برند نام آشنای لنوو سرانجام فروش تبلت Tab Extreme را آغاز کرده است. این تبلت با توجه به مشخصات رده بالایی که دارد، می تواند به رقیبی جدید برای گلکسی Tab S8 Ultra سامسونگ و آیپد پرو 12.9 اپل تبدیل شود! تبلت لنوو تب اکستریم به صفحه نمایش اولد 14.5 اینچ با نرخ نوسازی 120 هرتز مجهز است و در آن از یک چیپست بالا رده و 12 گیگابایت حافظه رم استفاده شده است. بیایید به مشخصات پرچم دار جدید لنوو در بازار تبلت نگاه دقیق تری بیندازیم!

بررسی فنی تبلت لنوو Lenovo Tab Extreme

لنوو در سکوت خبری فروش تبلت اندرویدی و رده بالای خود با نام Tab Extreme را آغاز کرده است. این تبلت ابتدا در جریان نمایشگاه CES 2023 معرفی شده بود و اکنون برای خرید عمومی در بریتانیا و آمریکا در دسترس قرار گرفته است. همان طور که اشاره کردیم، این گجت جدید به صفحه نمایش OLED با سایز 14.5 اینچ مجهز است و در آن از چیپست قدرتمند مدیاتک دایمنسیتی 9000 استفاده شده است. همچنین باتری به کار رفته در تبلت لنوو Tab Extreme از ظرفیت عالی 12300 میلی امپر ساعت برخوردار است.

صفحه نمایش تبلت جدید لنوو از رزولوشن 3000x1786 پیکسل پشتیبانی می کند و توانایی دستیابی به نرخ نوسازی تصویر 120 هرتز را دارد. لازم به ذکر است که لنوو قیمت این دستگاه را برای توزیع در اروپا 1299 یورو اعلام کرده است که می تواند کاملاً با آیپد پرو 11 و آیپد پرو 12.9 رقابت کند! در واقع علاوه بر مشخصات فنی، تبلت لنوو Tab Extreme از لحاظ قیمت نیز توانایی رقابت با آیپدهای پیشرفته و محبوب اپل را دارد!

بررسی فنی تبلت لنوو Lenovo Tab Extreme

باید به این نکته هم اشاره کنیم که قیمت تبلت لنوو Tab Extreme در بریتانیا برابر با 999 پوند و در ایالات متحده برابر با 949.99 دلار اعلام شده است. توجه داشته باشید که این قیمت شامل کیبوردی که لنوو از آن در تصاویر تبلیغاتی این تبلت استفاده کرده است نمی شود! به این ترتیب شما باید کیبورد سازگار با این دستگاه را به صورت جداگانه تهیه کنید. در عوض در بسته بندی تبلت لنوو Tab Extreme یک کاور تاشو (Folio Case) به همراه یک قلم لمسی Lenovo Pen 3 قرار دارد.

لنوو تضمین کرده است که برای تبلت Tab Extreme سه آپدیت اساسی و اصلی را ارائه خواهد داد. با توجه به اینکه این تبلت به صورت پیش فرض با سیستم عامل اندروید 13 عرضه شده، بنابراین تا اندروید 16 را بدون هیچ مشکلی دریافت خواهد کرد. همچنین لنوو اعلام کرده است که تبلت Tab Extreme تا چهار سال آپدیت های امنیتی را دریافت خواهد کرد. با این حال هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است که تبلت اندرویدی جدید لنوو چه زمانی به صورت رسمی در بازار عرضه خواهد شد.

بررسی فنی تبلت لنوو Lenovo Tab Extreme

در مجموع می توان مشخصات کلیدی تبلت لنوو Tab Extreme را به صورت زیر خلاصه کرد:
•    صفحه نمایش 14.5 اینچ OLED با نرخ نوسازی تصویر 120 هرتز
•    چیپست قدرتمند مدیاتک دایمنسیتی 9000
•    12 گیگابایت حافظه رم
•    باتری حجیم با ظرفیت 12300 میلی آمپر ساعت
•    موجود بودن قلم لمسی Lenovo Pen 3 و کاور تاشو در بسته بندی محصول

باید ببینیم که لنوو Tab Extreme در رقابت با پرچم داران سامسونگ و اپل چه میزان موفق خواهد بود!

منبع: notebookcheck