ماوس هایی که از قابلیت هایی همچون اجرای دقیق و سریع دستورات برخوردار هستند می توانند بهترین و مناسب ترین گزینه برای گیمرها باشند. با این قابلیت ها می توان گفت که گیمر هنگام انجام بازی های ویدئویی می تواند همیشه یک قدم جلوتر از دشمنان و حریفان خود قرار گرفته و پیروزی خود را تضمین شده بداند. ماوس گیمینگ M1 یکی از مناسب ترین ماوس های موجود در بازار محسوب می شود. این مدل ماوس توسط شرکت KEYCHRON طراحی و تولید شده است. طراحان این شرکت با هدف راحتی کاربران و ایجاد هیجان بیشتر اقدام به تولید این مدل ماوس کرده اند. از ویژگی های مهمی که در این مدل ماوس مورد استفاده قرار گرفته می توان به سنسور پیشرفته، کلیدهای قابل برنامه ریزی، نورپردازی RGB، سوئیچ باکیفیت، حافظه آنبرد و ... اشاره کرد! در ضمن به دلیل برخورداری از وزن ناچیز 68 گرمی نیز می تواند علاوه بر راحای استفاده، تسلط بیشتر کاربر را نیز در پی داشته باشد! در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر ماوس گیمینگ KEYCHRON M1 Ultra Light Optical خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

بررسی ماوس کیکرون M1 Ultra Light Optical

طراحی و ساخت ماوس گیمینگ!

شرکت KEYCHRON در طراحی و ساخت ماوس گیمینگ M1 Ultra Light Optical از 7 کلید باکیفیت و بادوام استفاده کرده است! از دیگر ویژگی هایی که KEYCHRON در ساخت این مدل ماوس بهره برده می توان به مواد اولیه باکیفیتی اشاره کرد که در بدنه آن به کار برده است. بدنه باکیفیت این مدل ماوس با توجه به دوامی که در اختیار دارد قادر است در برابر ضربات احتمالی و سقوط از ارتفاع مقاومت بالایی از خود نشان دهد! با توجه به نورپردازی حرفه ای که در طراحی این مدل ماوس استفاده شده می توان گفت که با یکی از شیک ترین ماوس های گیمینگ در بازار روبرو هستیم. بدنه طراحی شده که از حفره های متعدد تشکیل شده نیز از دیگر ویژگی هایی است که شرکت KEYCHRON در ساخت ماوس گیمینگ M1 Ultra Light Optical استفاده کرده است. بدنه این مدل ماوس با توجه به سوراخ های متعددی که در اختیار دارد از تهویه هوای مناسبی برخوردار بوده تا قادر باشد هنگام استفاده ماوس در مدت زمان طولانی از عرق کردن کف دست جلوگیری کند. با این ویژگی می توان گفت که دست کاربر در هنگام استفاده به صورت طولانی مدت همواره خنک و خشک خواهد ماند! در ضمن به دلیل قرارگیری و نوع چیدمان کلیدهای تعبیه شده روی ماوس کاربران قادر خواهند بود بدون هیچ چالشی از این ماوس استفاده کنند. نورپردازی اضافه شده در این مدل ماوس در زیر اسکرول و کلیدهای کناری تعبیه شده و توانسته جلوه زیبایی به ماوس اضافه کند. با توجه به وزن 68 گرمی که در اختیار دارد قادر است تسلط بیشتر را برای کاربر به وجود آورد! کابل استفاده شده برای این مدل ماوس نیز از طول مناسب برخوردار بوده و می تواند آزادی عمل مناسبی در اختیار کاربر قرار دهد. برای فعال سازی ماوس کار دشواری پیش رو نداشته و تنها با متصل کردن رابط USB و بدون انجام کار اضافی می توان اقدام به راه اندازی آن کرد.

بررسی ماوس کیکرون M1 Ultra Light Optical

مجهز به سنسور نوری حساس و سوئیچ های باکیفیت!

