آمازون با جدیدترین کتاب خوان خود آماده است تا به دنیای تبلت های استاندارد و رایجی مانند مایکروسافت سرفیس پرو 8 و اپل آیپد پرو وارد شود! این کتاب خوان جدید Kindle Scribe نام دارد و همراه با آن یک قلم دیجیتال ارائه می شود. به این ترتیب کاربران می توانند با استفاده از این قلم بر روی این کتاب خوان مطالب دلخواهشان را یادداشت کنند و شکل های مختلف را بکشند. همچنین امکان نشانه گذاری در فایل های پی دی اف با قلم دیجیتال فراهم می شود.

کتاب خوان Kindle Scribe اولین ایبوک ریدر آمازون است که با قلم دیجیتال سازگاری دارد!

برخلاف سرفیس پرو 8 یا آیپد پرو، Kindle Scribe برای اجرای اپلیکیشن طراحی نشده و یک کتاب خوان + قلم لمسی است. در واقع هدف آمازون از ارائه قلم دیجیتال به همراه این کیندل، ارتقای تجربه کاربران در هنگام مطالعه کتاب های الکترونیکی بوده است.

کوین کیت، نایب رئیس آمازون در این رابطه گفته است: «دستگاه Kindle Scribe بهترین کیندلی است که ما تا به حال ساخته ایم! اکنون شما می توانید خواندن و نوشتن را در کنار هم تجربه کنید؛ درست مانند لحظاتی که یک کتاب کاغذی را در دست گرفته اید! ایده طراحی این دستگاه را از کاربران نسخه های قبلی کیندل گرفته ایم. این کاربران در سال های گذشته میلیاردها میلیارد یادداشت و هایلایت به کتاب های خود در کیندل اضافه کرده بودند. همچنین این قابلیت جدید به شما برای بازبینی و ریویوی کتاب های الکترونیکی کمک زیادی می کند و حتی امکان پروراندن ایده های بزرگ را برایتان فراهم می آورد! Kindle Scribe تمام امکانات و قابلیت های یک کیندل معمولی را نیز که پیش از آن از آنها استفاده می کردید، با خود دارد. امکان تغییر فونت، حافظه ایده آل برای ذخیره سازی میلیون ها کتاب، امکانات عالی برای مطالعه، نگهداری شارژ باتری برای چند هفته، صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت و.... همگی در کتاب خوان Kindle Scribe نیز وجود دارند!».

به این ترتیب کیندل اسکرایب نه تنها یک رقیب جدی برای سرفیس پرو و آیپد پرو در زمینه یادداشت برداری و نشانه گذاری اسناد خواهد بود، بلکه تبلت های مخصوص نوشتن الکترونیک مانند تبلت Remarkable را نیز به چالش می کشد!

کتاب خوان Kindle Scribe اولین ایبوک ریدر آمازون است که با قلم دیجیتال سازگاری دارد!

اما کتاب خوان کیندل اسکرایب چه ویژگی هایی دارد؟ این دستگاه به صفحه نمایش 10.2 اینچی مجهز است و این طور که آمازون ادعا می کند، به گونه ای طراحی شده که طول عمر باتری کتاب خوان به چند هفته هم خواهد رسید! همچنین این صفحه نمایش دارای تراکم پیکسلی 300 پیکسل به ازای هر اینچ است و به منظور جلوگیری از خستگی چشم ها، به صورت ضد بازتاب طراحی شده است. میزان روشنایی صفحه نمایش این کیندل به صورت اتوماتیک و متناسب با میزان نور محیط تنظیم می شود.

برای تجربه یادداشت کردن بر روی کیندل اسکرایب، باید یکی از قلم های دیجیتال پرمیوم (رده بالا) یا بیسیک (ساده) آمازون را انتخاب کنید. این قلم ها به صورت آهنربایی به بدنه کیندل اسکرایب متصل می شوند و به این ترتیب هیچ گونه نیازی به شارژ کردن آنها نخواهید داشت! لازم به ذکر است که فایل های مورد نظر شما از طریق متد Send-to-Kindle به این کتاب خوان آپلود می شوند و آمازون وعده داده که به زودی امکان کار با فایل های مایکروسافت ورد نیز بر روی کیندل اسکرایب فراهم خواهد شد.

کتاب خوان Kindle Scribe اولین ایبوک ریدر آمازون است که با قلم دیجیتال سازگاری دارد!

آمازون تمپلیت های مختلفی را برای ایجاد لیست «کارهایی که باید انجام دهم» یا لیست to-do و پیگیری تسک ها در اختیار کاربران کیندل اسکرایب قرار داده است. همچنین شما می توانید یک دفترچه یادداشت از مطالب مهم برای خود ایجاد کنید. این دفترچه یادداشت می تواند دارای صفحات خط دار یا بدون خط باشد!

کیندل اسکرایب در نسخه های 16GB، 32GB و 64GB عرضه شده و قیمت ابتدایی آن 339 دلار اعلام شده است. همچنین کاربران می توانند در هنگام خرید این کتاب خوان، کاور اختصاصی آمازون برای آن را نیز تهیه کنند.

منبع: windowscentral