هر جا صحبت از خرید لپ تاپ به میان می آید، لنوو جزء اولین نام هایی است که به ذهن می رسد. این شرکت چینی، چندین مدل لپ تاپ را با کاربری های مختلف به بازار فرستاده است و سابقه ای طولانی در این زمینه دارد. لنوو در زمینه تولید لپ تاپ های گیمینگ نیز فعالیت دارد و سری Legion را راهی این بازار کرده است. اما این طور که در گزارش ها آمده، این شرکت قصد دارد تا یک لپ تاپ گیمینگ جدید را با نام کامل Lenovo Savior Y9000P معرفی کند که برخی ویژگی های آن با سایر مدل های این شرکت تفاوت دارد. حتی یکی از ویژگی های این لپ تاپ برای اولین بار است که در یک مدل گیمینگ به کار می رود! در ادامه با جزئیات این خبر همراه باشید.

لپ تاپ لنوو Savior Y9000P یکی از بزرگترین معایب لپ تاپ های گیمینگ را از بین می برد

پشتیبانی از فست شارژ 140 وات برای اولین بار در دنیا

همان طور که می دانید، لپ تاپ های گیمینگ معمولاً اندکی سنگین اند. علاوه بر این، آداپتورهای برق آنها نیز اغلب سنگین و زمخت اند. این موارد باعث شده تا حمل لپ تاپ با شارژر آن انرژی زیادی از گیمرها بگیرد. خوشبختانه تکنولوژی در حال تغییر دادن این شرایط است و لنوو در این مسیر پیش قدم شده است. در همین راستا این شرکت قصد دارد تا نسل جدید نوت بوک های گیمینگ Legion Savior را معرفی کند. نوت بوک Lenovo Savior Y9000P 2023 یکی از اعضای این خانواده نوپا است که علاوه بر ویژگی های هیجان انگیزی که دارد، از فست شارژ پرتابل 140 واتی پشتیبانی می کند! شارژر این لپ تاپ از قابلیت حمل آسانی برخوردار است و شارژ مورد نیاز دستگاه را برای اجرای سنگین ترین بازی های روز تأمین می کند.

انتظار می رود که لپ تاپ لنوو Savior Y9000P 2023 عملکرد قدرتمند 250 وات را ارائه دهد و از این جهت یکی از ایده آل ترین گزینه ها برای گیمرهای حرفه ای به شمار می آید. لازم به ذکر است که این نوت بوک جدید به 1 ترابایت حافظه ذخیره سازی SSD نیز مجهز است که البته یک کانفیگ رایج برای مدل های گیمینگ محسوب می شود.

لپ تاپ لنوو Savior Y9000P یکی از بزرگترین معایب لپ تاپ های گیمینگ را از بین می برد

مشخصات فنی لپ تاپ لنوو Savior Y9000P

نوت بوک های سری Y9000P به احتمال زیاد از پردازنده های Core نسل 13 اینتل و کارت گرافیک های مجزای سری RTX 40 قدرت می گیرند. رده بالاترین مدل این سری به پردازنده Core i9 و کارت گرافیک RTX 4090 مجهز است. همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که صفحه نمایش این گوشی از سایز 16 اینچ برخوردار است و رزولوشن 2560x1600 پیکسل را به ارمغان می آورد. این صفحه نمایش از پنل IPS بهره می برد و از نرخ نوسازی تصویر 240 هرتز پشتیبانی می کند. پس حتی بازی های اکشن و صحنه های پر سرعت نیز با بهترین کیفیت ممکن بر روی آن نمایش داده می شود.

لپ تاپ لنوو Savior Y9000P یکی از بزرگترین معایب لپ تاپ های گیمینگ را از بین می برد

با توجه به مشخصات بالا پیش بینی می شود استقبال قابل توجهی از لپ تاپ لنوو Savior Y9000P در بازار به عمل آید.

منبع: gizmochina