برند Iris پس از کمپین موفق Kickstarter که در اوایل سال جاری بزگرار شد، کمپین Indiegogo InDemand را برای فروش حلقه هوشمند خود راه اندازی کرده است. شما می توانید از این گجت پوشیدنی برای ردیابی ضربان قلب و اندازه گیری سطح اکسیژن خون استفاده کنید. همچنین این حلقه هوشمند توانایی اندازه گیری فشار خون و سنجش دمای پوست را دارد. حلقه هوشمند Iris تا سال 2024 به خریداران تحویل داده خواهد شد.

معرفی حلقه هوشمند Iris Smart Ring

حدود 4000 نسخه از حلقه هوشمند Iris در کمپین Kickstarter به فروش رسید و حدود 650000 دلار سود به حساب شرکت سازنده واریز کرد! همین موفقیت باعث شده تا شرکت Iris یک کمپین دیگر برای پیش فروش این حلقه هوشمند راه اندازی کند. قیمت Iris Smart Ring در این کمپین 204 دلار اعلام شده است. به عنوان مقایسه بد نیست بدانید که قیمت حلقه هوشمند Oura (رقیب برند Iris) حدود 299 دلار است.

حلقه هوشمند Iris Smart Ring برای اندازه گیری معیارهای سلامتی بدن کارایی بالایی دارد. از طریق این گجت پوشیدنی می توانید ضربان قلب و سطح اکسیژن خون خود را اندازه گیری کنید و میزان تغییر پذیری ضربان قلب (HRV) را مشاهده کنند. برای این منظور یک سنسور 18 LED PPG با شش محور در این گجت به کار رفته است.

معرفی حلقه هوشمند Iris Smart Ring

این گجت پوشیدنی دارای دماسنج سطح پزشکی و سنسور فشار خون است و از این بابت نسبت به رقیب خود از برند Oura برتری دارد. با این حال ذکر این نکته ضروری است که این ابزارها تا اواسط سال 2024 میلادی در دسترس نخواهند بود و برای استفاده از آنها باید منتظر ارائه آپدیت از جانب Iris باشید.

شما حتی می توانید کیفیت خواب و سطح استرس خود را با حلقه هوشمند Iris مورد بررسی قرار دهید. از آنجایی که این محصول به تازگی به بازار عرضه شده است، دقت سنسورهای آن هنوز به صورت تضمین شده اندازه گیری نشده است. در اوایل فصل تابستان سال جاری، تیم سازنده این ابزار پوشیدنی (Assim and Nino) اعلام کردند که حق ثبت اختراغ برای «زیباترین و هوشمندترین دستگاه نظارت بر سلامت» به آنها اعطا شده است.

معرفی حلقه هوشمند Iris Smart Ring

اسمارت رینگ Iris حدود 5 میلی متر عرض و 2.5 میلی متر ضخامت دارد و وزن آن از 5 گرم کمتر است. با توجه به ابعاد بسیار کوچک و سهولت استفاده از این حلقه هوشمند، پیش بینی می شود تا استقبال بالایی از آن به عمل آید. به خصوص برای پایش وضعیت خواب، این حلقه هوشمند می تواند در مقایسه با ساعت هوشمند مثمرثمر تر باشد. چرا که انداختن یک حلقه به دور انگشت راحت تر از بستن یک ساعت به مچ دست است! با این حال به طور کلی حلقه های هوشمند امکانات محدودتری نسبت به اسمارت واچ دارند و بیشتر برای اندازه گیری و بررسی معیارهای سلامتی مهم و اساسی بدن کاربرد دارند. شرکت های Iris و Oura به عنوان دو بازیگر اصلی بازار اسمارت رینگ شناخته می شوند و همان طور که اشاره شد رقابت جذابی بین آنها شکل گرفته است. باید ببینیم در نهایت این رقابت به نفع کدام یک از این دو برند به پایان خواهد رسید!

منبع: notebookcheck