شرکت چینی جونزبو (Jonsbo) که در زمینه تولید خنک کننده قطعات کامپیوتر فعالیت دارد، به تازگی از جدیدترین دستاورد خود با نام NF-1 رونمایی کرده است. خنک کننده جونزبو NF-1 با حافظه های رم پیشرفتۀ DDR5 سازگاری دارد و به دلیل طراحی منحصر به فرد و فن های RGB نگاه ها را به سمت خود خیره کرده است! در ادامه به این خنک کننده جدید و خاص نگاه دقیق تری انداخته ایم؛ با ما همراه باشید.

رونمایی شرکت Jonsbo از خنک کننده حافظه NF-1

از آنجایی که حافظه های رم DDR5 توان دستیابی به فرکانس های بالا را دارند، احتمال گرم شدن بیش از اندازۀ آنها وجود دارد. به خصوص زمانی که PMIC (که وظیفه مدیریت کردن جریان برق را بر عهده دارد) در این نوع رم ها به بخش DRAM منتقل شد، احتمال داغ شدن این قطعات افزایش پیدا کرده و این موضوع چالش هایی را ایجاد کرده است. به همین دلیل شرکت های تولید کننده تجهیزات خنک کننده وارد عمل شده اند و برخی از آنها خنک کننده های جالب و جذابی را برای حافظه های رم DDR5 به بازار معرفی کرده اند.

«جونزبو» یکی از همین شرکت ها است که به دلیل عرضه خنک کننده های بادیِ ارزان قیمت اما با کیفیت، به نام شناخته شده ای در بازار کشورهای آسیایی تبدیل شده است. این شرکت به تازگی خنک کننده حافظه مدل NF-1 را به بازار عرضه کرده که علاوه بر طراحی ظاهری منحصر به فرد، به خوبی از عهده پایین آوردن دمای حافظه های DDR5 بر می آید. این مدل از خنک کننده Jonsbo به دو فن 50 میلی متری با قابلیت نورپردازی RGB مجهز است و زیبایی سیستم شما را دو چندان می کند.

رونمایی شرکت Jonsbo از خنک کننده حافظه NF-1

این قطعه از ابعاد کلی 120x62x28.1 میلی متر بهره می برد و در اصل برای استفاده در کنار خنک کننده های مبتنی بر مایع طراحی شده است. فن های این کولر از نوع Hydraulic Bearings هستند و از سرعت چرخش متغیر بین 600 تا 3600 دور در دقیقه بهره می برند. این فن ها قادرند تا جریان هوای 9.11 CFM را ایجاد کنند.

نصب خنک کننده حافظه جونزبو NF-1 بسیار آسان است و فقط باید دو پیچ آن را به محل مشخص شده بر روی مادربرد متصل کنید. این خنک کننده با هر دو رنگ مشکی و سفید طراحی شده و علاوه بر LED هایی بر روی آن موجود است، فضایی را نیز برای سفارشی سازی قسمت بیرونی بدنه در اختیار کاربر قرار داده است.

رونمایی شرکت Jonsbo از خنک کننده حافظه NF-1

رونمایی شرکت Jonsbo از خنک کننده حافظه NF-1

هنوز قیمت خنک کننده جونزبو NF-1 به طور رسمی از جانب شرکت سازنده اعلام نشده است. تنها نکته ای که در این رابطه اعلام شده این است که این محصول فقط در بازار کشورهای آسیایی توزیع خواهد شد و Jonsbo برنامه ای برای عرضه آن در سایر کشورها ندارد. با توجه به اینکه اغلب حافظه های رم DDR5 بدون هیت سینک هستند، پیش بینی می شود استقبال خوبی از این خنک کننده به عمل آید. با بررسی قیمت رم های DDR5 (با و بدون هیت سینک)، می توان گفت که اگر خنک کننده NF-1 در حدود 10 تا 15 دلار قیمت گذاری شده باشد، خرید آن برای کاربران مقرون به صرفه خواهد بود.

منبع: wccftech