بازار کنسول های بازی همراه به لطف مدل های Steam Deck از برند Valve و ROG Ally از برند ایسوس حسابی داغ شده است. از دیگر شرکت هایی که سابقه درخشانی در این حوزه دارند می توان به AYANEO اشاره کرد. مایکروسافت هم به ایکس باکس این وظیفه را داده است که تجربه اجرای بازی های ویندوزی بر روی کنسول های دستی را ارتقا دهد. اکنون به نظر می رسد که یک نام بزرگ دیگر نیز در حال اضافه شدن به این جمع است: لنوو!

مشخصات کنسول بازی دستی لنوو Legion Go

این طور که ویندوز سنترال اعلام کرده، لنوو در حال کار کردن بر روی یک کنسول بازی دستی به نام ‘Legion Go’ است. این کنسول دستی از سیستم عامل ویندوز 11 پشتیبانی می کند و نزدیک ترین تجربه به بازی بر روی PC را برای کاربر به ارمغان می آورد.

با وجود اینکه هنوز جزئیات زیادی از این گجت جدید منتشر نشده، اما در خبرها آمده که از پردازنده های جدید AMD سری Phoenix در آن استفاده خواهد شد. این چیپ فوق العاده باریک است و در طراحی آن بر روی گیمینگ، هوش مصنوعی و گرافیک برای اولترا بوک ها تمرکز شده است. این موضوع که کنسول بازی پرتابل لنوو Legion Go به یکی از پردازنده های قدرتمند Ryzen مجهز است، قدرت کافی آن برای اجرای بازی های ویندوزی PC را تضمین می کند. به همین دلیل است که لنوو این کنسول دستی را به عنوان عضوی از دستگاه های گیمینگ محبوب سری “Legion” معرفی کرده است. لازم به ذکر است در زمان نگارش این مقاله هیچ اطلاعاتی در مورد زمان عرضه دقیق کنسول بازی همراه لنوو Legion Go منتشر نشده است.

مشخصات کنسول بازی دستی لنوو Legion Go

نکته: عکس بالا متعلق به کنسول بازی دستی لنوو Legion Play است که هیچ گاه به بازار عرضه نشد.

چند سال قبل خبری منتشر شد مبنی بر اینکه لنوو در حال کار کردن بر روی Legion Play، یک کنسول دستی اندرویدیِ مبتنی بر فضای ابری است. مکانیزم عملکرد این کنسول به مدل های Logitech G Cloud و Razer Edge شباهت داشت. اما این دستگاه هیچ گاه به صورت عمومی به بازار نیامد. با این حال می توان با بررسی ظاهر آن در مورد فرم فاکتور Legion Go ایده هایی به دست آورد.

با توجه به این واقعیت که Legion Play هیچ گاه عرضه نشد، احتمال عرضه نشدن Legion Go را نیز نمی توان به سادگی رد کرد! ما هنوز اطلاعاتی در مورد زمان به بازار آمدن این دستگاه نداریم و حتی در ویندوزی بودن آن نیز شک و شبهاتی وجود دارد! با این حال با توجه به موفقیت کنسول های استیم دک و ایسوس ROG Ally، به نظر می رسد که ویندوز در مقایسه اندروید مبتنی بر کلاد گزینه قابل اعتمادتری برای لنوو خواهد بود. درست است که بازی های Xbox Cloud و Nvidia GeForce Now جذابیت بالایی دارند، اما قطعاً نمی توانند به پای بازی های PC برسند و لنوو این حقیقت را خوب می داند!

مشخصات کنسول بازی دستی لنوو Legion Go

به هر حال پیش بینی می شود کنسول بازی دستی لنوو Legion Go به صفحه نمایش 8 اینچ مجهز باشد. در این صورت این کنسول در مقایسه با استیم دک و ایسوس ROG Ally بزرگتر خواهد بود (هر دوی این دستگاه ها 7 اینچی هستند). بازی های PC و کنسول اغلب برای مانیتورهای بزرگ و تلویزیون طراحی می شوند و در صفحه های کوچک ممکن است رابط کاربری آنها به هم بریزد، به خصوص اگر بازی گزینه تنظیم مقیاس رابط کاربری با سایز نمایشگر را نداشته باشد. اگر کنسول دستی Legion Go سبک وزن و متعادل باقی مانده باشد، ایده بزرگتر کردن صفحه نمایش آن ایده کاربردی و جالبی خواهد بود.

پردازنده های سری AMD Phoenix 7040 با عباراتی همچون «فوق باریک» و قدرتمند توصیف شده اند و با هدف استفاده در دستگاه هایی با استایل اولترا بوک های ظریف طراحی شده اند. با این حال این پردازنده ها در دستگاهی مانند Legion Go نیز عملکرد مناسبی را ارائه خواهند داد و باعث می شوند تا طول عمر باتری این کنسول در مقایسه با رقبای اصلی اش، استیم دک و ROG Ally، ارتقا پیدا کند. البته لازم به ذکر است هنوز مدل دقیق پردازنده به کار رفته در این کنسول پرتابل مشخص نیست.

باید منتظر بمانیم و ببینیم ماجراجویی لنوو در بازار کنسول های بازی دستی چه سرنوشتی خواهد داشت!

منبع: windowscentral