعه کرده و نسبت به خرید لپ تاپ مورد نظر خود اقدام کنید. همچنین می توانید از طریق شماره 021-73027 با کارشناسسان ما تماس گرفته و از مشاوره آنان بهره مند شوید.

منبع: cnet