لنوو اعلام کرده است قصد دارد تا کامپیوترهای محبوب ThinkStation و لپ تاپ های ورکستیشن سری ThinkPad P را به روز رسانی کند. در همین راستا لنوو از پردازنده های نسل 13 اینتل و گرافیک های جدید انویدیا در این کامپیوترها استفاده می کند. در ادامه می توانید جزئیات این خبر را مشاهده نمایید.

بررسی کامپیوترهای محبوب ThinkStation لنوو

کامپیوترهای لنوو ThinkStation

ابتدا از دستگاه های ThinkStation لنوو شروع می کنیم. غول چینی دنیای تکنولوژی تا به امروز سه کامپیوتر ورکستیشن قدرتمند از این سری را با نام های ThinkStation P3 Tower، ThinkStation P3 Ultra و ThinkStation P3 Tiny به بازار عرضه کرده بود. در میان این سه دستگاه، مدل P3 Tower به عنوان یک مدل پرچم دار شناخته می شود و اکنون لنوو تصمیم گرفته تا مشخصات سخت افزاری آن را ارتقا دهد.
بر اساس اخبار منتشر شده، لنوو در نسخه به روز رسانی شده کامپیوتر ThinkStation P3 Tower از پردازنده های سری Core نسل 13 اینتل و کارت گرافیک انویدیا RTX A5500 استفاده می کند. همچنین این دستگاه به 128 گیگابایت حافظه رم DDR5 مجهز است.
به همین ترتیب مدل های P3 Ultra و P3 Tiny نیز از پردازنده های نسل 13 اینتل قدرت می گیرند و به ترتیب در آنها از کارت گرافیک های انویدیا T1000 و RTX A550 استفاده می شود.

لپ تاپ های لنوو سری ThinkPad P

بررسی کامپیوترهای محبوب ThinkStation لنوو

لنوو نسخه ارتقا یافته برخی از لپ تاپ های سری ThinkPad P را نیز عرضه کرده است. این لپ تاپ ها که برای مصارف کاری سنگین طراحی شده اند، در قالب 5 مدل مختلف به بازار می آیند. این مدل ها عبارتند از:

•    ThinkPad P16 Gen 2
•    ThinkPad P1 Gen 6
•    ThinkPad P16v i Gen 1
•    ThinkPad P14s i
•   
ThinkPad P16s i Gen 2

بررسی کامپیوترهای محبوب ThinkStation لنوو

رده بالاترین لپ تاپ در بین مدل های بالا، ThinkPad 16 Gen 2 است و لنوو قصد دارد تا در نسخه به روز رسانی شده آن از پردازنده های Core HX نسل 13 اینتل و کارت گرافیک انویدیا Quadro RTX 5000 استفاده کند. همچنین این لپ تاپ دارای 192 گیگابایت رم DDR5 است.
سایر مدل های موجود در لیست بالا نیز از لحاظ مشخصات سخت افزاری با ارتقا مواجه شده اند. در همین راستا این لپ تاپ ها از کارت
گرافیک Quadro RTX 5000 و حتی مدل جدیدتر و قدرتمندتر RTX 4090 بهره می برند.

بررسی کامپیوترهای محبوب ThinkStation لنوو

لپ تاپ لنوو تینک پد P1 Gen 6 نیز به یک صفحه نمایش 16 اینچ مجهز شده است. این صفحه نمایش از پنل OLED قدرت می گیرد و از نوع لمسی است. مدل های میان رده تر در لیست بالا نیز از پردازنده های H نسل 13 اینتل و کارت گرافیک های RTX 2000 برخوردارند.

بررسی کامپیوترهای محبوب ThinkStation لنوو

متأسفانه لنوو تا به این لحظه قیمت نسخه های به روز رسانی شده از کامپیوترهای ThinkStation و لپ تاپ های ThinkPad P را اعلام نکرده است. با این حال می توان مطمئن بود که قیمت این نسخه ها تفاوت زیادی با مدل های نسل قبلی خواهد داشت! با عرضه پردازنده های قدرتمند نسل 13 اینتل، اکثر شرکت های فعال در بازار لپ تاپ محصولات خود را با آنها به روز رسانی کرده اند. لنوو نیز به عنوان یکی از بازیگران اصلی این بازار، از غافله عقب نمانده و محصولات پر طرفدار خود را به این پردازنده ها مجهز کرده است.

منبع: gizmochina