ChatGPT جدیدترین دستاورد تکنولوژی است و در همین مدت کوتاهی که از تولد آن می گذرد، زندگی بشر را تحت تأثیر قرار داده است. نکته قابل توجه در رابطه با این چت بات هوش مصنوعی، در دسترس بودن آن برای مردم معمولی است. اما برخی از افراد فکر می کنند که برای کار کردن با این ربات هوش مصنوعی باید یک سیستم قوی داشته باشند و اپلیکیشن های عجیب و غریب را بر روی آن نصب کنند! به هر حال فناوری «هوش مصنوعی» هنوز برای مردم عادی به خوبی جا نیفتاده و خیلی ها آن را یک فناوری دور از دسترس می دانند.

با این حال به تازگی سرویسی به نام JavaGPT عرضه شده که هوش مصنوعی ChatGPT را به سیستم عامل های ویندوز 98، ME، 2000، ایکس پی و ویستا می آورد. این سرویس برای ویندوزهای 7، 8، 10 و 11 هم کاربرد دارد. البته پشتیبانی JavaGPT از ویندوز 11 بیشتر حالت نمادین دارد تا کاربردی و هدف از ارائه این سرویس، بیشتر ویندوزهای قدیمی بوده است.

استفاده از ChatGPT بر روی قدیمی ترین ویندوزها با JavaGPT

جاوا جی پی تی در واقع یک پروژه اوپن سورس است که بر روی گیت هاب قرار گرفته است. این اپلیکیشن بر اساس زبان Java شکل گرفته است و رابط کاربری جذاب و آسانی دارد. JavaGPT بر روی لیست بلند بالایی از سیستم عامل ها قابل نصب است و افراد برای کار کردن با آن هیچ محدودیت سخت افزاری و نرم افزاری نخواهند داشت.

استفاده از ChatGPT بر روی قدیمی ترین ویندوزها با JavaGPT

در ادامه می توانید قابلیت ها و امکانات JavaGPT را مشاهده کنید. این لیست توسط سازنده این اپلیکیشن منتشر شده است:

  • چت به صورت لحظه ای و در جریان: JavaGPT پاسخ سؤالات را به صورت لحظه ای و بدون درنگ به کاربر ارائه می دهد؛ درست مانند چیزی که در وبسایت ChatGPT شاهد آن هستید.
  • سابقه چت: چت های شما در JavaGPT باقی می ماند و می توانید بعداً آنها را ادامه دهید؛ درست مانند ChatGPT.
  • ارجاع به چت های قبلی: این امکان برای شما وجود دارد تا به پاسخ های قبلی ارجاع دهید، آنها را نفی کنید یا بر روی آنها تأکید داشته باشید.
  • رابط کاربری HTML Viewer: کاربران می توانند محتوای چت را در قالب HTML مشاهده کنند. JavaGPT از دستورالعمل های زبان نشانه گذاری پشتیبانی می کند.
  • عناوین چت: JavaGPT به صورت اتوماتیک برای چت ها عنوان تولید می کند. این عنوان بر اساس محتوای چت جاری تولید می شود و شما می توانید آن را به صورت دستی تغییر دهید.
  • می توانید درخواست های از پیش ساخته شده را در JavaGPT وارد کنید.
  • امکان ذخیره کردن چت ها در فایل
  • پشتیبانی از حالت Dark mode و قابلیت های کپی، ادیت و پیست با کلیک راست
  • پشتیبانی از ChatGPT 4 و تمامی مدل های زبانی ChatGPT 3.5
  • قابلیت کراس پلتفرم
  • حجم کل اپلیکیشن فقط 6 مگابایت است!

توسعه دهنده JavaGPT بر روی این نکته تأکید می کند که این اپلیکیشن از مدل های GPT-4 و GPT 3 Turbo پشتیبانی می کند. شما می توانید از طریق بخش تنظیمات، مشخص کنید که این اپ بر اساس کدام یک از این مدل ها عمل کند.

استفاده از ChatGPT بر روی قدیمی ترین ویندوزها با JavaGPT

به این ترتیب حتی کاربران قدیمی ترین ویندوزها هم می توانند با JavaGPT کار کنند! البته توجه داشته باشید که این اپلیکیشن بر روی ویندوز 95 قابل اجرا نیست! چرا که برای کار کردن با آن، باید حداقل جاوا 8 بر روی سیستم نصب باشد و ویندوز 95 چنین قابلیتی ندارد. پس کاربران این ویندوز باستانی نمی توانند به ChatGPT دسترسی داشته باشند.

منبع: windowscentral