شرکت KEYCHRON به منظور بالا بردن دقت ماوس و عملکرد بازیکن هنگام انجام بازی از حسگر نوری استفاده کرده است. حسگر استفاده شده در ماوس گیمینگ KEYCHRON M1 Ultra Light Optical از نوع PWM-3389 بوده که توسط شرکت معتبر PIXART طراحی شده است. سنسور نوری استفاده شده در این مدل ماوس از دقتی بالا و حساسیتی برابر با 16000 DPI بوده تا به بازیکن این امکان را بدهد که بتواند بهترین و لذت بخش ترین لحظات خود را در هنگام انجام بازی های ویدئویی را به دست آورد! از ویژگی های سنسور استفاده شده در این مدل ماوس گیمینگ می توان به عملکرد هوشمند آن اشاره کرد. این ویژگی باعث می شود تا دقت موجود در این ماوس بیش از پیش افزایش یابد! سنسور پیشرفته ای که در ساخت این مدل ماوس به کار رفته باعث شده تا سرعت ردیابی آن به عدد 400 IPS رسیده است! در ضمن با توجه به شتاب 50G که در اختیار دارد نیز می تواند گیمرها را یک قدم جلوتر از رقیبان خود قرار دهد!

بررسی ماوس کیکرون M1 Ultra Light Optical

این شرکت جهت حذف و از بین بردن لگ هنگام انجام بازی های ویدئویی از نرخ نمونه برداری 1000 Hz استفاده کرده تا دستورات کاربر در سریع ترین زمان ممکن اجرا شده تا در هنگام انجام بازی های ویدئویی و یا دیگر کارهای روزمره هیچ گونه لگ و یا تاخیری احساس نکنید! از دیگر ویژگی هایی که باعث افزایش سرعت و عملکرد به همراه عمر ماوس می شود می توان به سوئیچ های باکیفیت اشاره کرد. ماوس گیمینگ KEYCHRON M1 Ultra Light Optical از سوئیچ های باکیفیت و مقاوم برخوردار بوده و می تواند بهترین و مناسب ترین برای انجام بازی های ویدئویی باشد. سوئیچ های استفاده شده در این مدل ماوس از نوع کلیکی نوری بوده و با توجه به کیفیت بالایی که در اختیار دارند می توانند طول عمری تا 70 میلیون کلیک را به ارمغان بیاورند! این سوئیچ با توجه به عمر بالایی که در اختیار دارد می تواند برای استفاده تا سالیان سال مناسب باشد!

بررسی ماوس کیکرون M1 Ultra Light Optical

نورپردازی و کلیدهای قابل برنامه ریزی!

شرکت KEYCHRON جهت زیباسازی سیستم گیمینگ و ایجاد هیجان بیشتر کاربر، در ساخت ماوس گیمینگ M1 Ultra Light Optical از نورپردازی حرفه ای استفاده کرده است. نورپردازی استفاده شده در این مدل ماوس از نوع RGB بوده و با توجه به قابلیت تنظیم به صورت شخصی می تواند به کاربر این امکان را بدهد تا بر حسب سلیقه خود اقدام به تنظیم نوع نورپردازی ماوس کند! لازم به ذکر است که با تئجه به کلید تغییر نورپردازی این امکان به کاربر داده می شود تا بدون چالش خاصی اقدام به تغییر نوع نورپردازی در 5 افکت مختلف کند! طراحان این مدل ماوس نورپردازی را در زیر اسکرول و کلیدهای تعبیه شده در کناره های ماوس اضافه کرده اند. از دیگر امکانات مهم و مثبتی که شرکت KEYCHRON در طراحی ماوس گیمینگ M1 Ultra Light Optical مورد استفاده قرار داده نیز می توان به قابلیت برنامه ریزی کلیدهای تعبیه شده اشاره کرد. این ویژگی کاربر را قادر می سازد تا بر حسب سلیقه شخصی و راحتی استفاده از ماوس اقدام به برنامه ریزی کلیدهای تعبیه شده بر روی ماوس کرد. در آخر باید به این نکته اشاره کرد که در ساخت این مدل ماوس از رابط USB Type-C جهت برقراری ارتباط با سیستم مد نظر کاربر استفاده شده است. رابط استفاده شده در این ماوس علاوه بر کیفیت بالا و طول مناسب (جهت آزادی عمل بیشتر در هنگام استفاده) از قابلیت جداسازی نیز برخوردار بوده و می تواند بدون چالش خاصی با سستم عامل های ویندوز و macOS سازگاری داشته باشد!

منبع: keychron