کیبوردهای برند Keychron به دلیل ساختار مستحکم و امکانات متعددی که در زمینه سفارشی سازی دارند، مورد توجه بسیاری از مصرف کنندگان قرار گرفته اند. این شرکت که اخیراً با برند شناخته شده وان پلاس نیز در ساخت کیبورد OnePlus Keyboard 81 Pro همکاری هایی داشته است، از جدیدترین محصول خود در چین رونمایی کرده است. این محصول جدید یک کیبورد مکانیکال اقتصادی است که با نام کامل Keychron Q6 Pro معرفی شده است. این کیبورد جدید از قابلیت اتصال دو گانه بهره می برد و به مجموعه ای از امکانات سفارشی سازی مجهز شده است. در ادامه با جزئیات بیشتری در مورد این محصول جدید آشنا خواهید شد.

معرفی کیبورد مکانیکال Keychron مدل Q6 Pro

مشخصات کلیدی و قیمت کیبورد کیکرون Q6 Pro

این کیبورد جدید به صورت فول سایز (با ابعاد 100 درصد) طراحی شده و تمام دکمه های استاندارد را بر روی آن می توانید پیدا کنید. به این ترتیب کیبورد کیکرون Q6 Pro به تمام دکمه های فانکشن، جهتی و نامبر پد کجهز است. بدنه این کیبورد از آلومینیوم 6063 ساخته شده و همین موضوع دوام و استحکام فوق العاده آن را تضمین می کند. کیبورد جدید کیکرون در رنگ های مشکی، سفید و نقره ای عرضه شده و رنگ بندی استانداردی دارد.

در کیبورد کیکرون Q6 Pro از بدنه سوئیچ K Pro استفاده شده که به طور انحصاری توسط شرکت کیکرون طراحی شده است. سوئیچ های به کار رفته در این مدل از کیبورد keychron از مرغوب ترین متریال ممکن ساخته شده اند و تجربه یک تایپ سریع و روان را برای کاربر به ارمغان می آورند. لازم به ذکر است که کیبورد Q6 Pro به روکش دکمه کاملاً استاندارد مجهز است که به صورت دو رنگ طراحی شده اند. این روکش کیفیت بسیار بالایی دارد و در اثر استفاده متوالی با گذر زمان، کیفیت اولیه خود را از دست نمی دهد.

معرفی کیبورد مکانیکال Keychron مدل Q6 Pro

در بخش داخلی بدنه کیبورد Keychron Q6 Pro از معماری ساختار Gasket و طراحی برد PC استفاده شده است. این نوع طراحی باعث می شود تا تجربه تایپ برای کاربر آسان تر شود و سطح نویز ایجاد شده در ساختار کیبورد به دلیل فشار دادن دکمه ها، به حداقل میزان ممکن برسد.

یکی دیگر از ویژگی های کاربردی کیبورد کیکرون Q6 Pro پشتیبانی آن از اتصال دو گانه است. به این معنا که این کیبورد هم از اتصال بی سیم بلوتوثی و هم از اتصال با سیم (با کابل USB) پشتیبانی می کند. لازم به ذکر است که این گجت با فناوری اوپن سورس QMK/VIA هم سازگاری دارد که به کاربر اجازه می دهد که عملکرد دکمه های آن را متناسب با نیازتان تغییر دهید. این کیبورد با هر دو سیستم عامل ویندوز و مک سازگاری دارد و طیف وسیعی از کاربران می توانند از آن استفاده کنند.

معرفی کیبورد مکانیکال Keychron مدل Q6 Pro

در حال حاضر قیمت کیبورد کیکرون Q6 Pro برای عرضه در بازار کشور چین برابر با 125 دلار اعلام شده است. این محصول هنوز در بازارهای جهانی در دسترس قرار نگرفته است و حتی این احتمال می رود که به طور کامل توزیع جهانی نداشته باشد. با این حال برای اطمینان از این موضوع باید تا زمان اعلام رسمی شرکت Keychron منتظر بمانیم.

منبع: gizmochina