اگر به دنبال تهیه هدست قدرتمند و رده بالا هستید، هدست گیمینگ Quantum 100 جی بی ال می تواند مناسب ترین گزینه باشد! امکانات و قابلیت های متعددی که شرکت JBL در ساخت این مدل هدست استفاده کرده این امکان را به کاربر می دهد تا در هنگام انجام بازی های شوتر از هیجان و لذت بیشتری برخوردار شود! از قابلیت های ویژه ای که به منظور بالا بردن میزان عملکرد هدست استفاده شده می توان به قابلیت QuantumSOUND و Windows Sonic، میکروفون جدا شدنی به همراه درایورهای 40 میلی متری اشاره کرد. طراحی ارگونومیک و برخورداری از پدها و هدبند نرم و راحت نیز از دیگر ویژگی های Quantum 100 محسوب می شود. با این تفاسیر می توان گفت که کاربر هنگام استفاده طولانی مدت با این مدل هدست گیمینگ هیچ چالشی و مشکلی خاصی نخواهد داشت! در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر این مدل از هدست گیمینگ JBL خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

Quantum 100، از قدرتمندترین و بهترین هدست های گیمینگ JBL

طراحی و ساخت هدست گیمینگ!

طراحی ارگونومیک یکی از ویژگی های مثبت استفاده شده در هدست گیمینگ Quantum 100 جی بی ال بوده که موجب می شود تا کاربر قادر به سوار کردن کامل هدست بر روی سر خود باشد! بالشتک های نرمی نیز بر روی این هدست نصب شده که می توانید بر روی هدبند و گوشی ها مشاهده کنید. نرمی بیش از حد بالشتک ها باعث می شود تا کاربر بدون خستگی و چالش خاصی اقدام به استفاده طولانی مدت از هدست کند! از دیگر ویژگی هایی که باعث می شود تا هدست آماده پذیرایی از کاربر جهت استفاده طولانی مدت بدون خستگی باشد نیز می توان ورن مناسب 274 گرمی و آستر چرمی نرم اشاره کرد که روی گوشی های اضافه شده اند! جهت برقراری ارتباط نیز از رابط جک 3.5 میلی متری استفاده شده که با توجه به برخورداری از طول 1.2 متری می تواند آزادی عمل بیشتری را هنگام استفاده به ارمغان بیاورد! طراحان JBL از بدنه ای مستحکم نیز در ساخت Quantum 100 استفاده کرده اند تا قادر باشد در برابر ضربات احتمالی و یا سقوط از ارتفاع مقاومت بالایی از خود نشان دهد! جهت مکالمه با دوستان و هم تیمی ها نیز از یک میکروفون قابل جداسازی بر روی کاپ چپ هدست اضافه شده است. در ضمن جهت راحتی تنظیم هدست نیز از کلیدهای کنترلی بر روی کاپ راست هدست استفاده شده تا کاربر بدون انجام حرکات اضافی و حواس پرتی اقدام به کنترل هدست کند!

Quantum 100، از قدرتمندترین و بهترین هدست های گیمینگ JBL

مجهز به دراویورهای 40 میلی متری و قابلیت QuantumSOUND!

مهندسان و طراحان شرکت JBL در ساخت هدست گیمینگ Quantum 100 از درایورهای 40 میلی متری استفاده کرده اند. درایورهای تعبیه شده در این هدست گیمینگ جی بی ال به لطف پردازش چند مرحله ای قادر هستند صداهای موجود در بازی و یا فیلم را دریافت کرده و به بالاترین کیفیت ممکن پخش کنند! در واقع چون اندازه درایور با میزان صدای تولید شده در هدست رابطه مستقیم داشته و اندازه درایور هر چقدر بزرگ تر باشد صدای تولید شده با کیفیت بالا و بیس بیشتری به گوش شما خواهد رسید! در ضمن درایورهای این مدل هدست از امپدانس 32 اهم برخوردار است. این ویژگی نیز باعث می شود تا صداهای تولید شده در هدست از کیفیت بالایی برخوردار باشند. از دیگر ویژگی های درایور استفاده شده در این مدل هدست نیز می توان به حساسیت 96 دسی بل و فرکانس پاسخ گویی از 20 تا 20 کیلوهرتز اشاره کرد که موجب می شود صدای در حال پخش با وضوح و شفافیت بالاتری پخش شود! با توجه به این ویژگی کاربرانی که با استفاده از هدست های معمولی و رده متوسط به انجام بازی های ویدئویی خود می پردازند، با استفاده از هدست گیمینگ Quantum 100 جی بی ال می توانند لذت انجام بازی های ویدئویی را برای آن ها تا چندین برابر بیشتر کند.

از ویژگی های مهم و مثبتی که به منظور بالا بردن میزان کیفیت و عملکرد این مدل هدست استفاده شده نیز می توان به قابلیت QuantumSound و Windows Sonic اشاره کرد. Quantum 100 با وجود قابلیت QuantumSound می تواند حس قرار گیری در میدان جنگ را برای کاربر به وجود آورده و در نتیجه میزان هیجان و لذت کاربر نیز افزایش پیدا خواهد کرد. از دیگر ویژگی های این قابلیت نیز می توان به امکان شنیدن کوچک ترین و ریزترین جزئیات به همراه صدای همه جانبه و دقیق اشاره کرد. با این ویژگی می توان گفت که کاربر هنگام انجام بازی های شوتر می تواند محل دقیق دشمنان را شناسایی کرده و نسبت به نابودسازی آن ها اقدام کند. با وجود فناوری Windows Sonic نیز می توان گفت که کاربر هنگام انجام بازی های ویدئویی می تواند از قابلیت شنیدن صدای دشمنان خود در 360 درجه از محیط بازی برخوردار شود!

Quantum 100، از قدرتمندترین و بهترین هدست های گیمینگ JBL

قابلیت ارتباط صوتی باکیفیت!

شرکت JBL در طراحی هدست گیمینگ Quantum 100 از یک میکروفون حساس بر روی گوشی سمت چپ استفاده کرده است. میکروفون تعبیه شده با توجه به کیفیت بالایی که در اختیار دارد این امکان را به کاربر می دهد تا هنگام انجام بازی های ویدئویی یا هنگام تماس های تصویری صدای خود را به صورت کاملا واضح به طرف مقابل انتقال دهد. از ویژگی های مهم دیگری که در ساخت میکروفون استفاده شده نیز می توان به الگوی قطبی تک جهته (uni-directional) اشاره کرد. این قابلیت با حذف صداهای اضافی محیط می تواند صحبت های کاربر را با دقت بالا منتقل کند! در ضمن میکروفون تعبیه شده از حساسیت مناسب به همراه فرکانس پاسخ گویی استاندارد برخوردار است. این ویژگی به شما این امکان را می دهد تا بتوانید صدای خود را هنگام برقراری تماس های تصویری، صوتی و یا چت کردن با هم تیمی های خود در داخل بازی با بالاترین وضوح و بالاترین شفافیت انتقال دهید! لازم به ذکر است که با توجه به قابلیت جداسازی این امکان به کاربر داده می شود تا هنگام عدم نیاز به میکروفون اقدام به جداسازی میکروفون کند! در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که هدست گیمینگ Quantum 100 جی بی ال با توجه به رابط جک 3.5 میلی متری از قابلیت سازگاری با انواع پلتفرم ها برخوردار است. پلتفرم های سازگار با این مدل هدست شامل Windows، Mac، PlayStation 4 & 5، Xbox One & X، Nintendo Switch، گوشی های هوشمند و ... می شود.

منبع: jbl