ایده لپ ‌تاپ صفحه لمسی مدت ‌هاست که توسط شرکت ‌های فناوری مورد اعتراض قرار گرفته است. همانطور که می دانید، اپل معمولاً در خط مقدم فناوری و نوآوری قرار دارد، اما مک بوک ایر و مک بوک پرو خود را با صفحه نمایش غیر لمسی تولید کرده است.

علاوه بر این، هر برند دیگری که وجود دارد، لپ ‌تاپ ‌هایی با صفحه نمایش لمسی عرضه می ‌کند و آن ‌ها را به تعداد خوب می ‌فروشد. به عنوان مثال می ‌توان به سری ‌های Microsoft Surface، Lenovo Yoga، Dell XPS، لپ تاپ های HP x360 و بسیاری دیگر اشاره کرد. همانطور که در چند سال گذشته ثابت شده است، تقاضای ثابتی برای لپ تاپ های صفحه لمسی وجود دارد.

اما اپل همچنان موضع خود را مبنی بر حفظ مک ‌بوک و آیپد به ‌عنوان دستگاه ‌های مجزا و غیر لمسی حفظ می‌ کند و از ترکیب آنها با یکدیگر خودداری می ‌کند. این ممکن است به دلیل خواسته های استیو جابز باشد که به قول معروف لپ تاپ با صفحه نمایش لمسی "از لحاظ ارگونومیکی وحشتناک" است.

لپ تاپ با صفحه نمایش لمسی بهتر است یا غیر لمسی؟

اما اکنون ما iPad Pro را از اپل داریم که در اصل یک تبلت است، اما وقتی یک صفحه کلید اضافی به آن اضافه می ‌کنید، به خوبی لپ ‌تاپ ‌های صفحه لمسی می شود.

بنابراین در خرید یک لپ تاپ باید چه صفحه نمایشی را در نظر بگیرید؟

لپ تاپ های صفحه لمسی چگونه متفاوت هستند

تفاوت لپ ‌تاپ ‌های لمسی و غیر لمسی در این است که مدل ‌های صفحه لمسی برای کسانی که به هنر و طراحی علاقه ‌مند هستند و تمایل دارند نمایشگرهای بهتری با وضوح بالاتر داشته باشند، بسیار بهتر است. از سوی دیگر، صفحه نمایش غیر لمسی ارزان تر، سبک تر و از نظر عمر باتری بهتر است.

اینها تفاوت های اصلی بین این دو نمایشگر است. معمولا داشتن یک لپ تاپ با صفحه نمایش لمسی به این معنی است که لپ تاپ شما 2 در 1 است و امکان استفاده هم به صورت لپ تاپ و هم به صورت تبلت را دارد.

در ادامه، هر یک از دلایل گفته شده را بیان کرده ایم تا تفاوت بین دو نمایشگر لمسی و غیر لمسی را عمیق ‌تر درک کنید.

لپ تاپ های صفحه لمسی چگونه متفاوت هستند

دلایل منطقی در انتخاب یک لپ تاپ با صفحه لمسی چیست؟

در اینجا فقط چند نکته اصلی وجود دارد که علاقه شما به خرید یک لپ تاپ با صفحه نمایش لمسی را نشان می دهد:

دیجیتال آرت: یکی از دلایل اصلی برای خرید لپ‌تاپ صفحه لمسی این است که به هنر علاقه دارید. این سبک لپ ‌تاپ که با قلم جوهری سازگار است که می ‌تواند به عنوان ابزاری برای طراحی و ایجاد نقشه‌ و طرح‌ استفاده شود.

نمایشگرهای بهتر: یکی دیگر از ویژگی های خوب در مورد لپ تاپ های صفحه لمسی این است که آنها اغلب روشن ترین و زنده ترین رنگ ها را تولید می کنند و از نظر طراحی شبکیه و 4K نیز هستند.

تجربه کاربری: از دلایل اصلی دیگری که شما می خواهید یکی از این لپ تاپ ها را انتخاب کنید، این است که حمل و استفاده از آنها بسیار آسان است.

دلایلی که باعث می شود به سمت لپ تاپ های صفحه لمسی نروید!

درحالیکه دلایل متعددی وجود دارد که شما را به خرید لپ‌ تاپ ‌های صفحه لمسی ترغیب می کند، دلایلی نیز وجود دارد که ممکن است شما را از خرید این دستگاه منع کند.

قیمت بالاتر: اگرچه یک صفحه نمایش لمسی از بسیاری جهات ممکن است انتخاب بهتری باشد، اما معمولاً در مقایسه با یک صفحه نمایش معمولی قیمت بالاتری دارد.

وزن سنگین تر: لپ تاپ های دارای صفحه نمایش لمسی سنگین تر از همتایان خود خواهند بود. البته آنها فقط حدود 0.2 تا 0.25 پوند سنگین تر هستند، که ممکن است زیاد به نظر نرسد. اما، اگر به دنبال یک لپ تاپ قابل حمل هستید، همین مقدار هم برای شما اهمیت دارد.

عمر باتری: لپ ‌تاپ ‌های لمسی وجود دارند که عمر باتری قوی ‌تری دارند، و درواقع تمایل دارند خیلی سریع ‌تر از باتری کار کنند. به این معنی که احتمالاً مجبور خواهید بود آنها را بیشتر شارژ کنید، که کمی آزاردهنده است.

دلایلی که باعث می شود به سمت لپ تاپ های صفحه لمسی نروید!

آیا لپ تاپ های صفحه لمسی ارزش خرید را دارند؟

در نتیجه، تصمیم بین لپ ‌تاپ با صفحه‌ نمایش لمسی یا لپ ‌تاپ غیر لمسی واقعاً به چیزی که به دنبال آن هستید بستگی دارد. برای کسانی که به هنر و طراحی علاقه دارند، خرید لپ‌ تاپ با صفحه نمایش غیر لمسی واقعاً بی ‌معنی است. شما اساساً می توانید دو دستگاه را در یک دستگاه دریافت کنید، بنابراین واقعا منطقی است که به جای آن از صفحه نمایش لمسی استفاده کنید.

اما برای بسیاری از افراد که به دنبال یک لپ تاپ قیمت مناسب هستند، صفحه نمایش لمسی کاربردی نخواهد داشت. چراکه آنها نسبت به لپ ‌تاپ ‌های معمولی برتری دارند و گران‌تر هستند، بنابراین در این مورد باید به سراغ صفحه ‌نمایش غیر لمسی بروید.

منبع: spacehop