هر چه به مراسم Galaxy Unpacked سامسونگ بیشتر نزدیک می شویم، اخبار پیرامون محصولات جدید این شرکت نیز بیشتر می شود! در یکی از جدیدترینِ این خبرها، مشخصات ساعت های هوشمند Galaxy Watch 6 و Galaxy Watch 6 Classic منتشر شده که قصد داریم در این مقاله به آنها نگاهی بیندازیم. با ما همراه باشید.

آشنایی با نسل جدید ساعت های هوشمند شرکت سامسونگ

مشخصات کلیدی ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ 6

بیایید ابتدا از گلکسی واچ 6 شروع کنیم. این ساعت هوشمند در دو نسخۀ 40 و 44 میلی متری عرضه شده و از عکس های آن مشخص است که کیفیت ساخت فوق العاده ای دارد! نسخه 40 میلی متری از این ساعت هوشمند به صفحه نمایش امولد 1.31 اینچ با رزولوشن با رزولوشن 432x432 پیکسل است که بر روی آن از شیشه (از جنس یاقوت کبود) استفاده شده است. صفحه نمایش نسخه 44 میلی متری نیز 1.47 اینچ سایز دارد و رزولوشن عالی 480x480 پیکسل را ارائه می دهد.

ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ 6 از آلومینیوم ساخته شده است و ساختاری مستحکم و با دوام دارد. در همین راستا این گجت پوشیدنی موفق به دریافت استانداردهای IP68 (مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار)، MIL-STD-810H (استاندارد نظامیِ مقاومت در برابر ضربه و شوک) و 5 ATM (قابلیت قرار گیری در عمق 50 متری آب) شده است. با وجود بدنه تمام فلزی، این مدل از ساعت هوشمند سامسونگ در مقایسه با مدل Watch 5 Pro تا 28 درصد و در مقایسه با مدل Watch 6 Classic تا 40 درصد سبک تر است!

قلب تپنده ساعت هوشمند گلکسی واچ 6 را چیپست Exynos W930 به همراه 2 گیگابایت حافظه رم و 16 گیگابایت حافظه ذخیره سازی تشکیل می دهد. این گجت به احتمال زیاد توسط سیستم عامل Wear OS (توسعه یافته توسط سامسونگ) همراهی می شود و به قابلیت های جدیدی در زمینه پایش وضعیت خواب کاربر مجهز شده است. در نهایت باید گفت که ظرفیت باتری ساعت هوشمند گلکسی واچ 6 در نسخه 40 میلی متری برابر با 300mAh و در نسخه 44 میلی متری برابر با 425mAh است. این گجت در رنگ های خاکستری، طلایی و نقره ای راهی بازار می شود.

آشنایی با نسل جدید ساعت های هوشمند شرکت سامسونگ

مشخصات فنی ساعت هوشمند گلکسی واچ 6 کلاسیک

این مدل نیز در دو نسخۀ 43 و 47 میلی متری عرضه شده است. همانند مدل Watch 6، نسخه Classic نیز به صفحه نمایش امولد با روکش شیشۀ یاقوت کبود و با همان سایز مجهز است. همچنین مشخصات باتری، چیپست، استحکام فیزیکی و نرم افزاری این دو مدل با یکدیگر مشابه است. چیزی که مدل کلاسیک را متمایز می کند متریال به کار رفته در ساخت، برخی قابلیت ها و رنگ بندی آن است.

آشنایی با نسل جدید ساعت های هوشمند شرکت سامسونگ

بر اساس اطلاعات منتشر شده، ساعت هوشمند Galaxy Watch 6 Classic به یک قاب چرخان از جنس استیل ضد زنگ مجهز است و از قابلیت هایی مانند اعلان نوتیفیکیشن، ویبره، میکروفون، اسپیکر و کنترل صوتی بهره می برد. در زمینه سلامتی نیز این گجت از ویژگی هایی مانند گام شمار، سنجش سطح اکسیژن خون (SpO2)، بررسی ضربان قلب، ارائه نوار قلب (ECG)، شمارنده کالری و بررسی وضعیت خواب برخوردار است. سایر امکانات این گجت پوشیدنی نیز شامل شتاب سنج، فلز یاب، قطب نما، ژیروسکوپ، فشارسنج و دماسنج می شود.

این طور که به نظر می رسد رنگ بندی ساعت هوشمند گلکسی واچ 6 کلاسیک کمی محدودتر است و به جای سه آیتم، از دو آیتم (مشکی و نقره ای) تشکیل شده است. امیدواریم این اطلاعات برای طرفداران گجت های پوشیدنی و مشخصاً ساعت های گلکسی برند Samsung مفید واقع شده باشد!

منبع: android authority